| Forfatter |
|
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej .
jeg ved ikke om tanken har strejfet jer ,
at man kommer hjem og der har været en uindbudt person i ens hjem og hugget ens anlæg.
det er p***e surt og skide ærgelig for dem som har været så uheldige at oplevet dette.
men man har jo en forsikring som der jo gerne skulle erstatte det man har fået stjålet.
men hvordan ser forsikringsselskabet på den slags ting for et anlæg kan jo hurtigt bliver temmelig dyrt og mon der findes særlige forsikringer af den slags.
jeg slv har over vejet at købe noget tv udstyr som optager hvis der kommer besøg fra uventet kant.
vil det hjælpe hvis man tager billeder af det og skriver reg nummeret ned.på udstyret.
mvh kenn
|
| Til top |
|
| |
Thunder Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag billeder.
Skriv modeller og serienumre ned.
Kontakt selskabet og vær helt sikker på hvad det er de dækker og hvad du får, hvis uheldet skulle ske. Få bevis på skrift.
Vær ikke bange for at stille krav .. bare nævn et andet selskab .. så danser de for dig. Kan tydeligt huske da jeg satte 5 selskaber op mod hinanden, de faldt over hinanden for at få mig
|
| Til top |
|
| |
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo!!!
De fleste forsikrings selskaber arbejder idag efter samme retningslinier!!! Men nogle få har særregler!!! Jeg har f.eks. på et tidspunkt måtte tegne en særforsikring på mit hifi, fordi der i policen stod, at radio/tv produkter højest måtte udgøre 15 % af den samlede forsikringssum!! (Jeg har nu et andet selskab) Den største forskel forsikringselskaberne imellem, er den måde de dækker brugt udstyr på!! Nogen har en %vis afskrivelse pr. år, mens andre tager udgangspunkt i den faktiske brugtværdi!! Den sidste er bestemt at foretrække!! Noget alle hifi entusiater bør vide og undersøge, er vedr. kortslutningskader (Feks. Lynnedslag og elskader). Her har næsten alle en maks. pris pr. apperat. Jeg har forsøgt at finde et selskab uden maks, men uden held!! I mit selskab dækkes maks 10.000 Kr. pr. apperat ved elskade!! Det kan i mit eget tilfælde slet ikke dække! Så man må bare "HÅBE" at man får tyveri fremfor elskade?????
Mvh. Hifido
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke de regler Hifido snakker om, men jeg skal da vist hjem og læse lidt på det... Men jeg ved da at ens indbo forsikring er angivet til et bestemt beløb, f.eks. 250.000kr. som man kan få erstattet, men den kan self. mod tillæg i premien forhøjes så den passer med værdien på ens indbo...
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv fdbforsikring, de har svjv. ikke nogen øvre grænse for særligt værdifuldt indbo, det går med under den almindelige indbosum.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hummm...'!??...
%vis afskrivning pr år & brugt værdi???....
Det får mig til at tænke på hvordan man så står som selvbygger med en investering på 30000 kr.. DER KONSTANT OPGRADERES!..
Samt noget grej der ligeledes opgraderes og holdes ganske up to date!.. så selv om det her år. på bagen er det som nyt!..??
Hvis der blev afskrevet en øre på dette! ville muligheden for at generhverve nyt i samme kvalitet mm. jo ikke være mulig!..
Og Brugtpris på grejet!?... når der er og bliver jævnligt smidt tusindvis af kr. i det!!.. ny køb af standard grej til brugt markheds pris ville heller ikke kunne dække det relle tab!
Hvad gør man?
mvh.
Hvad mon der?? __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 04:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvbyggerudstyr er vel et specielt kilden område __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 04:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hephaistos Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 04:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunderstokke skrev:
Tag billeder. Skriv modeller og serienumre ned.
Kontakt selskabet og vær helt sikker på hvad det er de dækker og hvad du får, hvis uheldet skulle ske. Få bevis på skrift. Vær ikke bange for at stille krav .. bare nævn et andet selskab .. så danser de for dig. Kan tydeligt huske da jeg satte 5 selskaber op mod hinanden, de faldt over hinanden for at få mig  |
|
|
Du er da en rigtig killer når det kommer til at afrette forsikringsselskaber, ikke nok med at du får dine helt egne betingelser på beedigede erklæringer, selskaberne står simpelthen i kø for at få lov til at forsikre dit gods...
Dream on Thunder, omend måske knap så højlydt.....
MVH J.K. __________________
|
| Til top |
|
| |