Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Førstegangs køber, må jeg hører jeres men (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sral
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Jeg skal for første gang ud at købe noget ordentligt Hi-fi udstyr.

Jeg har tænkt mig at købe Harman/kardon AVR 430 forstærker

Hertil har jeg tænkt mig at købe Audiovector Mi1 Super front højtalere og og som center ligeledes Audiovector AV3Ci Super. Jeg har ikke råd til mere lige pt. Men vil så senere hen købe en tilhørende subwoofer og 2 baghøjtalere.

Jeg vil gerne vide om det er noget i kan anbefale, får man noget ordentligt udstyr. For de ca. 22.000 man giver for forstærker, 2 front og 1 centerhøjtaler?

Jeg står lidt og overvejder om jeg skal køre lidt på kassekrediten og købe subwooferen nu, eller i stedet bruge pengene på en projekter. Jeg kan se at hi-fi klubben har en BENQ PE5120 video projektor til 8600 kr. Umiddelbart lyder det som om, man får en OK projektor til prisen. Hvad er jeres menning herom. Er det en god projektor? Hvad vil i købe hvis valget stod mellem en projektor eller subwoofer?

På forhånd tak ;o)

Til top Vis sral's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sral

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

sral skrev:
  Jeg har tænkt mig at købe Harman/kardon AVR 430 forstærker

Hertil har jeg tænkt mig at købe Audiovector Mi1 Super front højtalere og og som center ligeledes Audiovector AV3Ci Super. Jeg har ikke råd til mere lige pt. Men vil så senere hen købe en tilhørende subwoofer og 2 baghøjtalere. Lyder som en god plan!

Hvad vil i købe hvis valget stod mellem en projektor eller subwoofer? Jeg ville helt sikkert vælge en projektor fremfor en sub, da det er mere "underholdning" at hente der og så købe sub senere.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt præcis den kombination, men det er gode højttalere og generelt god kvalitet.

Jeg ville også klart prioritere en projektor først. Det giver en helt anden oplevelse af film. Hvis en sub gør det, er den efter min mening sat for højt, sådan lidt firkantet sagt.

I stedet for projektoren fra Hifi-klubben ville jeg undersøge, hvor billigt man kan få een af sidste års modeller, fx. en Sanyo Z2, muligvis ved at købe den fra Tyskland.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

hvor meget tid bruger du på musik vs film ? for center (hvis man vil have en)baghøjttalere og en surround processor kan smertefrit integreres i et stereo setup, man taber måske lidt ydelse på surround, men vinder ufatteligt meget på stereo til musik.. samt en sub vil være unødvendig.. resultatet behøver ik være dyrere..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

sral
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger klart mest tid på film. Men jeg kan forstå at den generelle holdning er at man skal købe en projektor fremfor en subwoofer, hvis man kun kunne vælge en ting.

Nu har jeg ikke brugt så meget tid på at læse om projektorer, er Sanyo Z2 en god model? er der ellers en anden model eller mærke som i kunne anbefale? Den specifikke model som jeg nævnte i mit tidligere indlæg, har en levetid på 2000 timer. Hvad koster det at få skiftet en "pæren" ud i en projektor?

Kvalitets mæssigt, hvordan er harman/kardon og audiovector der? Er det noget som folk generelt har gode oplevelser med?

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

det koster omkring 3000 kr at få en ny pære i.. z2 er en ok lcd projektor, hvis du ik generes af regnbuer ville jeg kigge på infocus 4800.. de bør vel koste omkring 8 k fra ny nu..

tror audiovector og det nye harmankardon er en dårlig sammensætning.. ville droppe HK eller finde en af de gamle modeller

sral
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Live 21 skrev

"tror audiovector og det nye harmankardon er en dårlig sammensætning.. ville droppe HK eller finde en af de gamle modeller"

Hvad er din begrundelse for det? Er det noget du har læst, eller din egen personlige holdning?

Jeg har læst nogle andmeldelser af HK AVR 430, som jeg har tænkt på at købe. Jeg er endnu ikke støt ind i noget dårligt om den. Tværtimod, den blir rost til skyerne.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

ok, jeg har lige den modsatte holdning.. de gamle modeller var så meget bedre.. har hørt en del på de nye modeller fra dem, og kan virkelig ik lide dem.. de er tyndt lydende, kedelige og uden dynamik..

men ok selvom de gamle modeller faldt en del i pris var deres vejl os meget højere, så måske klart nok, men en brugt hk 8500 til de samme penge spiller den langt ud af banen, den er så mange klasser bedre

sral
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Allright, tak for din menning. Det må jo jo lige snakke med ekspedienten om ;o)

checkman1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2004
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hej sral

Jeg har selv et Harman/Kardon og Audiovector setup. Bestående af H/K AVR7500,  H/K DVD25, Audiovector M2 (forgængeren til m3-modellen), Audiovector AV3C Super og som baghøjt. Audiovector C1 mk.II.

Og selvom mit anlæg jo ikke direkte kan sammenlignes med det du har i tankerne, må man da gå ud fra at forskellene ikke er så store alligevel. Og jeg er yderst tilfreds med mit setup. I Audiovector får man en højttaler der er af høj håndværksmæssig standard. Lyden er svær at anmelde idet det jo afhænger af så meget...det restende anlæg og ikke mindst lytteren selv og så så selve lytterummet. Men der er jo mange der er enige om at det generelt er god lyd man får med Audiovector. Jeg er i hvert fald meget tilfreds. Om det er pengene værd...? Det kan du jo kun selv vurderere, selv har jeg købt alle højttalerne brugt og her er der virkelig mange penge at spare. F.eks. gav jeg kun 1500kr. for AV3C super'en!!! Og til de penge tror jeg i hvert fald de er pengene værd.

Om Harman/Kardon vil jeg sige, at hvis ikke der er lavet meget om på modellerne, så er de helt sikkert pengene værd. Den jeg har er utrolig betjeningsvenlig, og jeg har ikke endnu fundet klagepunkter. Om lyden er igen meget subjektivt, men generelt tror jeg godt man kan sige at de er neutrale og yderst strømstærke....og det sidste er vigtigt. Både når man spiller højt, men også når der spilles ved lave niveauer. Men der er kræfter i dem og det kan høres...og det gør dem jo også underholdende at høre på.

Men lad nu være med at tage mit ord for det.....når du er ude i at bruge så mange penge, så giv dig tid til at høre forskellige produkter. Der jo megt at vælge imellem til de penge. De er allesammen lidt forskellige og det er jo dit behov og øre der skal være glad...det skulle jo nok gerne holde nogle år til de penge. 

Til top Vis checkman1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af checkman1

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

sral skrev:
Allright, tak for din menning. Det må jo jo lige snakke med ekspedienten om ;o)

Du må ud at lytte - det er nu engang det bedste, og det er jo dine ører der "duer" hos dig (-;

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

synes hellere du sku lave en søgning herinde, ik mange der er begejstret for den nye serie.. al respekt for fona arbejdere, men ikke nogen jeg ville tage imod råd fra

og der er en verden til forskel på den nye og gamle serie.. de har droppet alt det der gjorde dem til noget specielt

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

synes hellere du sku lave en søgning herinde, ik mange der er begejstret for den nye serie.. al respekt for fona arbejdere, men ikke nogen jeg ville tage imod råd fra

og der er en verden til forskel på den nye og gamle serie.. de har droppet alt det der gjorde dem til noget specielt

Det er vist kun dem herinde med den gamle serie

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

sral
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Tak for besvarelse. Du har ret i at det er mange penge man skal ud at spendere. Jeg har været nede at høre det spille. Jeg var virkelig positivt overrasket over lyden. Der var virkelig knald på.

Jeg kan næste ikke vente til det bliver mit, he he.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes