Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 21:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad gør man så?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2FAST4U
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Halløøøøj

Jeg modtaog i dag (søndag) kl. 17.30 en pakke indeholdende en DVD (bjørnebrødre) sendt fra KBH.

Jeg har aldrig bestilt DVD'en og ønsker selvfølgelig ikke at betale så meget som en krone...

Jeg mener at kunne huske at der måske engang var en der vist nok sagde at hvis der blev leveret en pakke man ikke har bestilt kan man beholde denne vederlagsfrit ifølge købeloven.

Er der nogen der kan bekræfte dette?? evt. med et link til en lovsamling hvori det står??

Til top Vis 2FAST4U's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2FAST4U

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Du sender den da retur .

det kan være en fejl , hvorfor skulle du beholde den , om så loven siger du må det , hvad med din egen moral ?

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

2FAST4U
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Du sender den da retur .

det kan være en fejl , hvorfor skulle du beholde den , om så loven siger du må det , hvad med din egen moral ?

Problemet er at en del firmaer en årgang brugte denne metode til at øge salget. Sendte varen ude til en masse kunne og håbede på en procentdel valgte at sige ja tak. Derfor blev loven (vist nok) ændret. Min moral siger mig at hvis de ikke har styr på deres kundeoplysninger må de betale lærepenge. Jeg kan ikke tage mig af at de fejlleverer varer. Ved at beholde varen er jeg måske ligefrem med til at hjælpe dem idet de ved økonomisk tab måske vælger at rette op på problemet. Så nej, jeg sender den ikke retur før jeg er sikker på det er lovpligtigt og jer er sikker på alle mine omkostninger er dækket.

Kan godt forstå der er nogen der kan blive lidt harme over det, men for undertegnede er det en principsag!!!

PeptoBizmo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

2FAST4U skrev:

Kan godt forstå der er nogen der kan blive lidt harme over det, men for undertegnede er det en principsag!!!

Det er det nok osse for en del af dem der bliver sure over din handlemåde. Jeg ville selv sende filmen tilbage.

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

2FAST4U skrev:

jensen skrev:
Du sender den da retur .

Problemet er at en del firmaer en årgang brugte denne metode til at øge salget. Sendte varen ude til en masse kunne og håbede på en procentdel valgte at sige ja tak. Derfor blev loven (vist nok) ændret. Min moral siger mig at hvis de ikke har styr på deres kundeoplysninger må de betale lærepenge. Jeg kan ikke tage mig af at de fejlleverer varer. Ved at beholde varen er jeg måske ligefrem med til at hjælpe dem idet de ved økonomisk tab måske vælger at rette op på problemet. Så nej, jeg sender den ikke retur før jeg er sikker på det er lovpligtigt og jer er sikker på alle mine omkostninger er dækket.

Det er da altid noget at du skrive om det her, så ved man hvad man har med at gører hvis man en dag skulle handle med dig.

Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

Zibas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Kommer Posten ud til dig om Søndagen ???
Til top Vis Zibas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zibas

2FAST4U
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev:
2FAST4U skrev:

jensen skrev:
Du sender den da retur .

Det er da altid noget at du skrive om det her, så ved man hvad man har med at gører hvis man en dag skulle handle med dig.

Det er fandme da noget bræk at skrive. For det første har jeg aldrig ønsket at handle med dem, for det andet er det sgu off-topic. Hvis du ikke har noget fornuftigt at skrive så lad være med at skrive.....

AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Send den retur..
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB

2FAST4U
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Zibas skrev:
Kommer Posten ud til dig om Søndagen ???

Ja - det undrede også mig da den dumpede ind af brevsprækken kl. 17.30 en søndag. Tænkte at det måske var en pakkefirma der stod for transporten eller at pakken i første omgang var leveret til en af mine naboer, som så har smidt den ind til mig....

2FAST4U
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

AndreasCB skrev:
Send den retur..

Hvem betaler så for portoen??? Du kan få mit konto nr. og overføre pengene så skal jeg nok sende den tilbage.

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Jeg kan eet eller andet sted godt følge dig (i at nægte at påtage dig omkostningen). Det er jo en uretfærdighed, der er sket. For mange er det ligegyldigt, men for nogle få af os er det ret ubelejligt at skulle bruge tid på at gå på posthuset, og ovenikøbet bruge porto på at sende tingene tilbage.

Mht. det moralske i situationen er det korrekte helt klart, at filmen, som jo ikke er "min", skal tilbage til rette ejermand. Men det må retfærdighedsvis ske uden omkostninger for mig - såvel penge som tidsmæssigt. Det var lige den idealistiske holdning. I praksis ville jeg nok tage kontakt, og bede dem sørge for at sende en frankeret svar-kuvert, så jeg bare ku' smide den i postkassen og sende den tilbage uden for meget besvær...

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

2FAST4U skrev:

AndreasCB skrev:
Send den retur..

Hvem betaler så for portoen??? Du kan få mit konto nr. og overføre pengene så skal jeg nok sende den tilbage.

Så ring til dem og snak med dem... Og sig at du ikke gider at betale, og hvis de ikke vil betale portoen tilbage så behold filmen uden at betale..
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB

2FAST4U
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Lux550 Freak skrev:

Jeg kan eet eller andet sted godt følge dig (i at nægte at påtage dig omkostningen). Det er jo en uretfærdighed, der er sket. For mange er det ligegyldigt, men for någle få af os er det ret ubelejligt at skulle bruge tid på at gå på posthuset, og ovenikøbet bruge porto på at sende tingene tilbage.

Mht. det moralske i situationen er det korrekte helt klart, at filmen, som jo ikke er "min", ska tilbage til rette ejermand. Men det må retfærdighedsvis ske uden omkostninger for mig - såvel penge som tidsmæssigt. Det var lige den idealistiske holdning. I praksis ville jeg nok tage kontakt, og bede dem sørge for at sende en frankeret svar-kivert, så jeg bare ku' smide den i postkassen og sende den tilbage uden for meget besvær...

Det var også det jeg havde tænkt mig at gøre.

Ville bare lige høre om der var nogen der vidste hvad loven siger, idet jeg har oplevet det et par gange - sidste gang med et 32 tommer flat-screen som jeg havde vist interesse for men aldrig bestilt. Fjernsynet betalte jeg dog med det samme. Men jeg syntes bare det kunne være sjovt at vide hvordan man står....

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

2FAST4U Du har ikke pligt til noget somhelst, hvis du ikke har bestilt den! Måske vil det være god skik at ringe og sige at du har modtaget den, men at du aldrig har bestilt den, men du vil ikke gøre yderligere, og de kan komme og hente den hvis de vil...

EDIT: Ok måske en lille rettelse, du har måske pligt til at informere dem om siturationen, for at du kan have dine ting på det rette, og der kunne jo foreligge en misforståelse. Lisom forsikringssager, så skal man jo altid selv gøre så meget som muligt for at minimere skaden! Men jeg er sikker på du ikke har større pligtet iøvrigt!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

2FAST4U
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

2FAST4U Du har ikke pligt til noget somhelst, hvis du ikke har bestilt den! Måske vil det være god skik at ringe og sige at du har modtaget den, men at du aldrig har bestilt den, men du vil ikke gøre yderligere, og de kan komme og hente den hvis de vil...

Har du evt. et link til en lovsamling eller lignende som jeg kan referere til?? Ved ikke lige hvad jeg evt. skulle bruge bjørnebrødre til, men som tidligere nævnt er det selve princippet...

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

2FAST4U skrev:
micma18 skrev:

Har du evt. et link til en lovsamling eller lignende som jeg kan referere til?? Ved ikke lige hvad jeg evt. skulle bruge bjørnebrødre til, men som tidligere nævnt er det selve princippet...

Jeg har også fået en pakke fra Walt disney et-eller-andet som jeg IKKE har bestilt. Meget mystisk.

Men når du ikke ved hvad du skal bruge den til, så aflever den på posthuset og sig at du nægter at modtage den, så sender de den retur. Hvis du har åbnet den skal du selvfølgelig selv betale

MVH Jesper

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

2FAST4U skrev:
micma18 skrev:

Har ikke lige nogle § på det, men kender nogle der på et tidspunkt fik tilsendt noget fra nogle kupon tilbud et eller anden, som de aldrig havde bestilt, og de har jo ikke pligt til at gå ned og sende den tilbage eller noget, det er jo ikke deres fejl! men de ringende og sagde det til firmaet, og de kunne bare komme og hente den hvis de ville ha den tilbage... sagen endte vist med at de bare beholdte varene.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

2FAST4U
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
2FAST4U skrev:
micma18 skrev:

Jeg har også fået en pakke fra Walt disney et-eller-andet som jeg IKKE har bestilt. Meget mystisk.

Men når du ikke ved hvad du skal bruge den til, så aflever den på posthuset og sig at du nægter at modtage den, så sender de den retur. Hvis du har åbnet den skal du selvfølgelig selv betale

MVH Jesper

Det er uden tvivl den samme... Mit "problem" består så i at jeg har åbnet for selve pakken (dog ikke for DVD'en). Dette kan dog ikke betyde at jeg skal betale for varen, idet det vel anses for naormalt at åbne sin post...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes