| Forfatter |
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne udskifte min gamle Systemdeck motor med en DC-motor, idet den støjer/vibrerer forfærdeligt. Jeg bruger pt. Systemdeck leje og motor i et DIY-projekt sammen med en gammel Forsell-arm.
Er der nogen der kender Scheu motoren. Hvor meget kan man justere hastigheden (overvejer om den skal trække på tallerken eller indertallerken) og er der afbryder på skidtet, således at man ikke skal ned og afbryde på vægudtaget!
I øvrigt hører jeg gerne om erfaringer med Scheu motoren ... eller andre alternativer.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scheu motoren er lavet til at at trække på ydersiden af tallerkenen.
Den kan justeres en hel del med de medfølgende potmetre, men om det er nok til at den også vil kunne benyttes på til at trække på indertallerken ved jeg ikke.
Der er en fin lille vippekontakt til 33/45/off.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder fint ... har en akryltallerken fra min Systemdeck ... tror du jeg kan drive den ved at trække en tråd på ydersiden - den er helt glat og vel ca. 20 mm. tyk ... har tit undret mig over at tråden ikke glider ned på Scheu's pladetallerkner.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Lyder fint ... har en akryltallerken fra min Systemdeck ... tror du jeg kan drive den ved at trække en tråd på ydersiden - den er helt glat og vel ca. 20 mm. tyk ... har tit undret mig over at tråden ikke glider ned på Scheu's pladetallerkner.
SATMIT |
|
|
Det skal nok virke. Jeg har drevet denne "konstruktion" med min Scheu motor:
Det bedste billede jeg lige har af den rå Scheu motor er her:
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og du bruger også Scheus tråd? HAr ovevejet at prøve at leje lidt med noget forskellig tråd ... har faktisk hørt om folk der bruger tand-tråd .... Mener hvis jeg skal holde prisen på under 50 kr. for hele værket ... så kan jeg jo ikke bare øsle med pengene 
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Og du bruger også Scheus tråd? HAr ovevejet at prøve at leje lidt med noget forskellig tråd ... har faktisk hørt om folk der bruger tand-tråd .... Mener hvis jeg skal holde prisen på under 50 kr. for hele værket ... så kan jeg jo ikke bare øsle med pengene 
SATMIT |
|
|
Ja det er Scheu's egen tråd. Og der er nok til de næste 20 år. Mindst.
Når tråden endelig knækker sker det altid på et tidspunkt hvor jeg ikke lige gider bikse med at binde en ny knude. Jeg tror Murphy har noget med sagen at gøre
Så jeg har også overvejet at finde en meget tynd og og meget stor O-ring.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også prøve med gamle tonebånd som Jan Nielsen gør. prøv at se
http://www.soundimage.dk
det er rigtigt at Scheu motoren har potmetre for hver sin hastighed og omskifter for 2 hastigheder. den er beregnet til at køre på ydersiden af tallerknen, har ikke prøvet med indertallerken, som Rega o.l.
det er umiddelbart ikke til, men kan jo prøve at montere den på en Rega. Der følger også vægtrafo med til kittet 
En anden løsning er Origin Lives dc kits, der er specielt for indbygning i de gamle ac motorværker. se evt. hjemmesiden
|
| Til top |
|
| |
Jeppe Vinding Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 03:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har fået fat i en Scheu motor, men støjen fra dens snurren er lige lovlig høj synes jeg - nogen der kender til det problem? Ret irriterende, lidt som at høre musik med en støjende videobåndoptager tændt 
Desuden undrer jeg mig over at den vibrerer relativt meget, måske skal det også være sådan?  __________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg eksperimenterer for tiden med en MAXON motor til min DIY pladespiller, dette er en rigtig god DC motor, som er støjsvag og har en meget stabil og rolig gang. Så denne motor venter jeg mig meget af. Jeg har yderlig bygget en motorregulering til hastighedsstyring og gangstabilitet, som jeg pt. kører forsøg med.
Mvh. Gorm
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeppe Vinding skrev:
|
Jeg har fået fat i en Scheu motor, men støjen fra dens snurren er lige lovlig høj synes jeg - nogen der kender til det problem? Ret irriterende, lidt som at høre musik med en støjende videobåndoptager tændt 
Desuden undrer jeg mig over at den vibrerer relativt meget, måske skal det også være sådan? 
|
|
|
Lyder umiddelbart noget mystisk. Jeg har anvendt Scheu motoren et stykke tid nu med en 20 kg pladetallerken. Den vibrerer og støjer lidt når der ændres hastighed og lidt ved opstart, men ellers ikke. Har du "pakket den ind"? Jeg har monteret den i en omvendt sukkerskål af rustfrit stål (købt hos IMERCO). Denne er så fyldt med lidt blyplader og sorbothane rundt om motoren. Toppen af skålen (der nu fungerer som bund) er også dækket af Sorbothane.
Se evt. billeder på min hjemmeside. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |