| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har efterhånden en del ridsede CD'er og ikke mindst DVD'er der godt kunne trænge til en opfriskning. Jeg har af og til set en slags slibemaskine der efter sigende skulle kunne slibe overfalden ned så den er fri for ridser. Den koster en 3-400 kr. Er der nogen der ved om den maskine virker og hvor man evt. kan købe den ?
Findes der andre råd til reparation af ridsede skiver ? Nogen siger tandpasta, men virker det ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man ikke købe sådan noget beskyttelses spray i de forskellige forhandlere der sælger f.eks. brændbare cd'er osv. Det skulle ikke undre mig om det kunne fylde ridserne ud...
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
Jeg har efterhånden en del ridsede CD'er og ikke mindst DVD'er der godt kunne trænge til en opfriskning. Jeg har af og til set en slags slibemaskine der efter sigende skulle kunne slibe overfalden ned så den er fri for ridser. Den koster en 3-400 kr. Er der nogen der ved om den maskine virker og hvor man evt. kan købe den ?
Findes der andre råd til reparation af ridsede skiver ? Nogen siger tandpasta, men virker det ?
|
|
|
Jeg har købt maskine i brugsen til onmkring 200kr der efter sigende skulle fjerne ridser.. Men jeg har prøvet på en del skiver nu og der sker ingen forbedring efter slibning, kun de allermindste ridser som alligevel ikke betyder noget forsvinder 
Man kan vist også sende sine cd'er ind til slibning, mener at have set en hjemmeside på et tidspunkt.. Men det var vist rimeligt pebret(omkring 50 kr/stk) __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug tandpasta og en tør klud... Altid fra midten og ud... Dette har reddet flere cd'ere for mig så de igen kan spilles..
__________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altid undret mig over, at der tilsyneladende er så mange, der har problemer med ridsede CD´er. CD´en har en størrelse der gør det meget let at undgå berøring af dens overflade.
Jeg vil vove og påstå at ikke en eneste af mine flere hundrede CD´er har så meget som et fingeraftryk, eller bare den mindste ridse.
Men nu til emnet: dr. jeep´s beskrivelse med tandpastaen har jeg også brugt med succes. (På andres ridsede CD´er) __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, dem vil jeg prøve  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
|
Jeg har altid undret mig over, at der tilsyneladende er så mange, der har problemer med ridsede CD´er. CD´en har en størrelse der gør det meget let at undgå berøring af dens overflade.
|
|
|
Ja men det er børnene ikke altid klar over .
Man skal huske at ligge sine cd'er på plads lige efter man har hørt dem, ellers får de små hurtigt fat på dem . __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Acer
Jeg anvender selv med succes en lakrens fra Biltema. Den hedder "Colour Cleaner Metallic" (rød flaske med grønt indhold) og koster ca. kr. 37.
Jeg anvender en blød klud og kører i små cirkler hele vejen rundt. Mediet skal selvfølgelig ligge på et jævnt underlag.
Om det skader på langt sigt ved jeg ikke, men det har i hvertfald den ønskede virkning her og nu.
Den med tandpasta har jeg også prøvet, men man får et bedre resultat med lakrens og samtidig er det nemmere at arbejde med.
Flemming
|
| Til top |
|
| |
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEg har prøvet en af disse slibemaskiner... Det har hjulpet! den kan dog ikke tage de risser, der virkelig er gået i dybten! Har spillet som dj og der kan man ikke undgår risser. men den slibemaskine har sparret mig nogen penge!
Men ens bedste cder blir hjemme __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Acer
Send dine CD'ere og DVD'ere til mig så skal kjeg lave dem for 10 kr.stk. dem der stadig ikke fungerer skal selvfølgelig ikke koste noget.
MVH Lasse
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
Hej Acer
Send dine CD'ere og DVD'ere til mig så skal kjeg lave dem for 10 kr.stk. dem der stadig ikke fungerer skal selvfølgelig ikke koste noget.
MVH Lasse
|
|
|
Hvordan laver du dem? Er nysgerrig for så kan man måske selv klare problemet og spare besværlighederne med forsendelse, porto osv.  __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Olsen
Det er ganske enkelt, de bliver slebet, pudset, poleret og til sidst påført et middel der har samme egenskaber som plastikken CD'en er lavet af. Jeg har endnu ikke oplevet en CD der ikke kunne redes på denne måde, hvis altså det informationsbærende lag er intakt. Det vil sige at ridserne kun befinder sig på den blanke side og at der ikke er revner i CD'en.
MVH
|
| Til top |
|
| |
PeptoBizmo Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan gør man helt præcist med det tandpasta?
__________________ Jamo er nu slet ikke så ringe
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude, er der kommet nye produkter/tips til rep. af skiver?
Jeg havde den tvivlsomme oplevelse at min Xbox 360 lød som en hakkemaskine og dermed lavede ridser i de første ca. 10 mm af et helt nyt spil - som nu ikke kan bruges....
|
| Til top |
|
| |