| Forfatter |
|
Molokgehenna Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 155
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Ser i..
Jeg skal ud og have mig nogle sourround-højtalere.
Men jeg ved ikke hvad der er bedst og hvad sådan et sæt koster, dvs til 7.1
Jeg har forstærker det skal der ikke tænkes på men jeg har haft kig på disse to modeller højtalere:
B&W og dali..
Jeg ved ikke hvor mange modeller jeg skal have og hvad de forskellige koster, så derfor vil jeg høre jer:
Kan det lade sig gøre at få et FULDT sourround-sæt incl en god sub for 2-3000 kroner fra en af de pågældende producenter?
Eller er det for lidt?
Jeg vil MEGET gerne have links til danske butikker der forhandler begge produkter.
Tak!
|
| Til top |
|
| |
SnowMann Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er for lidt hvis det skal være "rigtige" højttalere - ikke satelitter.
links til hifi shops:
www.hifiklubben.dk
www.audiosound.dk
www.tapeconnection.dk
www.hifiimport.dk
brugtmarkedet her på siden er også en rigtig god start - også www.dba.dk
er et kig værd. Måske du kan finde noget brugt til ca 3000.
__________________ Cheers --> SnowMann // Martin Nielsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det, men hvor meget skal jeg op i for rigtigt højtalere i et helt sæt incl sub?
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Molokgehenna skrev:
| Tak for det, men hvor meget skal jeg op i for rigtigt højtalere i et helt sæt incl sub? |
|
|
Altså hvis du skal have 7.1, så skal du nok regne med minimum 10.000kr.
f.eks 7 stk Dali Eligance = 7000kr 1 stk Dali SWA-8 = 3299kr
Et bedre sæt ville være.
7 stk Dali Concept 2 = 7700kr 1 stk Dali SWA-12 = 3999kr
|
| Til top |
|
| |
MuttleyDK Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 175
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Molokgehenna
Var jeg dig, ville jeg købe tingene lidt ad gangen som pengene kommer til det.. Køber du for 3000,- nu, og du snakker 7.1 så er jeg meget sikker på at du hurtigt får ild i røven og vil ha' mere..
Start med et par fromter, og ikke andet.. senere køber du en center så de 4 surround kanaler, som jo ikke nødvendigvis behøver være så vild som fronterne, og slut med en sub..
Mit bud.. Hvad du skal købe, ved jeg ikke, syntes måske du skulle ta' ud og lytte lidt forskelligt, og så komme tilbage og sige hvad mærke/model du bedst kan li' så kan folk nemmere hjælpe med at finde noget der lyder derhenad.. Det er jo dig der skal lytte til anlæget, andre har måske ikke din smag jo..
MvH. __________________ AKG K271 MKII
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med et budget på 10.000,- ville jeg glemme alt om 7.1 og istedet gå efter 4.1 (front, baghøjttalere og sub), måske 5.1 hvis du finder et godt brugt tilbud.
Gode højttalere koster penge, og jo flere højttalere jo flere penge.
Min mening er at 5.1 med ok højttalere er langt langt bedre end 7.1 med nogle dårligere højttalere. I det hele taget har jeg meget svært ved at se fornuften i 7.1 medmindre man har den ondeste dedikerede hjemme-bio.
Hygge JJ - 300kg højttalere til 5.1 bio, og skal ikke have 7.1 i min stue..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm okay men ideen med at bygge op lyder som noget jeg vil gøre.
Kan det godt betale sig at bygge sine egne?
har set en guide her på siden..
eller er det ikke "godt nok"?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan sjældent betale sig at bygge højttalere selv for at spare penge, med subwooferen som mulig undtagelse.
Ikke fordi det ikke er "godt nok" - det styrer man jo selv med sit materialevalg, men fordi man for det første får brugt en fæl masse tid på det - 7 højttalere laver man ikke på en eftermiddag - og for det andet fordi du ikke vil kunne opnå de rabatter og stordriftsfordele som de store højttalerproducenter har.
Det er mere noget man skal kaste sig ud i hvis man er gør-det-selv entusiast og synes det kunne være sjovt at bruge de lange vinteraftener på det, og bagefter være stolt af resultatet fordi man har gjort det selv.
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil afgjort give Jjaz ret: Gå efter 4.0 eller 4.1 til at starte med. "Byg" det op trinvist efterhånden som du får råd til mere. Start med et sæt gode fronter, og find så et sæt baghøjttalere senere. Baghøjttalerne mener jeg stadig ikke er voldsomt vigtige, heller ikke selvom vi nu snakker DTS ES / DD EX osv. Det er små effekter og forholdsvis lavt lydtryk der kommer i baghøjttalerne. Center har du ikke det store behov for. Når man hører stereo, placerer fronterne jo nemt instrumenter og stemmer hvor de skal være. Det klarer de også nemt ved surround. En center er overflødig, og tit endda en dårligere løsning end at bruge fronterne alene. MIN mening.
Skoust.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sidste er jeg kun delvist enig i.
Hvis man er alene om at skulle bruge anlægget kan jeg godt gå med til at en centerhøjttaler ikke er det vigtigste, for så sætter man sig jo i sweetspot´en.
Men hvis man er flere der skal se med, fordelt i diverse sofaer og stole rundt omkring i rummet, så mener jeg ikke at en centerhøjttaler kan undværes ret længe, da dialogen ellers ikke vil blive "fastholdt" ved billedet. MIN mening..! 
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt rigtigt, men jeg er egoist så det batter, nårå det kommer til mit anlæg. Jeg tager hensyn til én - gæt selv hvem. Dog er jeg absolut heller ikke til surround. Har haft det et par gange nu, og ikke igen. Afprøvet og fundet "defekt"! Synes film er fuldt på højdde med surround, når der er ordentlige stereo højttalere på. Billedet er foran mig, så jeg har ikke behov for lyd bag ved. Skal de kommer lyd andre steder, end foran, skal det være Q-Sound, og sådan har de vist endnu ikke mixet et lydspor til en film.
|
| Til top |
|
| |