| Forfatter |
|
limahl Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt en Goldring GR-1  , monteret med en Goldring 1006 pick up.
Jeg skulle selv skrue vægten på armen, og så er mit spørgsmål: Kan man
gøre dette forkert? Jeg kan høre mine plader, men bliver pu´en slidt
for meget, hvis jeg f.eks. har givet den for meget vægt?
Er der en tommelfingerregel?
__________________ Mvh. Thomas
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas,
Her skulle du kunne finde svaret på dit spørgsmål (og mere til) http://www.soundimage.dk/DANSK/Pladespiller.htm
Hvis du stadig har problemer, så sig til, og jeg vil prøve at hjælpe dig så godt jeg kan. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
limahl Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var en længere udredning
Lidt videnskabeligt, vil jeg påstå.
Men jeg har lige talt med min sælger, og han fortalte mig, hvad jeg skulle gøre.
Så jeg har mit på det tørre
Men tak for hjælpen, Jan.
Mvh.
__________________ Mvh. Thomas
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
limahl skrev:
Men jeg har lige talt med min sælger, og han fortalte mig, hvad jeg skulle gøre. |
|
|
Hvad var det lige han vidste som Jan ikke vidste? __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
limahl skrev:
Ja, det var en længere udredning
Lidt videnskabeligt, vil jeg påstå. |
|
|
Det der med pladespillere er videnskabeligt - om ikke andet så geometrisk, akustisk, mekanisk og fantastisk samt en hel masse mere!
Held og lykke med din pladespiller. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
limahl Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at fortælle jer, hvad min sælger sagde:
Han sagde, at med denne pu-type, skal jeg skrue på kontra-vægten, til
armen svæver. Derefter skal jeg skrue vægten en hel omgang, så skulle
det være fjong.
Det har jeg så gjort, men jeg får en lille vægt med posten i morgen..
Service. Jeg kan kun anbefale Hifi-Forum på Falkonér Allé.
Mvh.
__________________ Mvh. Thomas
|
| Til top |
|
| |
limahl Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 28 Januar 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er også et super-godt forum. Hvis nogle af mine kammerater kommer i hifi-knibe, vil jeg straks anbefale det.   
Det virker ikke så konkurrencepræget som eks. eksperten.dk, hvor der uddeles points og karma.
Keep up the good work.
__________________ Mvh. Thomas
|
| Til top |
|
| |