| Forfatter |
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have ventet i 2 måneder på min nye plov, kom der i dag besked om den ikke kan laves mere 
min tålmodighed er desværre os ved at være opbrugt, der skal en plov hjem.. hurtigt 
men hvilken ?
et par krav.. den skal spille som en drøm, med en uhørt dynamik og bund, samt et ordentligt perspektiv !
den må ikke hedde Rega
skal være pæn, enten klassisk eller lidt fimset med blå lys og lamper og hele svineriet lidt i stil med Transrotor og scheu..
prisen må ikke overstige 15 k brugt eller nyt, men brugt muligheder skal være til at finde 
|
| Til top |
|
| |
Maxus Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glimrende spørgsmål 
Er selv ude i helt samme ærinde med samme preferencer. Har indtil videre set mest på en Michell Gyrodec eller Nottingham Interspace (Hyperspacen er desværre lidt ude forprisrammen 
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man først er i jylland er der jo ikke langt til ret meget  , så smut du forbi Vitus en dag. Han har Scheu.
High-end sound har også en del drejerundtting. Det kan heller ikke være langt fra dig
Men ellers er jeg halvvejs enig med Maxus: Nottingham Analogue.
En af de ting jeg synes er bemærkelsesværdigt, er den meget lille mængde Nottingham-spillere man kan finde på brugtmarkedet. Det hænder der er der, men det er sjældent.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
sprinter Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 27 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hasteindkøb ender tit med fortryderindkøb, men Clearaudio solution er ikke helt tosset at se på, og den koster 15K lige ud fra ny af, og den fimser da også lidt . Der er også ret så vide opgraderingsmuligheder i fimsen.
Venligst
|
| Til top |
|
| |
Absalon Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg leder også efter pladespiller. Har prøvet Clearaudio Champion level 2, men fruen var ikke glad. (Den er også stor) Hvad er det lige, der er galt med Rega?
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maxus, ja det er et svært budget at have.. lige på kanten til det rigtig fede, men os foruroligende tæt på man får noget der slet ik holder..
Gyrodec og nottingham er bestemt gode bud.. udover transrotor og scheu er jeg selv i overvejelser omkring vp1 hvis det skal være nyt..
ellers bliver der os holdt udkig efter bla nottingham og gyrodec der begge lever fuldt op til mne krav både på design og lyd.. den rega p9 på brugtmarkedet er jo os en mulighed, men har bestemt mig for at rega skal det ikke være igen..
sprinter: clearaudio er ganske rigtigt fimset på den fede måde men har desværre ik den store tiltro til lyden fra dem men hvis muligheden kommer vil jeg da give dem et lyt
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af de foreslåede alternativer vil jeg tilslutte mig Nottingham.
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en Linn Sondek LP12, den må da betegnes som en klassiker, og så findes der utallige opgraderings muligheder til den.
|
| Til top |
|
| |
Hannibal7 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Live 21.
Må jeg godt spørge dig om hvad du har imod REGA. De laver ting der lyder godt og man ser bort fra alt GLIMMER, Husk at man skal bruge ørene og ikke øjene.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ClearAudio har lavet en Limited Edition et eller andet bygget på basis
af Champion (level XX) serien... bare rigtig lækker. Den bør du give en
chance. Mener den koster 17.000,- fra ny.
Du kan ringe til Activ Hifi i Esbjerg. Han har haft en til at stå (han er også importør)
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
sota748 Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en SOTA, jeg er meget glad for min SOTA Sappfire IV m. Freewheel forsyning, UP-6 Gold & Ortofon Kontrapunkt A, desuden har jeg også en Refelx Clamp, jeg synes at lyden fra denne plov er virkelig god med meget stort dynamik område og et super 3-D gengivelse. Det vat oprindelig meningen at denne skulle være en mellemstation til en VPI eller Nottigham Analuge men de bliver godt nok dyre hvis de skal vippe min SOTA af pinden. SOTA slår min CD Drev/Konverter (Roxan ROK-DPI/ROK-DA1) på næsten alle punkter især på dynamik & 3-D området er den meget bedre.
Hvis du kommer forbi på Als i sønderjylland er du velkommen til et lyt, dog er spillen ikke til salg iøjeblikket 
Links
http://www.highend-sound.com
http://www.sotaturntables.com/ __________________ Dan (sota748)
- Krell KAV300i
- B&W805 Signature + V.d.H The INSPIRATION HYBRID (Tannoy Ref.) + B&W ASW825
- Roksan ROK-DP1/ROK-DA1
- Sota Saffire/Mørch DP-6 Gold/Ortofon Kontrapunkt A/SAT Phono
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
sota748 skrev:
|
Hvad med en SOTA, jeg er meget glad for min SOTA Sappfire IV m. Freewheel forsyning, UP-6 Gold & Ortofon Kontrapunkt A, desuden har jeg også en Refelx Clamp, jeg synes at lyden fra denne plov er virkelig god med meget stort dynamik område og et super 3-D gengivelse. Det vat oprindelig meningen at denne skulle være en mellemstation til en VPI eller Nottigham Analuge men de bliver godt nok dyre hvis de skal vippe min SOTA af pinden. SOTA slår min CD Drev/Konverter (Roxan ROK-DPI/ROK-DA1) på næsten alle punkter især på dynamik & 3-D området er den meget bedre.
Hvis du kommer forbi på Als i sønderjylland er du velkommen til et lyt, dog er spillen ikke til salg iøjeblikket 
Links
http://www.highend-sound.com
http://www.sotaturntables.com/
|
|
|
Hej Sota748
Hvor på Als kommer du fra ? jeg bor selv på Als (Havnbjerg) send evt. en PB.
Undskyld det var lidt "off topic" men det er sjældent at se alsingere her i forum 
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
med stor fare for at blive dømt ude af forumet, så våger jeg det ene øje
Prøv at se på tilbudslisten her på portalen og min brugtliste for hvad der er hjemme i øjeblikket. Der er hvad du søger og et par spændende muligheder.
Jeg vil nok sige at hvis du forhøjer din budget en anelse kommer du lettere i mål. Brugt er OK, men nogle skal jo købe den første.
Først og fremmest skal du bruge dine øre og tid.
Ring evt.
|
| Til top |
|
| |
sota748 Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
|
Hej Sota748
Hvor på Als kommer du fra ? jeg bor selv på Als (Havnbjerg) send evt. en PB.
Undskyld det var lidt "off topic" men det er sjældent at se alsingere her i forum 
|
|
|
Hej Allan
Jeg bor ca. 3-5 km fra dig, i Nordborg , og kender et par stykker der gør lidt i Hi-Fi her på Nord-Als, men om de læser/skriver her ved jeg desværre ikke. __________________ Dan (sota748)
- Krell KAV300i
- B&W805 Signature + V.d.H The INSPIRATION HYBRID (Tannoy Ref.) + B&W ASW825
- Roksan ROK-DP1/ROK-DA1
- Sota Saffire/Mørch DP-6 Gold/Ortofon Kontrapunkt A/SAT Phono
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clearaudio falder lidt ind under min kina fordom (selvom det vist er tysk) men ingen tvivl om de laver pæne pladespillere især Champion Level II ser lækker ud, men ellers er der lidt for meget plastik over dem.. men aldrig hørt dem og hvis jeg får muligheden skal de bestemt lyttes på..
Til dem der undrer sig over det ik må være Rega: har ikke noget imod regas pladespillere ! har haft en p25 vil gerne prøve noget andet og stadig ikke en p7 eller 9, har hørt dem.. fine nok men ik det jeg leder efter, en søgning vil vise at alle tråde om pladespillere er endt i mudderkastning angående medlyd på den ene side og skiftende personer på den anden.. læs dem istedet for at denne skal udvikle sig i samme retning
Sota er bestemt os noget jeg vil holde udkig efter på brugtmarkedet.. men desværre ik mange af dem man ser..
Linn LP12 skiller jo folk en del, men da jeg ik har hørt den kan jeg ik sige noget om den, men den bliver ikke overvejet her, medmindre jeg falder over en mulighed for at prøve den før køb, hvilket vist ik bliver let
Takker for de mange bud i mellemklassen som vi ellers ik hører meget til herinde.. bliv endelig ved
et lille tillægs spørgsmål går på hvilke arme kan anbefales ? dette må gerne være Rega, selvom jeg ik forstår hvorfor deres arme koster næsten det samme som de pladespillere de sidder på
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gli: hehe det øje ku du godt ha beholdt i denne omgang.. din side ligger under foretrukne. angående nyt vs brugt.. i sotas tilfælde ville jeg meget hellere købe en brugt cosmos frem for en ny sapphire feks, men tror da generelt jeg har givet mine bidrag til brugtmarkedet 
som du er inde på ligger mit budget i den lave ende for hvad der kan opfylde mine forventninger.. men desværre har jeg ik mulighed for at forhøje det.. derfor bliver alle løsninger os kigget grundigt igennem
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Live21
Jeg har selv en Linn LP12 som du er velkommen til at komme og lytte på, den er dog ikke til salg.
Til Sota748
Jeg har sendt dig en privat besked (PB) med min mail adr. , måske man kunne mødes engang. 
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|