Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 08:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Split af S-Video signal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hey gutter,

Jeg har tænkt mig at splitte mit s-video signal ud i 2 så jeg kan se Showshifter i soveværelse OG stue. Jeg har købt et splitkabel, 1x1meter til stuen og 1x10meter til soveværelset. Når jeg sætter begge kabler i så får jeg et godt signal inde på mit 4x3 Panasonic inde i soveværelset. Her er signalet så godt at jeg faktisk ikke kan se forskel på om det er Hauppauge PVR150 tuneren eller den indbyggede i TV'et der viser billedet. MEN inde i stuen har jeg nu et signal som er en lille smule dobbelt. Sjovt nok så er kablet her jo kun 1 meter langt i forhold til det andet som er 10meter?? Jeg har fået et hint om at det lange kabel ikke må været rullet sammen og det har jeg ikke fået rullet helt ud da jeg lige nu tester og ikke har behov for at rulle alle 10 meter ud.

Hvis jeg sætter det lange kabel i mit 16x9 stuetv så er billedet fint også selvom det korte kabel sidder i uden dog at være sat til det andet tv. Jeg håber jeg har fået forklaret mig klart og tydeligt..

Har I andre en ide om hvad det eventuelt kan være?? og behøver jeg en forstærkerbox for at få det helt på plads??

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

fez_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

paqi skrev:

Hey gutter,

Når jeg sætter begge kabler i så får jeg et godt signal inde på mit 4x3 Panasonic inde i soveværelset. Her er signalet så godt at jeg faktisk ikke kan se forskel på om det er Hauppauge PVR150 tuneren eller den indbyggede i TV'et der viser billedet. MEN inde i stuen har jeg nu et signal som er en lille smule dobbelt. Sjovt nok så er kablet her jo kun 1 meter langt i forhold til det andet som er 10meter?? ...

Hvis jeg sætter det lange kabel i mit 16x9 stuetv så er billedet fint også selvom det korte kabel sidder i uden dog at være sat til det andet tv. Jeg håber jeg har fået forklaret mig klart og tydeligt..

Det kunne jo nok sagtens være pga. forstærkning, men det lyder som om ligegyldigt hvad, så får du dårligt signal fra dit 1M kabel, kunne det måske tænkes at det var kablets skyld?

Til top Vis fez_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fez_dk Besøg fez_dk's Websted

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Ja det tænkte jeg også på, hvorfor jeg købte et nyt og bedre kabel men lige meget hjalp det, så den del er udelukket :-)

Jeppe

Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Det problem har du omtaler har ikke noget specielt med kabel længden at gøre. Det er udelukkende et problem at du vil splitte et signal og benytte begge TV på samme tid. Altså have tilsluttet til begge, ikke nødvendigvis tændt på samme tid; forskellen er næsten den samme. De skal jo deles om signalet og alt efter hvilket TV der er bedst til at håndtere det får det gode billede og det andet bliver noget skod. Derfor får du et godt billede når kun det ene kabel er sat til, uanset TV og længde og du får et ringe billede på mindst et af TV'ene når begge er sluttet til; alt efter hvor meget det andet TV's kredsløb påvirker det tilbage gennem kablet.

Den eneste rigtige løsning er at købe en split box, med indbygget forstærker.

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hey Ronni,

Ved du hvor jeg kan få sådan en box og hvad den koster?

Jeppe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes