Forfatter |
|
tchav Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 181
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par Cerwin vega vs-15 som jeg lige har fået en nad 218 thx effektforstærker til at drive. Mit problem er nu at højttaleren flytter sig når jeg spiller noget med meget bas. Højttalererne stå på en hårdt trægulv. Hvad kommer jeg bedst under for at højttaleren ikke flytter sig?
Mvh Theis Christiansen
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Theis
Når du har trægulv vil jeg anbefale nogen fødder af god kvalitet. Det kunne f.eks være nogen JJaz fødder (www.jjaz.dk) eller nogen SD fødder fra hifiklubben.dk
Du kan også bruge spikes, men det kan gå galt med et trægulv.
En ide kunne være at putte en beton flise under højttalere og montere spikes på højttaleren. På den måde skåner du gulvet, og højttaleren står godt fast.
Mvh Michael
|
Til top |
|
|
tchav Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kigget lidt på www.jjaz.dk og synes bestem det ser spændende ud! Har du selv nogle erfaringer med disse og vil de forhindre mine højttalere i at flytte sig, på hjemmesiden skriver de kun om hvordan man undgår vibrationer med underlaget?
gichael3257 skrev:
Hej Theis
Når du har trægulv vil jeg anbefale nogen fødder af god kvalitet. Det kunne f.eks være nogen JJaz fødder (www.jjaz.dk) eller nogen SD fødder fra hifiklubben.dk
En ide kunne være at putte en beton flise under højttalere og montere spikes på højttaleren. På den måde skåner du gulvet, og højttaleren står godt fast.
Mvh Michael |
|
|
|
Til top |
|
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
tchav skrev:
Har kigget lidt på www.jjaz.dk og synes bestem det ser spændende ud! Har du selv nogle erfaringer med disse og vil de forhindre mine højttalere i at flytte sig, på hjemmesiden skriver de kun om hvordan man undgår vibrationer med underlaget?
gichael3257 skrev:
Hej Theis
Mvh Michael
|
|
|
|
|
|
Har også disse Jjaz fødder under mine Evidence 870'ere og det er bestemt en gevinst for lyden. Oplevede før en ubehagelig rungen ved nogle toner, men det er væk nu. Har et meget ujævnt trægulv. Bor i en 100 år gammel lejlighed... 
...og det er jo en relativ lille investering.
|
Til top |
|
|
tchav Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er en lille invistering tror også jeg vil gøre den! Vil bare vide om de også gør at mine højttalerer ikke flytter sig?
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja det virker på mine Al-1000
|
Til top |
|
|
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
dine ht flytter sig vel netop på grund af vibrationer. så hvis du fjerner eller kraftigt minimerer disse burde du løse dit problem.
der findes en række tråde om erfaringerne med jjazz og andre alternativer
|
Til top |
|
|
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
tchav skrev:
Jeg har et par Cerwin vega vs-15 som jeg lige har fået en nad 218 thx effektforstærker til at drive. Mit problem er nu at højttaleren flytter sig når jeg spiller noget med meget bas. Højttalererne stå på en hårdt trægulv. Hvad kommer jeg bedst under for at højttaleren ikke flytter sig?
Mvh Theis Christiansen
|
|
|
Du kunne også lade dem være som de er - med bare tæer om man vil , smide noget count basie på spilleren og så tage en svingom med frøken Vega !!!  __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
Til top |
|
|
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må da håbe at højttalerne ikke en dag er gået hjemme fra, så de er væk når du kommer hjem
Jeg kører selv med de audiophile udgaver af SD-fødderne, og kan kun varmt anbefale dem.
Hilsen Christian.
|
Til top |
|
|