Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 18:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 30" Medion lcd til 8999,-? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

INFO: En fejl er opstået, og det oprindelige indlæg er desværre væk - dog kan indholdet ses her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20150&P N=1&get=last#1147403

Beklager fejlen!
(Admin)

 

Det er helt klart et af de flotteste på markedet hvad design angår. Skal det være plastik skal det altså være sort.

Opløsningen er god høj. Men har ikke set det? Nogen der har været i en TDC-butik?

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
clasu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2004
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

jeg har set det i den lokale tdc butik, og designet er nydeligt. TDC har så, som alle andre mainstream butikker, valgt at tilslutte et ubrugeligt fortyndet skod tvsignal som så iøvrigt er strukket ud i 16:9. Så billedkvaliteten kunne slet ikke bedømmes.
Til top Vis clasu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clasu
 
ebsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Har også set det omtalte tv og det var til samme pris på de 9000-10000 kr, da jeg fornyligt købte nyt tv.
Jeg valgte dog at vige mine penge til et traditionelt CRT tv, nærmere et Philips PW 9509. Og her kan det medion LCD tv jo overhovedet ikke følge med, jo på et eneste punkt kan det dog,- den fysiske størrelse..
Til top Vis ebsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ebsen
 
Rasmus30
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Jeg er desværre tilbøjelig til at være enig. Billedkvaliteten var, uden at være markant dårligere end konkurenternes, meget dårlig. Det er temmelig irriterende, for jeg vil vildt gerne have en fladskærm, men jeg vil også gerne kunne retfærdiggøre det, og jeg har ikke en gang en specielt lille stue.
Til top Vis Rasmus30's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus30
 
F. Rasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Februar 2005
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Medion snyder med data på deres tv. På flere af deres tft-tv (f.eks 20 og 30 tommer) er oplyst, at de indeholder 250 siders tekst-tv hukommelse. Det passer tilsyneladende ikke - jeg har begge typer, og de indeholder kun de typiske 6-8 sider i hukommelsen. Support kan ikke komme med en rimelig eller brugbar forklaring...

Andre der har opserveret denne mangel

Til top Vis F. Rasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F. Rasmussen
 
lars2004
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 93
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

hvordan ved du den kun gemmer 6-8 sider ?
Husk på at hver side også har undersider som også skal gemmes.
Derfor er 250 sider ikke meget i hukommelse, faktisk alt for lidt hvis tekst-tv skal være brugbart uden alt for meget vente tid.
Til top Vis lars2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars2004
 
Rasmus30
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

F, Rasmussen

Har du den omtalte md41 530?

Hvordan vurderer du billedkvaliteten ved analog-tv og dvd?

 

Til top Vis Rasmus30's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus30
 
F. Rasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Februar 2005
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Ved at trykke frem fra side 110 på dr1 (danske nyheder uden undersider) kan i rimelig hurtig rækkefølge findes 4 sider - ikke meget i forhold til de omtalte 250. Samtidig ligger forgående side (altså sid 109) og side 200 og 300 i hukommelsen i nævnte forsøg.....

Mit gamle B&O fra forrige århundred UDEN udbygget hukommelse kører bedre..!

Jeg synes billedkvaliteten er rimelig flot på 42 530 - dog svigter skyggeområderne som på de fleste fladskærme. DVD er suveræn. Højtalerne kan ikke klare den i justeringen mulige kraftige bas -

Til top Vis F. Rasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F. Rasmussen
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Jeg mener det koster 8k i fona.....eller også er det 27"
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Rasmus30 skrev:

Hej

hvad siger i til dette Medion 30" lcd tv fra TDC butikken?

Det koster 8999,-

Funktioner:

  • 16:9 Fladskærms TV
  • God billede og lys-kvalitet
  • Ideel til tilslutning af hjemme underholdning og multimedia enheder (TV, PC, video og gaming)
  • Opløsning: 1280 x 768 Pixels
  • Skærm diagonal: 75 cm
  • Betragtningsvinkel: Horizontal: 170 grader, Vertical: 170 grader
  • Kontrast Ratio: 600:1
  • Lysstyrke: 550 cd/m2
  • Respons tid: 16ms
  • Tekst TV med 250 siders hukommelse
  • Kan rumme 99 kanaler
  • Automatisk kanalsøgning
  • PIP = Picture in Picture (Billede i billede)
  • OSD = On Screen display (grafisk menu) på 10 sprog
  • Systemer: PAL/SECAM/NTSC
  • TV-Tuner: VHF/UHF/Hyperband
  • Indbyggede højtalere. 2 x 8 watt RMS
  • Multifunktion infrarød fjernbetjening (Batterier inkluderet)
  • AC 100 ~ 240V ~ 50/60Hz
  • Indgange: 75 ohm antenne stik, PC VGA in (15 pin D-Sub) (Analog), PC
  • DVI-D in (Digital)
  • Video: Scart in stik: (RGB/S-Video/Video), Scart in stik: (S-Video/Video) out (Video), S-video in (Mini DIN), Composite Video in (RCA)

Der findes ingen ordentlige lcd tv nede i det prisleje, du gør bedst i at købe et ctr hvis du ikke vil op på den rigtige side af 15000 kroner.

Desuden ved jeg at der evig og altid er fejl på de Medion, nok også derfor Medion bare vælger at give kunderne et nyt tv, men hvor tit gider du vade ned i butikken med det.?



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Jeg mener det koster 8k i fona.....eller også er det 27"

Det er et 27" Men samme design.

Herudover kan jeg kun tilslutte mig de, der synes det er et flot fjernsyn.

Alene det æstestiske, og derudover den gode pris, har fået mig til at overveje et køb af dette til brug som kombineret PC og TV skærm.

Meget flot fjernsyn og så synes jeg ikke billedet er så dårligt... Ikke mindst prisen taget i betragtning.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
abemaas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2005
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Er det ikke også temmelig billigt det medion sammenlignet med stort set ALLE andre LCD-skærme i den størrelse?!

Vil det så ikke også sige, at det nok er det mest talentløse TV overhovedet indenfor LCD-skærme i den størrelse?!

Til top Vis abemaas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abemaas
 
Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 622
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Har tidligere beskrevet mine erfaring med Medion-produkter - det korte af det lange er:

Jeg har haft 2 stk Medion fladskærme til PC'eren og de døde begge 2 efter ca. et års normal brug og måtte kasseres. Den første skærm blev ombyttet til en ny indenfor garantien - denne nye skærm døde lige efter at garantien på den var udløbet.

På den baggrund vil jeg aldrig selv igen bruge en krone på Medion produkter - medmindre der følger en 5 årige fuld garanti med eller lign.

Blot min erfaring - jeg ved ikke om du selv har god/dårlig erfaring med Medion...

Mvh Thomas



__________________
Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted
 
lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hmm jeg ved egentlig ikke rigtig hvorfor jeg skriver det her men here goes: Jeg har haft 2 Medion-computere og der har aldrig været problemer med dem.

Problemet er jo bare at sådan er det med mange mærker og butikker. Jeg har en kammerart der ikke vil røre en bestemt computerbutik med en ildtang, fordi han synes de har snydt ham. Jeg har til gengæld handlet der flere gange uden problemer og gør det gerne igen.

Pointen er vel er det er svært at lave en statistik på 2 eller for den sags skyld 10 resultater.

 



__________________
Mvh
Lars P. Madsen
Til top Vis lpm76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lpm76
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Ja, som regel er det jo kun de negative ting der kommer frem.

Jeg har haft min bærbare fra medion i 3 år uden problemer. Mine forældre har en stationær medion samt en 19" medion tft. Også uden problemer.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 622
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

@lpm76 & JBL Ti-5000

Lad mig uddybe oplevelsen: Begge de skærme jeg havde var købt i Fredgaard (6.000kr/stk) - da jeg hentede skærm#2 hos deres værksted Elektronikcenteret i Århus (for at spare et par dage hvis jeg skulle hente den i butikken), fortalte manden mig at ca. hver 10. Medion 15" TFT skærm (den model jeg havde) solgt fra Freedgaard, var blevet indleveret indenfor garantiperioden med diverse defekter/periodiske fejl. Langt størstedelen blev ombyttet med en ny (deriblandt min egen) som skulle være ok - det var den så bare ikke, i og med at den havde nøjagtigt den samme defekt som den første skærm. Desværre var garantien udløbet og så ville hverken Fredgaard, Elektronikcenteret eller Medion have noget som helst med den at gøre - medmindre jeg betalte hele gildet af egen lomme. Efter min overbevisning, ombyttede Medion en defekt skærm med en 'ny' muligvis defekt skærm og håbede, at 'går den så går den'.

Jeg håber i forstår hvis jeg har lidt antiparti imod Medion men med mine oplevelser med deres produkter/service, har de ikke givet mig grund til andet.

Jeg er ihvertifald glad for at i ikke har haft samme tur med Medion - man kan håbe at de er blevet bedre til at skrue deres produkter sammen.

Så håber jeg ikke at de har lign. problemer på deres fladskærmstv, men for mit vedkommende vil frygten altid lure under overfladen. Heldigvis er der så mange andre alternativer - også til overkommelige priser.

Vi er enige om, at oplevelsen af et givent produkt/mærke er meget subjektiv.

Slut herfra.

Mvh Thomas



__________________
Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted
 
abemaas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2005
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har skam også en Medion DVD-afspiller jeg er overordentligt glad for, det er såmænd ikke fordi jeg personligt forkaster alle produkter indenfor Medion, eller andre 'skod/billig'-mærker. Billedet på DVD-afspilleren er mindst ligeså skarpt som den Sony, jeg havde før og lyden fra den er faktisk væsentlig bedre.

Håbede på at nogen kunne fortælle mig HVAD det er, som gør dette Medion LCD-TV er så billigt (det er jo det billigeste TV i den størrelse), sammenlignet med andre LCD-skærme?!

Er det meget negativt at lysstyrken (cd/m2) er så lav på det her TV?

Til top Vis abemaas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abemaas
 
Senor Atesa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2004
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Jeg købte et 27" Medion tv i Fona for 3 uger siden. Da jeg var i butikken kørte det med DVD`en "Monsters Inc" og billedet stod rigtig godt. Farverne var rigtig gode og med en pris på 7999,- slog jeg til. Men efter en uge valgte jeg at bruge min returret. De negative ting var tv-billedet, betjeningen og scartstikket.

Tv signalet var virklig dårligt. Kvaliteten var den samme som mit billig tvtunerkort i min pc. Betjeningen var rigtig dårlig lavet og fjernbtjeningen var rigtig ringe. Mit sidste problem var at mit 399 kroners Techlink scartkabel ikke sad ordenligt fast. Det faldt konstant ud. Lyden var ok, men heller ikke mere. Billedet via DVD var stadig rigtig god, men de andre ting generede mig for meget.

Jeg har iøvrigt en medion pc som jeg er rigtig glad for.  

Til top Vis Senor Atesa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Senor Atesa
 
powda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 678
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Rasmus30 skrev:

Hej

hvad siger i til dette Medion 30" lcd tv fra TDC butikken?

Det koster 8999,-

Funktioner:
  • 16:9 Fladskærms TV
  • God billede og lys-kvalitet
  • Ideel til tilslutning af hjemme underholdning og multimedia enheder (TV, PC, video og gaming)
  • Opløsning: 1280 x 768 Pixels
  • Skærm diagonal: 75 cm
  • Betragtningsvinkel: Horizontal: 170 grader, Vertical: 170 grader
  • Kontrast Ratio: 600:1
  • Lysstyrke: 550 cd/m2
  • Respons tid: 16ms
  • Tekst TV med 250 siders hukommelse
  • Kan rumme 99 kanaler
  • Automatisk kanalsøgning
  • PIP = Picture in Picture (Billede i billede)
  • OSD = On Screen display (grafisk menu) på 10 sprog
  • Systemer: PAL/SECAM/NTSC
  • TV-Tuner: VHF/UHF/Hyperband
  • Indbyggede højtalere. 2 x 8 watt RMS
  • Multifunktion infrarød fjernbetjening (Batterier inkluderet)
  • AC 100 ~ 240V ~ 50/60Hz
  • Indgange: 75 ohm antenne stik, PC VGA in (15 pin D-Sub) (Analog), PC DVI-D in (Digital)
  • Video: Scart in stik: (RGB/S-Video/Video), Scart in stik: (S-Video/Video) out (Video), S-video in (Mini DIN), Composite Video in (RCA)
  • Lyd: Stereo lyd in (RCA) til composite video in / S-video in, Høretelefoner out, Subwoofer out (RCA)
  • Vægt: 18 kg
  • Mål: H554 x B912 X D194 mm

Der findes ingen ordentlige lcd tv nede i det prisleje, du gør bedst i at købe et ctr hvis du ikke vil op på den rigtige side af 15000 kroner.

Desuden ved jeg at der evig og altid er fejl på de Medion, nok også derfor Medion bare vælger at give kunderne et nyt tv, men hvor tit gider du vade ned i butikken med det.?

Det er noget af en generalisering du kommer med.

Hvis det er det samme medion, som en bekendts bror lige har købt, så er det dårlig kvalitet ved almindeligt interlaced brug. Men smider du en scaler på bliver snakken en helt anden, og det har faktisk i det tilfælde et ganske fornuftigt billede. Så hvis det skal bruge sammen med en scaler, eller et progressivt signal, så er det et ganske godt køb. Nu er jeg ikke selv den store tilhænger af medion produkter, men det er åbenbart ikke udelukkende noget bras.



__________________
AnanaZz
Til top Vis powda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af powda
 
lorx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 699
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Bullsh*t Ikke Slipsefyr, nu har vi personligt solgt mange Medion produkter og der er ikke kommet mere Medion tilbage end der er kommet tilbage af alle andre mærker.

Nu har jeg personligt det omtalte Medion 30" selv, hvor jeg har smidt en DVDO HD+ scaler på og jeg er personligt imponeret over billedet.

Hvordan tv-tuneren er i den skal jeg dog ikke kunne sige da jeg kun har satmodt.

Anyway, screenshot fra det i brug;

 

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx
 

Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes