| Forfatter |
|
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunnet Stuens utforming osv,, Samt den uforglemmelige WAF, er jeg blitt "tvunget" til og sette min Ht i hvert sitt hjørne. og som konsekvens av dette er det blitt en lille brommlebass. Er det noen "Tweaks" som kan løse dette problem? Flytting av Ht er ikke et alternativ 
Plassering av Ht kan ses i signatur link. __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du få lov til at dreje dem lidt ud fra væggen? Og måske du kan gi hende lov til at lægge nye gulvtæpper... ;-)
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
@mivma18 Det er et lille gulvteppe men det ses ikke på bildene. Tror ikke jeg får dreid Ht noe.. Vil det hjelpe å proppe et eller annet i bass utgangen bak på ht? __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marius skrev:
|
Vil det hjelpe å proppe et eller annet i bass utgangen bak på ht?
|
|
|
Ja det vil nok hjælpe lidt men om det er nok ved jeg ikke __________________ I reject your reality and substitute my own
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
andre forslag? __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hjælper ikke at dreje højttalerne, for bølgelængden i bassen er så stor, at det ingen betydning får. Det er jo derfor, metoden til at fjerne/justere bumlebas er at flytte højttalerne fysisk. Det er en gammelkendt og meget brugt metode at blokere en basrefleksport helt eller delvist. Faktisk har der i tidens løb været mange fabrikanter, som leverede skumpropper med til indsætning i portene, hvis lyden blev for buldrende. Prøv at proppe porten helt til. Hvis det dæmper FOR meget kan du forsøge med forskellige klude og sokker eller skumgummi indtil balancen er i orden. Ellers kan jeg kun finde på at du kan benytte en helt simpel, gammeldags equalizer til at fjerne bas, eller den moderne og dyre, men også meget effektive metode med en Tact rumkorrektionsenhed. Den kan kurere dit problem fuldstændig. Men da den er så dyr, ville det måske være at foretrække at finde nogle andre højttalere, som er så slanke i lyden at de kan tåle denne uheldige placering. Endelig var der jo den mulighed at du skifter til kompakte væghøjttalere (som dog stadig skal være slanke i lyden) og supplerer med en subwoofer, hvis du kan gemme den et sted. Dali laver som de eneste, tror jeg, en sub til at skrue op på væggen. Den hedder Dali Piano Forte.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
En tilstoppet basport dræber fuldstændigt dynamikken i højttaleren, men er bulderet kraftigt kan det uanset totalt set være en forbedring 
Hvis du åbenbart SKAL have højttalerene stående i hjørnet, så køb nogle der er beregnet til dette....alt andet er totalt spild af penge og potentiale.....minder lidt om følgende: Jeg har købt en Ferarri 360, men jeg må ikke køre mere en max. 50km/t for min kone, hvordan udnytter jeg dens potentiale bedst muligt?
En lille to-vejs med lukket kabinet er måske en løsning?
De skal vel heller ikke absolut stå direkte i hjørnet? Flyt dem fri af hjørnerne, men hold dem langs bagvæggen...så slipper du for +3dB ekstra løft i bassen....
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takk for svarene!! Bor PT på en kollegie og det er ikke lenge til jeg skal flytte, så regner med at jeg beholder mine ht, og må da lære å leve med brommlebassen så lenge,,
Så får jeg heller høre med min sambo om jeg får flyttet dem litt ut i fra veggen.
Hvor lang ut i fra bakveggen er et minimum?
__________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
| Jeg har købt en Ferarri 360, men jeg må ikke køre mere en max. 50km/t for min kone, hvordan udnytter jeg dens potentiale bedst muligt? |
|
|
Smider konen ud og cruiser ind til byen en fredag aften, hvor du vælger den pige blandt dem der kommer rendende, som ligner Britney Spears mest (eller hvem man nu tænder på) og lever lykkeligt til dine dages ende.
|
| Til top |
|
| |