Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 06:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ny inden for markedet.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Molokgehenna
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hey.

Ser i..

Jeg skal ud og have mig nogle sourround-højtalere.

Men jeg ved ikke hvad der er bedst og hvad sådan et sæt koster, dvs til 7.1

Jeg har forstærker det skal der ikke tænkes på men jeg har haft kig på disse to modeller højtalere:

B&W og dali..

Jeg ved ikke hvor mange modeller jeg skal have og hvad de forskellige koster, så derfor vil jeg høre jer:

Kan det lade sig gøre at få et FULDT sourround-sæt incl en god sub for 2-3000 kroner fra en af de pågældende producenter?

Eller er det for lidt?

Jeg vil MEGET gerne have links til danske butikker der forhandler begge produkter.

Tak!

Til top Vis Molokgehenna's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Molokgehenna

SnowMann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Ja det er for lidt hvis det skal være "rigtige" højttalere - ikke satelitter.

links til hifi shops:

www.hifiklubben.dk
www.audiosound.dk
www.tapeconnection.dk
www.hifiimport.dk

brugtmarkedet her på siden er også en rigtig god start - også www.dba.dk er et kig værd. Måske du kan finde noget brugt til ca 3000.

Molokgehenna
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Tak for det, men hvor meget skal jeg op i for rigtigt højtalere i et helt sæt incl sub?
Til top Vis Molokgehenna's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Molokgehenna

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Molokgehenna skrev:
Tak for det, men hvor meget skal jeg op i for rigtigt højtalere i et helt sæt incl sub?

Altså hvis du skal have 7.1, så skal du nok regne med minimum 10.000kr.

f.eks
7 stk Dali Eligance = 7000kr
1 stk Dali SWA-8 = 3299kr

Et bedre sæt ville være.

7 stk Dali Concept 2 = 7700kr
1 stk Dali SWA-12 = 3999kr

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

MuttleyDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa Molokgehenna

Var jeg dig,  ville jeg købe tingene lidt ad gangen som pengene kommer til det..   Køber du for 3000,- nu,   og du snakker 7.1    så er jeg meget sikker på at du hurtigt får ild i røven og vil ha' mere..

Start med et par fromter,  og ikke andet..    senere køber du en center så de 4 surround kanaler,  som jo ikke nødvendigvis behøver være så vild som fronterne,   og slut med en sub..

Mit bud..   Hvad du skal købe,  ved jeg ikke,  syntes måske du skulle ta' ud og lytte lidt forskelligt,  og så komme tilbage og sige hvad mærke/model du bedst kan li'   så kan folk nemmere hjælpe med at finde noget der lyder derhenad..   Det er jo dig der skal lytte til anlæget,  andre har måske ikke din smag jo..

MvH.

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Med et budget på 10.000,- ville jeg glemme alt om 7.1 og istedet gå efter 4.1 (front, baghøjttalere og sub), måske 5.1 hvis du finder et godt brugt tilbud.

Gode højttalere koster penge, og jo flere højttalere jo flere penge.

Min mening er at 5.1 med ok højttalere er langt langt bedre end 7.1 med nogle dårligere højttalere. I det hele taget har jeg meget svært ved at se fornuften i 7.1 medmindre man har den ondeste dedikerede hjemme-bio.

Hygge
JJ - 300kg højttalere til 5.1 bio, og skal ikke have 7.1 i min stue..

Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted

Molokgehenna
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Hmm okay men ideen med at bygge op lyder som noget jeg vil gøre.

Kan det godt betale sig at bygge sine egne?
har set en guide her på siden..
eller er det ikke "godt nok"?

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Det kan sjældent betale sig at bygge højttalere selv for at spare penge, med subwooferen som mulig undtagelse.

Ikke fordi det ikke er "godt nok" - det styrer man jo selv med sit materialevalg, men fordi man for det første får brugt en fæl masse tid på det - 7 højttalere laver man ikke på en eftermiddag - og for det andet fordi du ikke vil kunne opnå de rabatter og stordriftsfordele som de store højttalerproducenter har.

Det er mere noget man skal kaste sig ud i hvis man er gør-det-selv entusiast og synes det kunne være sjovt at bruge de lange vinteraftener på det, og bagefter være stolt af resultatet fordi man har gjort det selv.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Jeg vil afgjort give Jjaz ret: Gå efter 4.0 eller 4.1 til at starte med. "Byg" det op trinvist efterhånden som du får råd til mere. Start med et sæt gode fronter, og find så et sæt baghøjttalere senere. Baghøjttalerne mener jeg stadig ikke er voldsomt vigtige, heller ikke selvom vi nu snakker DTS ES / DD EX osv. Det er små effekter og forholdsvis lavt lydtryk der kommer i baghøjttalerne. Center har du ikke det store behov for. Når man hører stereo, placerer fronterne jo nemt instrumenter og stemmer hvor de skal være. Det klarer de også nemt ved surround. En center er overflødig, og tit endda en dårligere løsning end at bruge fronterne alene. MIN mening.

Skoust.

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Det sidste er jeg kun delvist enig i.

Hvis man er alene om at skulle bruge anlægget kan jeg godt gå med til at en centerhøjttaler ikke er det vigtigste, for så sætter man sig jo i sweetspot´en.

Men hvis man er flere der skal se med, fordelt i diverse sofaer og stole rundt omkring i rummet, så mener jeg ikke at en centerhøjttaler kan undværes ret længe, da dialogen ellers ikke vil blive "fastholdt" ved billedet. MIN mening..!

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Det er helt rigtigt, men jeg er egoist så det batter, nårå det kommer til mit anlæg. Jeg tager hensyn til én - gæt selv hvem. Dog er jeg absolut heller ikke til surround. Har haft det et par gange nu, og ikke igen. Afprøvet og fundet "defekt"! Synes film er fuldt på højdde med surround, når der er ordentlige stereo højttalere på. Billedet er foran mig, så jeg har ikke behov for lyd bag ved. Skal de kommer lyd andre steder, end foran, skal det være Q-Sound, og sådan har de vist endnu ikke mixet et lydspor til en film.
Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes