| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
AVR 793 / AVR 693 er faktisk udført med meget kraftige strømforsyninger, heriblandt en ringkerne transformator af rimelig stor størrelse. Endvidere bliver de samlet på samme fabrik som samler Krell``s KAV modeller, så samle kvaliteten er helt ok.
Men jeg vil vurdere at med den kvalitet som ligger i D 830, er de for dårlige. D 830 er en rigtig god højttaler, men fortjener en meget god forstæker - helst ikke en surround forstærker, men en god 2 - kanals integreret , og hvis du skal have surround, så kombiner med en mindre receiver med pre outs til at trække center + 2-4 stk rear højttalere alt efter dit rums størrelse. Surround receivere lyder desværre ikke lige så godt som en god 2-kanals i samme prisklasse - der skal jo betales for 7 forstærkere, DSP kredsløb, licens til Dolby og DTS osv osv.
D 830 har efter min mening en imponerende dyb bas iforhold til størrelsen, og kan også spille ret højt, så jeg kan ikke forstå at du har brug for een til at fylde rummet mere? Hvilken Onkyo receiver bruger du pt?
Har du behov for dybere bas, ville jeg anbefale at beholde D 830 og kombinere med en god sub til at spille de dybeste frekvenser, fx Jamo D 4 SUB som du selv nævner, eller en anden kvalitets subwoofer.
|