| Forfatter |
|
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 06:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal trække rigtig mange meter højtalerkabel (24) og det er til bag højtalere som generelt ikke har ret meget at lave andet som nogle effekter (her ser jeg bort fra ganske få film og multikanel musik). Dine baghøjtalere er nogle fornuftige små baghøjtalere som ikke kan gengive de store effekter.
Med det ovenstående som udgangspunkt så vil jeg spare pengene til et egentlig højtalerkabel og så købe almindeligt hvidt netledning på 2X0,75 kvadrat. Du vil ikke kunne høre noget forskel på dine baghøjtalere, heller ikke ved den længde du har.
Dette er et fornufts synspunkt. Prøv at sluk for dine fronthøjtalere og hør hvor lidt dine baghøjtalere egentlig laver.
|
| Til top |
|
| |
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil sige at pga. den lange længe, så er højttaler kabel valg underordnet ?

|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er det ikke, men du kommer til at bruge uforholdsmæssigt mange penge på at forbedre lyden i nogle baghøjtalere som ikke bruges særlig meget.
Brug hellere pengene på nogle bedre højtalere.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 22 Januar 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nu ikke trække 0,75 kvadrat kabel uanset hvad.
For 129 kr. får du i Jem & Fix eller Harald Nyborg et kobber højttalerkabel på 2,5 kvadrat, og det er 25 meter langt. Det er ikke meget dyrere end noget tynd ledning.
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
min støtte går til kims forslag!!
ellers kan man bruge instalationskabel (2,5 eller 4mm) der strippes og ligges i bomuldsstrømpe. Det kræver dog at man trækker kabelbakker, men det er også det pæneste om alle omstændigheder...
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min pointe er jo bare at det ikke kan lønne sig at give særlig mange penge ud til kabel til baghøjtalere af den ovennævnte kaliber eller for den sags skyld baghøjtalere generelt når de kun bruges til effekterne på film eller musik DVD'er.
Så tag den billigste løsning.
Og prøv noget sjovt. Sluk for jeres fronthøjtalere og hør hvor lidt bagkanalerne laver *S*
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe skrev:
|
Min pointe er jo bare at det ikke kan lønne sig at give særlig mange penge ud til kabel til baghøjtalere af den ovennævnte kaliber eller for den sags skyld baghøjtalere generelt når de kun bruges til effekterne på film eller musik DVD'er.
Så tag den billigste løsning. |
|
|
Jeg mener stadig at hvis man alligevel skal købe, så vil jeg have det bedre med at købe rigtigt højttalerkabel til 129 kr. fremfor ringeledning til 29 kr. blot for at spare en hund.
Classe skrev:
| Og prøv noget sjovt. Sluk for jeres fronthøjtalere og hør hvor lidt bagkanalerne laver *S* |
|
|
Det er korrekt, de siger ikke altid noget, og det skal de jo heller ikke. Men hvorfor risikere at gøre det værre end det behøver at være for at spare småpenge? Hvis man nu siger at ringeledning er pænere end kobberfarvet højttalerledning, så er det i orden for mig, men ikke hvis man blot vil spare lidt håndører. Geiz ist nicht geil 
|
| Til top |
|
| |