Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 18:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvorfor 7.1 forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 437
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Mange af de forstærkere/recievere der er på markedet nu er 7.1. Hvad skal man bruge det til?! Jeg har endnu ikke stødt på en dvd med 7.1 lyd. En sjælden gang render man over én med 6.1, men langt de fleste er stadig kun 5.1. Men det ser måske anderledes ud hvis man ikke holder sig til reg. 2, eller hva´?!
Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Indrømmet at der er ikke mange 7,1 film   men en del 6,1 film.

Men prøv at få en demo  - og du er ikke i trivl om at det lyder mere af bio da du pludselig har lyden hele vejen rundt.

Selv en film i 5,1 kan køres ud i alle 7 kanaler med rigtig godt resultat.

Selv bruger jeg 6,1 da min stue ikke fornuftigt kan have et 7,1 system

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Der er ingen film der er i 7.1 og kun få i 6.1 (dts 6,1 discrete), center bagkanalen ligger i de to bagkanaler i 5.1, på samme måde som Pro-Logic fungere. Selvom filmene kun er i 5.1 er det en stor fordel lydmæsig at have tre baght'er (6.1).
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:
Der er ingen film der er i 7.1 og kun få i 6.1 (dts 6,1 discrete), center bagkanalen ligger i de to bagkanaler i 5.1, på samme måde som Pro-Logic fungere.

Er der ikke lidt misvisende, dfms - ved "Discrete" ligger bagkanalen kodet for sig selv.

Alt efter hvorledes man definerer "få", så er der da efterhånden en del dts-ES 6.1 titler, IMO...



__________________
Women Respond To Bass!
Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

AV32R skrev:

Er der ikke lidt misvisende, dfms - ved "Discrete" ligger bagkanalen kodet for sig selv.  Det skriver jeg også: 6.1

Alt efter hvorledes man definerer "få", så er der da efterhånden en del dts-ES 6.1 titler, IMO...  Så mange er der ikke. og husk ES-Matrix er ligesom DD-EX ikke disecret.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Mjaaah, en 80 stykker alene på R1 + det løse i andre regioner, er da nogle stykker...  Mange er dog Anchor Bay titler, hvor kildematerialet ikke ligefrem er muligt at løfte kvalitetsmæssigt, selvom det encodes i 6.1, IMHO...

Og ja, jeg ved godt at 5.1 ES og 5.1 EX ikke er discrete!

Men godt at man har 2 stuer, så konen ikke skal brokke sig, over de mange højttalere, hele tiden...



__________________
Women Respond To Bass!
Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Personligt har jeg 6.1, men er overbevist om at 4.1 er nok i 99% af tilfældende...
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes