Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 23:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Manglende coax/optisk indgang - betydning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mhca
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

Jeg blev foreslået en Harman Kardon 3480 stereo receiver til mit stereo setup, da jeg også ville få en fornuftig pris på den: http://www.harmankardon.com/product_detail.aspx?Region=USA&a mp;Country=US&Language=ENG&cat=REC&prod=HK%20348 0&sType=C

Jeg skal have koblet min computer til gennem dets Audigy2 kort (hvor digital out bare er et minijack til coax kabel man benytter) og nok også en Harman Kardon DVD 22.

Vil det have nogen hørbar forskel at jeg benytter nogle fornuftige phono-kabler i stedet for at køre lyden gennem coax? Der er kun tale om stereo lyd.

Til top Vis mhca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhca

MuttleyDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Du sammenligner her lidt noget kendt med noget ukendt,  så det er ikke nemt at svare på..

Når du sender et digitalt signal fra afspiller til forstærker,  så er det forstærkerens opgave at lave det digitale signal om til analogt signal,  før det forstærkers og sendes til højttalerne..

Når du sender et analogt signal fra afspiller til forstærker,  så har afspilleren allerede lavet det digitale om til analog..

Så når du spørger hvad der er bedst,  digital eller analog tilslutning,  så kommer det helt an på den DAC   "Digital --> Analog Converter"    som sidder i henholdsvis forstærker og afspiller..    Sidder der en god DAC i afspiller og ikke ikke forstærker,  så er det bedst med en analog tilslutning..   Og omvent,  har du en forstærker med en god DAC,  og en billig afspiller,  så er digital tilslutning en fordel..

Men da vi ikke kender din evt. anden forstærker,  som har digital ind,  så kan der ikke svaret på hvilken løsning der ville være bedst..    Jeg vil dog sige at der sidder fine DAC's i harman Kardon's dvd-afspillere,  så en analog tilslutning der,  er faktisk ikke så dårlig igen.. :)   Hvad angår dit Audigy2,  så lyder det heller ikke helt tosset,  det er måske nok et spille-lydkort,   men det er dog mange gange bedre end alle onboarde lydkort..  især støj er der ikke meget af,  så slut du også bare den til analogt..

MvH.

mhca
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

MuttleyDK. Det er rart for mig at høre, at du taler positivt om H/K's DAC'er.

Du skriver, at I ikke kender min evt. anden forstærker, og det er klart, da jeg ikke har nogen anden forstærker. Jeg er i gang med at købe mit første sæt hifi og derfor på jagt efter lidt rådgivning og svar på alle de spørgsmål jeg har i forbindelse med jagten på det rette udstyr.

Til top Vis mhca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhca

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes