Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 19:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: MIT MAGNUM M1 & ORACLE V1.1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Pænt goddag

Er der nogle, der har testet MIT Oracle V1.1 RCA interconnects mod MAGNUM M1 RCA interconnects evt. også de tilsvarende højttalerkabler?. Pt. anvender jeg MAGNUM M1, men har overvejet at prøve Oracle versionen.

Jeg oplevede en rimelig forbedring da jeg skiftede fra Shotgun serien for ca. 3 måneder siden, specielt detaljeringen og dybden i bassen. Derfor ønsker jeg selvfølgelig kun at skifte, såfremt jeg kan få en passende pris for M1'eren.  Nyprisen for M1 RCA er 16990 kr. og Oracle V1.1 RCA omkring 45000 kr. Prisforskellen er temmelig stor, så det skulle jo gerne rykke.

Mit Setup:

EAD 7000 og AudioNote, Luxman C-05/M-05, MIT MAGNUM M1 & Stereovox LSP-600 højttalerkabler, B&W nautilus 802.

Venlig hilsen

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Mit kabler er et sprængfarligt emne her i forummet, men det finder du nok ud af.

Jeg har selv MIT kabler og glad for dem, men da jeg på ingen måde vil betale  meget for kabler så kender jeg ikke de helt dyre serier du nævner der.

Men min erfaring efter mange år med MIT er at jo højere du går op i pris jo bedre lyd får du faktisk,som regel stiger man lige en klasse hver gang, men den klasse koster mange penge hver gang du vil opgradere.

Jeg har samlet for 40.000 kroner MIT kabler hele vejen rundt i mit system og her har jeg valgt at stoppe festen, da jeg er fuldt tilfreds og faktisk syntes at MIT måske lige tager sig lidt for godt betalt for deres kabler.

Men ingen tvivl om at oragle vil være bedre end dem du har nu, spørgsmålet er så om du kan få dig selv til at lægge en halv årsløn for dem.

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr

Angående Oraclen overvejede jeg nu også brugtmarkedet. Evt. i Tyskland.

Jeg lånte M1'eren af en bekendt i første omgang. Problemet er, at det mildt sagt er svært at få demonstreret Oracle V1.1 kablet.

Jeg vidste ikke at MIT er et sprængfarligt emne   men ka' godt se, at der ikke er meget omtale af det mærke herinde.

Venlig hilsen

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Januar 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr

Jeg har i øvrigt selv kørt med MITs kabler siden slutningen af 80'erne og har faktisk stadig den gamle Zapchord liggende. Enig i at MIT er blevet dyr, men det har nu også været skæbnen for en del andet hifi synes jeg. Navnlig højttalere

Da M1 kablet er næsten nyt, synes jeg 50% af nyprisen er lige lavt nok. Men hvad bliver de solgt til herhjemme?. Har aldrig set Magnum eller Oracle serien på brugtmarkedet.

Venlig hilsen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Bundgård skrev:

Ikke Slipsefyr

Jeg har i øvrigt selv kørt med MITs kabler siden slutningen af 80'erne og har faktisk stadig den gamle Zapchord liggende. Enig i at MIT er blevet dyr, men det har nu også været skæbnen for en del andet hifi synes jeg. Navnlig højttalere

Da M1 kablet er næsten nyt, synes jeg 50% af nyprisen er lige lavt nok. Men hvad bliver de solgt til herhjemme?. Har aldrig set Magnum eller Oracle serien på brugtmarkedet.

Venlig hilsen

MIT kabler er nu blevet diskuteret meget herinde, det er den type kabler, enten kan man lide dem eller også syntes man et er det værste l**t. .

Her er et link hvor de i hvert fald er diskuteret især mellem Søren(gæst) (hedder Kurt Kubik i dag) og undertegende, men der er masser af tråde, men det er selfølgelig svært at søge på ordet mit. 

Med hensyn til Oracle så ser jeg det af og til i brugtmarkedet i high fidelity, så prøv at kigge et par numre tilbage.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=111&PN= 2

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Det med højden af lydbilledet du omtaler i tråden oplevede jeg også en mindre forøgelse af. Man kan jo diskutere, om det er realistisk eller om lydbilledet SKAL have en fast størrelse. Skal det være realistisk, er kablet vist ikke den eneste dark horse i den sammenhæng.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes