| Forfatter |
|
jyden Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle hi-fi folk
JEg går med en ide om at lave nogle nye 2 vejs HT til sommer, så derfor går jeg og kigger på nogle bas/mid enheder.
Jeg er faldet over denne enhed, er der andre der har brugt den enhed, eller bare ved hvordan lyden er i den.
enheden er : Vifa XT 18WO09-08
MVH Jyden
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jeg har faktisk sån en ligende herhjemme jeg snart skal igang med at bruge. Jeg kan desværre ikke sige godt eller skidt om den, da jeg arbejder med Vifa til daglig (ville ikke være helt objektivt). Men hvis du har spørgsmål om enheden, så bare skriv.
|
| Til top |
|
| |
jyden Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Okay, det forstår jeg godt.
Hvor stor et kabinet (reflex), vil man skulle have for at få, en god bund i den, uden at det går udover mid-tone området.
De ville skulle spille sammen med nogle scan speak D 3804 .
jeg havde også haft kigget på scan speak 18W8535, hvilken en af disse model, vil være best til orkester musik(brass band), jazz, blus og den slags.
Jeg kan godt lide at sangstemmerne er iorden, og at alle instrumenter kommer frem i musikken.
hilsen jyden
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Hvilke enheder er svært at sige, du skal næsten hører hører deres karakteristik inden du køber. Det gøres nemt ved at sætte dem direkte til en forstærker, uden filter. Det giver et godt billede af enheden.
Jeg har ikke regnet på den XT18 endnu (er ikke kommet så langt ). Men du kan bruge SCP til at regne lidt på. Når du føler du har fundet et kabinet, hjælper jeg gerne med at se det efter i sømmene om det dur IRL. www.softica.dk -> SCP 2.0. Tag parameterne fra DST siden og plot dem ind, og du er kørende.
Håber du kan bruge det.
btw, der findes mange andre gode enheder derude, håber ikke mit indlæg giver dig skyklapper på. Tag altid ud og lyt en masse igennem hvis mulig.
|
| Til top |
|
| |
jyden Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej syncroniq
det vil jeg gøre, men jeg har også masser af tid, for jeg først komme til det engang et sommer.
er der nogle steder men kan komme til at låne enheder, for det vilde jo være lidt mange penge, at købe forskellige enheder hjem, på en su.
jeg vil gerne have det kigget efter og have de udtagelse , håber du ligger noget ud omkring dit forsøg.
mvh jyden
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Du vil i de fleste DIY butikker kunne få lov til lige at slutte en enhed til og lytte lidt, hvis de har noget tilsluttet. På sjælland er der Dat og speakerscorner, og i jylland rce-elektronik og os der sælger vifa (så vidt jeg ved, ret mig hvis jeg er gal på den). I de butiker er jeg sikker på at du vil kunne få en lytter, hvis der er tid og lejlighed til det. Det er bare at komme ud og lytte.
De fleste hifi klubber (ikke butikken) har også sammenkomster hvor man kan hører hinnandens projekter, snakke, måle osv. Prøv og kontakt en hifiklub nær dig. Der er århus og herlev hifi klub ved jeg.
Nogen der har adresser eller anden viden omkring disse klubber? Jeg er lidt tynd på det område.
|
| Til top |
|
| |
jyden Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Okay, det er bare iorden, det vil jeg prøve
Jeg bor i herning, så jeg vil prøve noget her omkring, men det nærmeste er vel jer i århus, som har et større udvalg.
og så kommer jeg også til århus engang imellem.
mange tak for hjælpen, jeg vil vende tilbage når tiden er, hvis vi ikke se i århus engang.
mvh. jyden
|
| Til top |
|
| |