| Sendt: 18 Januar 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Jeg har i øjeblikket et setup med en Denon AVR2105 hvor fronthøjtallerene er Dali 2002. Det har hele tiden været meningen at 2002´erne skulle om som baghøjtallere når jeg finder nogle nye fronthøjtallere, men efter jeg har anskaffet mig 2105´eren er jeg faktisk blevet meget glad for dem som front og da der ikke er så meget plads at give af overvejer jeg at vente med at købe nye fronthøjtallere til jeg flytter til noget større. På den måde kan jeg undgå at skulle gå på kompromi med størrelsen.
Spørgsmålet er så om man kan få et fornuftigt resultat ud af at suplere med en sub. Det er udelukkende stereo jeg tænker på. Når underboen bliver taget i betragtning levere 4 dali 2002 + dali c1000 mere end nok bas til film.
Jeg syntes bare ikke jeg endnu har hørt en fornuftig kombination af små højtallere med en sub, men igen har jeg også kun hørt hvor det har været 15´ til filmbrug der har været brugt. Det skal ikke være bas for enhver pris.
Et tillægsspørgsmål er kan det batale sig at bygge selv? Jeg har aldrig rigtigt overvejet det men sidste weekend var jeg så til fest hos en som lige havde overtaget hans fars gamle højtallere som han selv havde bygget for ca. 10 år siden. 2-vejs med en 8" eller 10" enhed. De spillede klare og dybbere end både Dali 6006 og 8008 som jeg for nyligt har lyttet til, specielt deres evne til at gøre musiken "levende" var jeg meget imponeret over. Og umiddelbart havde de ikke været pokkers dyre.
Så spørgsmålet er om det kan betale sig at bygge selv?
|