Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Denon DVD og/eller CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
webstalker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Hej!

Inden for en overskuelig fremtid kunne jeg godt tænke mig at opgradere lidt på cd/dvd fronten...

Jeg havde egentligt tænkt mig at DVD-afspilleren skulle være Denon DVD-1910 (bla. pga. DVI udgangen). Jeg har osse kigget lidt på CD-afspiller (DCD-1450 eller DCD-685) - men i forummet ser der ikke ud til at være den store begejstring over cd-afspillerne..

Så var det at jeg kom til at tænke at man til samme pris kunne købe DVD-2910 og bruge den til både DVD og CD afspilning. Ville det være en god løsning? Jeg går ud fra at det er en kompetent DVD afspiller - men hvad er jeres erfaringer med den til musik?

Min forstærker er pt AVR-1804, men den skal osse skiftes hen ad vejen. Formentligt til AVR-3805 - så den afspiller jeg vælger skal kunne matche den.

Til top Vis webstalker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af webstalker

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

hvad med en Denon S10 eller ne Denon DCD 1650.. de tæver begge to DVD 2900 ud af banen på CD lyden.. dem kan du finde brugt til 3000-5000 i perfekt stand. jeg har selv stået i samme situation og endte op med en DCD 1650 og jeg er MEGET glad for den. den spiller ganske enkelt suværent...

Nicolai

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Ok, så er vi inde i en diskussion om religion.

Hifi entusiater har det med at være en smule nostalgiske.

Faktisk lidt underligt, når mange har det med samtidig at blive fascineret af teknikken.

De nye og godt byggede DVD-afspillere spiller rigtig godt i stereo og Denon 2900 i særdeleshed.

Læs en lang række tyske tests, de taler med samme stemme. De nye DVD'ere  spiller godt i stereo.

Det er efter min mening et spørgsmål om ikke at ville se sandheden i øjnene. Hvis vi lige ser bort fra CD-afspillere til over 10.000 eller mere, så er der ikke noget argument for ikke at købe en kombi-maskine, hvis den altså er fornuftig bygget.

En af dem kunne være 2910 endnu bedre 2900, som jeg faktisk bør sammenlignes med 3910.

De der gamle Denon maskiner, som jeg også selv har haft (2900, 3000, s10), de spiller rigtig godt, men er klart overvurderede i dag.

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

thomas_ls skrev:

Ok, så er vi inde i en diskussion om religion.

Hifi entusiater har det med at være en smule nostalgiske.

Faktisk lidt underligt, når mange har det med samtidig at blive fascineret af teknikken.

De nye og godt byggede DVD-afspillere spiller rigtig godt i stereo og Denon 2900 i særdeleshed.

Læs en lang række tyske tests, de taler med samme stemme. De nye DVD'ere  spiller godt i stereo.

Det er efter min mening et spørgsmål om ikke at ville se sandheden i øjnene. Hvis vi lige ser bort fra CD-afspillere til over 10.000 eller mere, så er der ikke noget argument for ikke at købe en kombi-maskine, hvis den altså er fornuftig bygget.

En af dem kunne være 2910 endnu bedre 2900, som jeg faktisk bør sammenlignes med 3910.

De der gamle Denon maskiner, som jeg også selv har haft (2900, 3000, s10), de spiller rigtig godt, men er klart overvurderede i dag.

der er vi så vidt uenige. både S10 og DCD 1650 er 2900 og 2910'eren overlegne... jeg har sammenlignet min 1650'er med 2900 og en 2800mk2'er og 1650'eren var klart vinder på lyden for slet ikke at tale om funktionaliteten hvor den f.eks. har en langt bedre fjernbetjening som virker selvom du er bag eller til siden for masiknen hvor fjernbetjeningen til de nye dvd'er er langt dårligere da man skal peger på maskinen osv.

så alt i alt: Denon DVD 2900 spiller god stereo bedre end langt de fleste konkurrende DVD maskiner i klassen men op mod en "rigtig" cd afspiller til 8000 som f.eks 1650 eller S10mk2 til 12000 taber den stort...

Nicolai

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Ok, når vi taler s10mkII må jeg være svar skyldig, den har jeg ikke lyttet til. Den har godt nok fået gode anmeldelser.

Men hele den her debat om, at de gamle CD-maskiner er bedre en de nye DVD-ere til cirka samme nypris, den holder sjældent.

webstalker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Tak for de første meldinger...

Men nu er valget ikke rigtigt om jeg skal købe en kombimaskine til eks. 6K eller en CD afspiller til samme pris! Så mangler jeg jo stadig en til DVD skiverne

Spørgsmålet gik mere på om eks. 2910'eren kunne svare sig i forhold til at købe 2 separate (og dermed billigere) afspillere (her nævner jeg jo bl.a. DVD-1910 og DCD-1450). Hvis det er tilfældet er der jo osse en fordel i at kun ha' en afspiller - eks. færre kabler som kæresten kan brokke sig over

Til top Vis webstalker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af webstalker

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

ja det variere meget fra maskine til maskine men det er da rigtigt at der er nogen som er lidt fanatiske over det, men det er ikke altid uden grund.

tager du en cd afspiller som for 3-6 år siden kostede 5000-8000kr så spiller den op med langt de fleste gode dvd maskiner til 6000-10000kr og slå dem enda i mange tilfælde. jeg har rodet med lidt af hvert og jeg må indrømme at det passer sgu i mange tilfælde... tilgengæld er der også nye DVD som jeg syntes klare den rigtig godt. Denon DVD 3910 spiller forrygende CD hvilket 2900'eren også gør men jeg syntes alligevel de mangler det sidste for at være helt oppe på niveau med mange af dem ældre CD afspillere. det er som om man ikke helt laver cd maskiner i samme klasse om man gjorde for 4-8 år siden.. men det hænger jo nok sammen med at de ikke sælger lige så meget mere pga de mange gode muliti DVD maskiner som æder alt.....

Nicolai

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Hvis man kigger på teknologien, ikke mindst konverterne (jeg ved det, det er ikke altid det samme som bedre lyd), så er der altså sket meget bare inden for de sidste to år.

Konverterne er blevet udviklet meget, læs f.eks.

And not only does the digital front end gear of this millennia deliver better harmonic detail, spatial veracity, dynamic range and musical resolution, but at more and more competitive price points - now that's progress

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes