Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: tyveri og forsikring.af udstyr.???? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

hej .

jeg ved ikke om tanken har strejfet jer ,

at man kommer hjem og der har været en uindbudt person i ens hjem og hugget ens anlæg.

det er p***e surt og skide ærgelig for dem som har været så uheldige at oplevet dette.

men man har jo en forsikring som der jo gerne skulle erstatte det man har fået stjålet.

men hvordan ser forsikringsselskabet på den slags ting for et anlæg kan jo hurtigt bliver temmelig dyrt og mon der findes særlige forsikringer af den slags.

jeg slv har over vejet at købe noget tv udstyr som optager hvis der kommer besøg fra uventet kant.

vil det hjælpe hvis man tager billeder af det og skriver reg nummeret ned.på udstyret.

mvh kenn

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Tag billeder.
Skriv modeller og serienumre ned.

Kontakt selskabet og vær helt sikker på hvad det er de dækker og hvad du får, hvis uheldet skulle ske. Få bevis på skrift.
Vær ikke bange for at stille krav .. bare nævn et andet selskab .. så danser de for dig. Kan tydeligt huske da jeg satte 5 selskaber op mod hinanden, de faldt over hinanden for at få mig
Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Hallo!!!

De fleste forsikrings selskaber arbejder idag efter samme retningslinier!!! Men nogle få har særregler!!! Jeg har f.eks. på et tidspunkt måtte tegne en særforsikring på mit hifi, fordi der i policen stod, at radio/tv produkter højest måtte udgøre 15 % af den samlede forsikringssum!! (Jeg har nu et andet selskab) Den største forskel forsikringselskaberne imellem, er den måde de dækker brugt udstyr på!! Nogen har en %vis afskrivelse pr. år, mens andre tager udgangspunkt i den faktiske brugtværdi!! Den sidste er bestemt at foretrække!! Noget alle hifi entusiater bør vide og undersøge, er vedr. kortslutningskader (Feks. Lynnedslag og elskader). Her har næsten alle en maks. pris pr. apperat. Jeg har forsøgt at finde et selskab uden maks, men uden held!! I mit selskab dækkes maks 10.000 Kr. pr. apperat ved elskade!! Det kan i mit eget tilfælde slet ikke dække! Så man må bare "HÅBE" at man får tyveri fremfor elskade?????

Mvh. Hifido

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Kender ikke de regler Hifido snakker om, men jeg skal da vist hjem og læse lidt på det... Men jeg ved da at ens indbo forsikring er angivet til et bestemt beløb, f.eks. 250.000kr. som man kan få erstattet, men den kan self. mod tillæg i premien forhøjes så den passer med værdien på ens indbo...
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Prøv fdbforsikring, de har svjv. ikke nogen øvre grænse for særligt værdifuldt indbo, det går med under den almindelige indbosum.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Hummm...'!??...

%vis afskrivning pr år & brugt værdi???....

Det får mig til at tænke på hvordan man så står som selvbygger med en investering på 30000 kr.. DER KONSTANT OPGRADERES!..

Samt noget grej der ligeledes opgraderes og holdes ganske up to date!..  så selv om det her år. på bagen er det som nyt!..??

Hvis der blev afskrevet en øre på dette! ville muligheden for at generhverve nyt i samme kvalitet mm. jo ikke være mulig!..

Og Brugtpris på grejet!?...  når der er og bliver jævnligt smidt tusindvis af kr. i det!!..  ny køb af standard grej til brugt markheds pris ville heller ikke kunne dække det relle tab!

Hvad gør man?

mvh.

Hvad mon der??

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 04:19 | IP-adresse registreret  

Selvbyggerudstyr er vel et specielt kilden område

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 04:26 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Hephaistos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 04:43 | IP-adresse registreret  

Thunderstokke skrev:
Tag billeder.
Skriv modeller og serienumre ned.

Kontakt selskabet og vær helt sikker på hvad det er de dækker og hvad du får, hvis uheldet skulle ske. Få bevis på skrift.
Vær ikke bange for at stille krav .. bare nævn et andet selskab .. så danser de for dig. Kan tydeligt huske da jeg satte 5 selskaber op mod hinanden, de faldt over hinanden for at få mig

Du er da en rigtig killer når det kommer til at afrette forsikringsselskaber, ikke nok med at du får dine helt egne betingelser på beedigede erklæringer, selskaberne står simpelthen i kø for at få lov til at forsikre dit gods...

Dream on Thunder, omend måske knap så højlydt.....

MVH J.K.

Til top Vis Hephaistos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hephaistos

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes