| Forfatter |
|
MichaelNielsen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et utal af indlæg i dette højttaler forum går på valg af den rigtig subwoofer, inkl. mit eget tidligere indlæg. Jeg kunne godt bruge en "stortest" som redskab til at vælge den korrekte sub. Testen bør indeholde vurdering af pris iforhold til ydelse, stærke og svage sider, til musik og film. Hvis testen var opdelt i forskellige prisklasser på de mest alm. modeller på markedet, ja som var det et nyttigt redskab til at udvælge de modeller man så kunne lytte lidt til.
Findes "stortesten" allerede ??, hvis ja må I meget gerne henvise dertil.
Hvis "stortesten" ikke findes, er dette en opfordring til alle jer kompetente og uvildige hifi freaks om at hjælpe os nybegyndere med at træffe det rigtige valg eller ihvertfald på ret kurs iforhold til vores behov og eksisterende udstyr
De bedste hilsner
Michael
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kommer med noen opplysninger som prisklasse, størrelse på værelset subben skal spille i, bruksområde, hvor høyt du liker at spille, hvilket utstyr du har i dag og om subben skal ha en bestemt størrelse og finish.
Kan du svare på det kan nok både jeg og flere komme med noen anbefalinger.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Becker -Tak for linket, som jeg vil studere nærmere en sen aften time.
Hej Manicminer - tak for tilsagnet om et godt råd, jeg er førstegangskøber, så dit og andres råd / forslag vil helt sikkert vægte meget i i min beslutning.
Prisklassen 3500,- - 4500,-, stuen er ca. 38 m2 og jeg vil bruge sub´en som supplement til et sæt DALI 2002 tilkoblet en NAD reciever L70. Planen er at udbygge med 2 frontHT, 2 bagHT ( mine 2002) og altså en subwoofer.
Jeg bruger udstyret idag til ca. 80 % musik (pop/rock) og ca. 20 % film.
Har selv tænkt lidt på DALI SWA-12 eller B&W asw600 ( tidligere anbefalet her i forummet) eller måske den nye Concept Sub? På papiret er de efter mine øjne næsten identistiske, men sådan opleves de vel ikke i virkeligheden. Jeg kan også læse flere steder at der anbefales subwoofer fra Audio Pro?
Glæder mig om der er nogle spændende anbefalinger på vej!!
De bedste hilsner
Michael
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale at du tager hen og lytter til de nævnte subs. Evt.
medbring noget bas-tung musik og film til at teste med.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke du vil ramme meget ved siden af med den BMW ASW600...hverken med hensyn til rummets størrelse eller dine fronter __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer jo meget an på hvad du forventer af en sub. 38 m2 er ret stort, så hvis du skal have noget der kan mærkes i maven ved diskoteksniveau, snakker vi nok mindst to stk 15" basenheder med kæmpe forstærkere!
Hvis du ellers synes at Dali 2002 har kunnet spille stuen rimeligt op, er dine krav nok ikke så store (som mine ). Så kan du roligt kigge på en System Audio SE200 eller lign.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utifra dine andre komponenter forstår jeg det slik at du ikke har et ønske om at spille så malingen faller av veggene. Så en sub i den nevnte prisklassen burde kunne matche ditt anlegg. Hvis du har muligheten for det ville jeg også sett nærmere på Audio Pros modeller, de har modeller i nesten alle størrelser og som ligger innenfor ditt budsjett.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle mand.
Mange tak for "quick reply"
Jeg vil følge jeres anbefalinger - afsætte en dag el. to for at tage rundt med et par fede cd´er i lommen og forsøge at lytte mig frem til det endelige valg.

Michael
|
| Til top |
|
| |