Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 06:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Problemer med mine Dali 909. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
heelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Jeg er en lykkelig ejer af to stk. Dali 909 samt en (perfekt til højtalerne) forstærker af mærket Denon PMA-1315R (lyder fanme godt).

Mit problem er at jeg har mistet lyden i mid på begge højtalere (efter en lidt for god fest, spillede MEGET højt i 3 - 4 timer, DÓH!!!). 

Begge mid enhederne virker perfekt, så derfor må jeg konk*ord fjernet*e at fejlen er i dele filteret. Når jeg ser på dele filteret er der ikke nogen umiddelbar skade at se, ingen brænd mærker, intet brud på nogen forbindelser osv osv. Men når jeg så tager og sætter spænding til højtalerne og måler med multimeter (Fluke) på forbindelserne til mid så sker der ------------ minus. Desuden kan jeg, når jeg kigger på dele filteret genkende div kondensatorer og spoler, MEN der er så nogle udefinerbare små aflange hvide kasser som jeg ikke ved hvad er for nogle. Termosikringer/sikringer?!?!?!?!?!?!   

Er det muligt at fixe/finde fejlen relativt nemt?!?! Hvad skal jeg gøre??? Alle svar modtages med største taknemmelighed.

HJÆÆÆÆÆÆLP   Cry

Capslock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

De aflange hvide kasser er modstande dem skulle du gerne kunne måle noget igennem. hvis du sætter fluken til ohm målling.

Hvis du vil have hjælp gennem dette forum ville det hjælpe med et par billeder og evt. hvis du kunne tegne et diagram over delefilteret

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Du skulle kunne finde den brudte/overbrændte forbindelse i filteret ved at mål modstand over alle komponter. Hvis det er en modstand eller en kondensator køber du bare nye magen til, hvis det er en spole (Dali's hjemmelavede uden dataoplysninger), kan du tage det med i en butik og få en med samme data.

Jesper_911
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

ja og du skifter selvfølgelig i begge højtalere hvis det ikke er den samme fejl begge steder.

Du skifter vel heller ikke kun bremser i den ene side af bilen.

Til top Vis Jesper_911's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper_911

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes