Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 22:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: DVI-I -> Scart RGB... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hej

DVI-I -> Scart RGB, kan det lade sig gøre uden converter? Jeg ville gerne undgå at bruge S-video stikket på forsiden af tv'et...

Mikkel

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

DVI er vel i sagens natur et digital signal. HVis du kan trække et RGB ud af det, skulle det vel være en funktion i GFX kortet. NB! Mange "moderne" gfx kort kommer med en DVI adapter til fx multi monitor på 2 analog skærme.

Alternativt så er den Analog udgang jo netop en RGB udgang og der findes kabler (kan laves) som kan give (ihf ATI) gfx kort et SCART RGB. Ved ik om man også kan lave noget til nVidia kort

Hvis det kun er forsiden på TV du er bekymret for, så skulle det forresten undre mig hvis ikke du kunne smide SVHS igennem et af scart stikkene (typisk scart2)

Hvis alt andet fejler så giver google 131.000 hits på RGB scart VGA , så der skulle også være lidt at tage fat i.

Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Tak Seeker. Jeg har ledt forgæves efter en såddan løsning. Nu er spørgsmålet så bare om ikke man kunne finde det beskrevne kabel i en butik? Er der nogen der har et link?

Jeg har selv forsøgt at lede på Google og alt jeg finder dvi kabler eller RGB scart converterbokse etc...

Mikkel

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

AV-connection har et sådan kabel (de laver dem selv efter specs fra førnævnte link) Direkte link http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=3 8&ClassID=106 det er det i bunden.

Hvis du køber det må du MEGET gerne dele dine erfaringer, da jeg selv pønser på sådan en løsning.

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Tak!.. Din bangebuks! Typisk at tørre den af på en anden. Nå men jeg vil overveje det kraftigt da jeg ikke orker at få det lavet et sted hvor de ikke er helt med på sammenhængen. Det virker som om av-connection ved hvad de laver.

Mikkel

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:

Tak!.. Din bangebuks! Typisk at tørre den af på en anden. Nå men jeg vil overveje det kraftigt da jeg ikke orker at få det lavet et sted hvor de ikke er helt med på sammenhængen. Det virker som om av-connection ved hvad de laver.

Det er nu ikke det. Jeg er den heldig ejer af et TV med VGA indgang  (Sony KV32-FD1E) NB! Jeg er hverken før eller siden stødt på et TV med denne indgang og jeg har endda 2 på mit TV, er det så specielt??

Grunden til jeg overvejer det er til TVet i soveværelset. Men jeg køre på et EKSTREMT stramt budget i øjeblikket og et sådan kabel til 400,- må siges at være lidt en luxusvare. Men skal da gerne dele mine erfaringer når jeg en gang i 2009 er færdig med at være på SU :)

Lidt opmundring kunne jo være at jeg ikke har hørt noget dårligt om løsningen, ud over at det er lidt en hest at sætte op

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes