Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Dårligt billede med PVR500/Radeon 9600XT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TecDax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop bygget en HTPC. PVR 500 og Radeon 9600XT. Mit problem er, at billedekvalitet når jeg vil se fjernesyn via computeren er markant dårligere, end på et TV tilsluttet samme kabel. Jeg har ikke super kvalitet - alm. antenne på tag. Jeg har dog prøvet at sætte en video til på kanal 36, og det er samme resultat.

Jeg har dog mistanke om, at det må være et driver issue. Jeg har forsøgt det meste, men uden resultat. Det mærkelige er, at jeg har haft en bedre kvalitet, men måtte reinstallere software, og har herefter haft problemet. Det er altså nok ikke en hardware fejl på pvr500.

Jeg har installeret:
XP MCE2005, ATI MCE driver (wpx-w2k-catalyst8-09-041221m-020455c), PVR-500 driver (2.0.18.22316). WinDVD 5 (6 er ikke bedre), Decoder: Nvidia Video decoder 4.0.67.0, Intervideo Video Decoder 5.0.26.7, Cyberlink Video/SP decoder 6.0.0.1006 (alle MCE2005 kompatible).

Det er som om billedet er ekstremt kornet - der kan også være noget rødt i billedet. Ser nærmest ud som når man tager antennen ud af et alm. TV og lægger stikket ved siden af indgang. Det er også som om der er nogle striber - specielt med videoen på kanal 36.

Kan det være en indstilling på ATI grafikkort driveren? Eller...

Til top Vis TecDax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TecDax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes