Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Fiktive vejledende priser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

½ pris højtaler er et utrykk som jeg opprinnelig brukte om Audio Pro. Jeg kjøpte selv et par Blue Diamond for halvpris, 7000kr. Men etter at jeg tjekket prisene i Sverige fant jeg hurtig ut av at det var det de kostet, og slettes ikke de 14000 som var vejledende pris i Danmark. Etter mindre enn 1 år gikk jeg trett av de og satte de for salg. Etter lang tid blev de endelig solgt for 4500kr. Det plaget ikke meg meget, men tenk på de som har betalt 14000kr, det hadde betydd et tap på 9500kr. Etter denne episoden kjøpte jeg alle mine Audio Pro høytalere i Sverige.

System Audio  er et annet merke jeg har et horn i siden til. Intet annet merke forhandles av flere, men alikevel selges det til samme pris uansett om det er Expert i Bruuns Galleri som betaler en formue i husleie, eller om det er hos en internetforhandler. Er ikke det et eksempel på prisstyring fra fabrikk, så aner ikke jeg hva som er det.

Hvis du tenker på DLS vil du kunne se at de vejledende prisene i Sverige ligger under hva de koster hos Tapeconnection.

http://www.dls.se/english/homeaudio/cplista_home_05.pdf

Prisforskjellen ligger på mellom 15-26%. Jeg har ikke funnet noen forhandlere av DLS i Sverige, så jeg kan ikke si om de selges for vejledende pris eller mindre.

Det finnes sikkert flere eksempler, dette var bare noen som jeg har støtt på pga at jeg har kjøpt, eller hadde tenkt å kjøpe høytalere fra disse fabrikantene.

Dette er det som får meg til at se på Hifiklubbens prismodell med litt andre øyne. Man finner stortsett aldri deres produkter vesentlig billigere uansett om man leter høyt eller lavt. Heller kommer de aldri på tilbud for halv pris, og man er dermed sikret en fornuftig brukt pris den dagen det skal selges.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 02:42 | IP-adresse registreret  

Det er vel ikke nogen hemmelighed at visse produkter....for ikke at sige mange synes at have den samme salgspris uafhængig af salgssted. Dette gør vel bare at man burde være ekstra opmærksom på om man kan spare penge på samme produkt anden steds. I så fald at man ikke kan og at man er utilfreds med dette kan man jo bare kaste sin opmærksomhed på et andet produkt hvor prisen varierer...altså hvor man umiddelbart synes at kan spare en del kroner.
Er dog desværre min erfaring at de produkter man bare MÅ have....som fx. B&W, Classé synes at koste det samme overalt...uanset af nationalitet...når alle fordele og ulemper er vejet op mod hinanden

Men som du selv påpeger....dette er samtidigt med til at holde prisen oppe på de brugte produkter som koster det samme over hele landet.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes