| Forfatter |
|
andersls Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon har fået "lov" ! Digital overførsel af "fulde" signaler fra SACD og DVD-a!
Nu kører det jo.......venter på LEX upgrade !
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver signalet ikke øverført digitalt i forvejen? (jeg tænker på coaxial og optisk)
Hvad mener du med "fulde" signaler?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon Link har hele tiden haft den egenskab, så det er ingen nyhed!
Medmindre der er et eller andet vi misforstår, men så må du jo uddybe det! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Coaxial/optisk...som de er nu kan de ikke overføre sacd/dvd-a signaler....kun i enkelte meget specielle maskiner...og så endda "neddroslet".
Sacd og dvd-a har indtil videre været tilgængelig via analog 5.1 udgange eller
producenternes egne krypterede udgange. (meridian, denon).
Som det ser ud nu, går der ikke langtid inden vi kan overføre fulde sacd og dvd-a signaler...det bliver godt! . Der er håb....
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin..check....widescreenreview.com!
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyheden er, at der nu er givet godkendelse for streaming af SACD via Denon Link. DVDA virkede vist også før, men indtil nu har Denon ventet på tilladelsen fra SACD-konsortiet til at implementere det. Jeg går ud fra, at Denon vil fikse det med firmwareupdate eller?
Jeg har endnu ikke hørt nogen erfaringer fra folk, der har hørt, hvilken forskel det gør rent lydmæssigt at overføre SACD/DVDA med Denon Link, eller for den sags skyld via HDMI, i forhold til at bruge dekoderne i afspillerne. Nogen erfaringer? (altså ud over at man sparer en del kabler)
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
|
Nyheden er, at der nu er givet godkendelse for streaming af SACD via Denon Link. DVDA virkede vist også før, men indtil nu har Denon ventet på tilladelsen fra SACD-konsortiet til at implementere det. Jeg går ud fra, at Denon vil fikse det med firmwareupdate eller?
Jeg har endnu ikke hørt nogen erfaringer fra folk, der har hørt, hvilken forskel det gør rent lydmæssigt at overføre SACD/DVDA med Denon Link, eller for den sags skyld via HDMI, i forhold til at bruge dekoderne i afspillerne Mange har den opfattelse at dekoderne i afspillerne er generelt bedre end dekoderer i receivere/forstærkere, så hvorfor overføre signalet digitalt???? Jeg kan bedre lide lyden når min CD17 påtager sig konverteringsopgaven og ikke receiveren . Nogen erfaringer? (altså ud over at man sparer en del kabler) |
|
|
|
| Til top |
|
| |
jbhe Branchemedlem

Hi-Fi Klubben (Produkt- og indkøbsafd.)
Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
|
Jeg går ud fra, at Denon vil fikse det med firmwareupdate eller?
|
|
|
Det skulle det være. Så vidt jeg er orienteret så har de seneste Denon modeller allerede funktionen indbygget, men der er bygget en spærring ind i firmwaren. Så er det jo bare et spørgsmål om at lave en lille opdatering der fjerner spæringen igen, nu når godkendelsen er kommet på plads.
__________________ hilsen Jonas,
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er teksten som den fremgår, og det er i og for sig ikke noget nyt - det der er pointen er, at der bliver åbnet op for muligheden for alternative tilslutninger:
Denon Electronics announced that its proprietary Denon Link digital interface has been approved for transmission of Super Audio CD (SA-CD) signals by Sony and Philips, developers of the SA-CD format, under the new and upcoming SA-CD 2.0 specification. Sony and Philips will release an update to the current SA-CD 1.3 specification, approving the DENON Link digital interface. The acceptance and support of Denon Link by Sony and Philips marks a significant step forward in bringing the finest digital audio entertainment to today’s most discriminating consumers in the easiest, most elegant manner possible. Products in accordance with the updated specification will be available in the near future.
Denon sought and received approval from the DVD Forum in 2003 for transmission of DVD-Audio signals, and with approval by SA-CD specification, the path is now clear for the Denon Link to provide a single high-resolution, multi-channel digital connection for all of today’s high-performance digital audio signals, including SA-CD, DVD-Audio, DVD-Video*, linear PCM, packed PCM, Dolby Digital, DTS and MP3 digital audio data.
As one of the industry’s first SA-CD licensees, Denon has been a strong supporter of the high-performance digital audio format since its inception.
* Denon Link will pass only the audio portion of DVD-Video titles __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes Ronin..hvordan gør du det??
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstår jeg det ret at det endelig er kommet på plads at denon har fået tilladelse til at overføre sacd via denonlink?
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|