| Forfatter |
|
jesperm Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa allesammen
Så er den komplette og meget udførlige test af HS50 færdig på www.cine4home.de
MVH
Jesper
|
| Til top |
|
| |
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dem der overhovedet ikke kan noget tysk, kan en grov oversættelse til engelsk læses ved at klikke på dette link: cine4home.de test af HS50
Edit: Så for helvede, havde ikke lige opdaget at der var begrænsning på oversætteren. Men jeg kan desværre ikke lige finde en anden oversætter, som vil oversætte hele siden. Beklager!
|
| Til top |
|
| |
SandSand Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skal amerikanerne have USB stik ?
|
| Til top |
|
| |
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
SandSand skrev:
| Hvorfor skal amerikanerne have USB stik ? |
|
|
Ja og ethernet forbindelse(så vidt jeg husker)  Ved det ikke, men det er dog ikke første gang at amerikanske versioner af produkter adskiller sig fra de europæiske.
Lad os håbe at vi ikke får brug for "Image-Director" softwaren.
|
| Til top |
|
| |
mskp Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg bestilte en HS50 for ca. 1 måned side, men har desværre ikke fået den endnu - seneste er at jeg skulle få den sidst i februar
Er der nogen, der har fulgt den diskussion, der er på AVS-forum vedr. problemerne med blanking (sorte kanter svarende til 10 - 15% af billedet) når der skaleres til 720P? Dette nævnes også i cine4home testen.
Der er nogen, der mener, at dette kan løses ved at konvertere fra HDMI til VGA og benytte projektorens input A i computer mode. Se f.eks. dette indlæg: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?postid=5037602 #post5037602
Så vidt jeg kan se er det en ret besvælig og dyr proces at lave denne konvertering, men det er jo interessant at vide, om forbendringen i billedkvaliteten er så markant som fyren, der har skrevet det nævnte indlæg mener.
Måske noget som Otto hos TC har eksperimenteret med ?
Morten
|
| Til top |
|
| |
Jens Jørgen Otk Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
mskp skrev:
|
Hej!
Jeg bestilte en HS50 for ca. 1 måned side, men har desværre ikke fået den endnu - seneste er at jeg skulle få den sidst i februar
Er der nogen, der har fulgt den diskussion, der er på AVS-forum vedr. problemerne med blanking (sorte kanter svarende til 10 - 15% af billedet) når der skaleres til 720P? Dette nævnes også i cine4home testen.
Der er nogen, der mener, at dette kan løses ved at konvertere fra HDMI til VGA og benytte projektorens input A i computer mode. Se f.eks. dette indlæg: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?postid=5037602 #post5037602
Så vidt jeg kan se er det en ret besvælig og dyr proces at lave denne konvertering, men det er jo interessant at vide, om forbendringen i billedkvaliteten er så markant som fyren, der har skrevet det nævnte indlæg mener.
Måske noget som Otto hos TC har eksperimenteret med ?
Morten
|
|
|
Hvor har du bestilt den fra?.
Jeg kan se at TC skal have 23888kr. for den på tilbud. Audiosound skal have 20000 kr. for den, men det er normal pris. Jeg kan godt tænke mig at høre Otto om hvor i har de priser fra?. Jeg håber at tape connection kan sænke deres priser så jeg kan købe den hos dem, ellers bliver det i england eller tyskland den skal bestilles fra.
Hvornår får i nogen hjem Otto?
|
| Til top |
|
| |
KimN Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved er den vejlende pris i DK 25.000 fra Sony DK, og det er vel det forhandlerne går ud fra, når de fastsætter deres egne priser - sammenholdt med deres indkøbspris.
Vedr. 'blanking'-problemet er der forskellige løsninger. Hvis du benytter en PC kan du benytte den almindelige VGA-udgang til HS-50'erens VGA-indgang. Og her kan du få 720p/50hz uden 'blanking'. Hvis du benytter en DVD-afspiller over HDMI kan du benytte 1080i/50hz, som ikke giver blanking, men en smule overscan (som er ganske normalt). Dette kan du i øvrigt også gøre, hvis du benytter en PC, hvor grafikkortet kan levere 1080i på DVI-udgangen.
Hvis du vil køre 720p permanent, kan du også vælge at forstørre billedet ud over lærredet, så man ikke ser 'blankingen' - en meget enkelt løsning - men som selvfølgelig gør, at du ikke benytter hele panelet. Det tror jeg faktisk, at mange gør.
Jeg benytter selv pt. 1080i/50hz fra en PC via DVI/HDMI til HS50'eren, da jeg mener, at HDMI-forbindelsen giver det bedste billede alt i alt (farver mv) til at se film. Det kan godt være, at signalet bliver behandlet i HS50'eren via HDMI (som der er kritik af på AVS-forum), og at det ikke er nøjagtigt 1:1 mappet.
Indlæggene på AVS-forum er meget 'omfangsrige' med mange formodninger/forslag til forbedringer, og de giver mange løsningsforslag. Det bedste er selv at se mulighederne, og derfra gå videre, om man selv er tilfreds med resultatet eller om der skal tilkøbes andre muligheder. Man kan godt undre sig over, om de (meget aktive AVS-brugere) overhovedet har tid til at se en god film - og lade sig rive med i handlingen - som vel er meningen med det hele....
Mvh.
Kim N.
|
| Til top |
|
| |
mskp Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Min projektor er bestilt til en "special price" gennem en leverandør til mit firma, så leveringstid og pris kan ikke rigtigt bruges til noget i denne sammenhæng.
Kim, jeg er helt enig med dig i, at man også kan overanalysere tingene så selve filmoplevelsen bliver sekundær, hvilket jo ikke er meningen. Men jeg må indrømme at jeg er lidt nysgerrig efter at se, om forbedringen virkelig er så markant som nogle hævder. Min plan er i øvrigt at benytte en Panasonic DVD S97 og benytte 1080i via HDMI.
Morten
|
| Til top |
|
| |
jonas_j Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gutter,
Jeg bestilte en SONY VPL HS51 i USA for ca. 4 måneder siden. HS51 udgaven er den americanske udgave af HS50, som den hedder i europa. Jeg måtte slitte med ca. 19.000 kr.
Men jeg kan varmt anbefale denne projektor, kontrasterne er utrolige og kvaliteten er noget man har drømt om i mange år. Men et minus ved, er at jeg fik opgivet at der både var DVI-indagng og LAN-indgang (JP45) men ingen af delere er der. Istedet har jeg dog en HDMI-indgang, men da min DVD-afspiller ikke understøtter HDMI bruger jeg Component. Men stadig ser det kanon ud...
Gælder mig dog til jeg får smidt en HDMI DVD-afspiller til, så tror jeg det bliver endnu vildere. På nuværende tidspunkt kan jeg sige at kontrasterne virkelig sparker igennem, når man se animeret film.
Jonas - skulle bare have SONY's nye projekter :)
|
| Til top |
|
| |