Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Den store subwoofer test! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Et utal af indlæg i dette højttaler forum går på valg af den rigtig subwoofer, inkl. mit eget tidligere indlæg. Jeg kunne godt bruge en "stortest" som redskab til at vælge den korrekte sub. Testen bør indeholde vurdering af pris iforhold til ydelse, stærke og svage sider, til musik og film. Hvis testen var opdelt i forskellige prisklasser på de mest alm. modeller på markedet, ja som var det et nyttigt redskab til at udvælge de modeller man så kunne lytte lidt til.

Findes "stortesten" allerede ??, hvis ja må I meget gerne henvise dertil.

Hvis "stortesten" ikke findes, er dette en opfordring til alle jer kompetente og uvildige hifi freaks om at hjælpe os nybegyndere med at træffe det rigtige valg eller ihvertfald på ret kurs iforhold til vores behov og eksisterende udstyr

De bedste hilsner

Michael

Til top Vis MichaelNielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelNielsen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Ellers er dette er godt "værktøj" http://www.widescreenreview.com/archive/issuesub.html

Kan vist også kaldes en "stor-test" blandet med en masse teori omkring sub.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Hvis du kommer med noen opplysninger som prisklasse, størrelse på værelset subben skal spille i, bruksområde, hvor høyt du liker at spille, hvilket utstyr du har i dag og om subben skal ha en bestemt størrelse og finish.

Kan du svare på det kan nok både jeg og flere komme med noen anbefalinger.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

MichaelNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Hej Becker -Tak for linket, som jeg vil studere nærmere en sen aften time.

Hej Manicminer - tak for tilsagnet om et godt råd, jeg er førstegangskøber, så dit og andres råd / forslag vil helt sikkert vægte meget i i min beslutning.

Prisklassen 3500,- - 4500,-, stuen er ca. 38 m2 og jeg vil bruge sub´en som supplement til et sæt DALI 2002 tilkoblet en NAD reciever L70. Planen er at udbygge med 2 frontHT, 2 bagHT ( mine 2002) og altså en subwoofer.

Jeg bruger udstyret idag til ca. 80 % musik (pop/rock) og ca. 20 % film.

Har selv tænkt lidt på DALI SWA-12 eller B&W asw600 ( tidligere anbefalet her i forummet) eller måske den nye Concept Sub? På papiret er de efter mine øjne næsten identistiske, men sådan opleves de vel ikke i virkeligheden. Jeg kan også læse flere steder at der anbefales subwoofer fra Audio Pro?

Glæder mig om der er nogle spændende anbefalinger på vej!!

De bedste hilsner

Michael

Til top Vis MichaelNielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelNielsen

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale at du tager hen og lytter til de nævnte subs. Evt. medbring noget bas-tung musik og film til at teste med. 
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Tror ikke du vil ramme meget ved siden af med den BMW ASW600...hverken med hensyn til rummets størrelse eller dine fronter

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Det kommer jo meget an på hvad du forventer af en sub. 38 m2 er ret stort, så hvis du skal have noget der kan mærkes i maven ved diskoteksniveau, snakker vi nok mindst to stk 15" basenheder med kæmpe forstærkere!

Hvis du ellers synes at Dali 2002 har kunnet spille stuen rimeligt op, er dine krav nok ikke så store (som mine). Så kan du roligt kigge på en System Audio SE200 eller lign.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Utifra dine andre komponenter forstår jeg det slik at du ikke har et ønske om at spille så malingen faller av veggene. Så en sub i den nevnte prisklassen burde kunne matche ditt anlegg. Hvis du har muligheten for det ville jeg også sett nærmere på Audio Pros modeller, de har modeller i nesten alle størrelser og som ligger innenfor ditt budsjett.
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

MichaelNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Hej alle mand.

Mange tak for "quick reply"

Jeg vil følge jeres anbefalinger - afsætte en dag el. to for at tage rundt med et par fede cd´er i lommen og forsøge at lytte mig frem til det endelige valg.

Michael

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes