| Forfatter |
|
josan Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det generelt sådan, at vi i DK betaler overpriser på hifi-produkter? Jeg ved at nogle forhandlere giver gode priser. Grunden til, at jeg spørger er, at jeg kan se at et par Meadowlark Blue Hebron 2 har en listepris (oplyst af Meadowlark selv på deres hjemmeside) på 12000$. Med dagens valutakurs bliver det ca. 69894 kroner. Hos importøren Studiosound står sådan et sæt listet til en pris af 97.000 kroner.
Jeg nægter at tro, at det koster 30.000 kr. i transport og told, yderligere må importøren jo slippe væsentligt billigere i indkøb end de oplyste 12.000$ Er det ikke en umanerlig høj avance?
På de anmeldte Nighthawk er der lidt mindre prisforskel... hhv. 38.000 kr. i usa.. og 48.700 for de billigste i DK.
Så igen.. hvorfor er der den enorme prisforskel?
Mvh.
Johnny __________________ Big boys like big toys...
|
| Til top |
|
| |
Petersen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at lægge 25% dansk moms på efter tolden
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tit og ofte er priserne lavere i produktets hjemland. Det kan blandt andet skyldes at man har mulighed for at spare et distributionsled sålænge man holder sig inde for landegrænsen.
Under alle omstændigheder skal man dog huske at lægge told og moms til prisen. Fragten mener jeg ikke man kan/skal medregne, den må stå for distributørens regning. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forhandleren/importøren skal naturligvis tjene på varerne, ingen tvivl om det, men jeg selv kan undre mig over at man kan få et sæt Klipsch RF-5 for 10000-12500 (12500 er incl moms, 10000 uden moms hvis de slipper igennem tolden) leveret til danmark. Herhjemme koster de 20000.- sættet. De 10000.- er hos en forhandler i usa, så indkøbsprisen må også her være lavere. Så det er lidt i samme boldgade. Jeg kunne forestille mig at samtidig med at importøren giver mindre end den amerikanske listepris, så køber de flere af gangen og kan derfor reducere fragten pr. enhed væsenligt. Bare en ide, men enig, priserne herhjemme virker indimellem kunstig høj.
Dermed ikke sagt at man ikke skal tjene penge på varen, det skal forhandler/importør naturligvis. Men når man så samtidig ser dollaren er raslet ned, så kan man undres at mange af priserne på USA varer er de samme som før dollar faldt i pris. Avancen må jo så gå i lommen på importør/forhandler. Den kommer ikke kunden til gode som jeg ser det.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
klart man bliver frustreret hvis man kigger på amerikanske priser.. du sku hellere brokke dig over benzin priserne !
der er en grund til vi får den løn og har de sociale goder vi har.. desværre går det udover priserne på mange produkter
efter told og moms er priserne jo ca det samme.. så dette eksempel kan da ik være så slemt ?
Mener importørerne enten binder sig til en fast dollars kurs eller har en flydende det kan måske forklare hvorfor det ik er alle der sætter priserne ned alt efter kurs ?
men der er nu os nogle importører der gladeligt ganger prisen med ti når der skal omregnes fra dollars 
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
josan skrev:
Er det generelt sådan, at vi i DK betaler overpriser på hifi-produkter? Jeg ved at nogle forhandlere giver gode priser. Grunden til, at jeg spørger er, at jeg kan se at et par Meadowlark Blue Hebron 2 har en listepris (oplyst af Meadowlark selv på deres hjemmeside) på 12000$. Med dagens valutakurs bliver det ca. 69894 kroner. Hos importøren Studiosound står sådan et sæt listet til en pris af 97.000 kroner.
Jeg nægter at tro, at det koster 30.000 kr. i transport og told, yderligere må importøren jo slippe væsentligt billigere i indkøb end de oplyste 12.000$ Er det ikke en umanerlig høj avance?
På de anmeldte Nighthawk er der lidt mindre prisforskel... hhv. 38.000 kr. i usa.. og 48.700 for de billigste i DK.
Så igen.. hvorfor er der den enorme prisforskel?
Mvh.
Johnny |
|
|
Så købe da derover
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint bidrag til tråden dér, jensen... Manden stiller et spørgsmål, og så kommer du op med et sådant indlæg... 
Håber du er bedre til at sælge...  __________________ Women Respond To Bass!
|
| Til top |
|
| |
lars2004 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Priserne er generelt høje i DK pga manglende konkurrence. Prøv evt at checke priserne i Tyskland de er ofte noget billigere moms forskellen taget i betragtning.
Der er ingen Told samt dansk moms hvis du handler syd for grænsen.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV32R skrev:
Fint bidrag til tråden dér, jensen... Manden stiller et spørgsmål, og så kommer du op med et sådant indlæg... 
Håber du er bedre til at sælge...  |
|
|
Ja men hvis han ikke fatter der er andet end tronsport og moms så fatter han det aldrig .
Hvad hvis det går i stykker ? , skal den impotør og shop ikke leve der sælger det ?.
Jeg er ret sikker på mange herinde for alt for meget i løn , skla i gå ned ? .
Det i laver på jers job skal det ikke sælges også ? eller har i bare et stort hul i finder penge i ??
Man kan blive ved.
Hvis i tænker sådan , så skulle i til at ligge jers liv godt om , så var det meget bedre vi betalte fro alt selv .
slut med at give penge til de syge og svage , slut med SU og alt andet l**t .
men det tænker i ikke lige over .
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
en Guiness koster vist også kun 15 kroner i us, men 45 her.....
men det hører du sq ikke nogen brokke sig over....
dk er et velfærdssamfund, sponsoreret af skatter og afgifter. gider man ikke det, kan man flytte til et andet land, der er intet der holder personen tilbage. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars2004 skrev:
|
Priserne er generelt høje i DK pga manglende konkurrence. Prøv evt at checke priserne i Tyskland de er ofte noget billigere moms forskellen taget i betragtning.
Der er ingen Told samt dansk moms hvis du handler syd for grænsen.
|
|
|
heller ik fair at sammenligne et marked med 5 millioner indbyggere og et med over 80 millioner, men hvis man ser på det seriøse hifi er prisen ik meget anderledes men alle konsum produkterne er de selvfølgelig billigere med grundet de kan sælge et helt andet antal end de danske forhandlere
|
| Til top |
|
| |
lars2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo jo men priisen på edb udstyr er stort set identisk i Dk og i Tyskland.
Her kan det danske marked på 5 mio godt følge med de 80 mio syd for grænsen.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
en Guiness koster vist også kun 15 kroner i us, men 45 her.....
men det hører du sq ikke nogen brokke sig over....
dk er et velfærdssamfund, sponsoreret af skatter og afgifter. gider man ikke det, kan man flytte til et andet land, der er intet der holder personen tilbage. |
|
|
Enig Kim - det står sku' folk frit for hvor de vil bo og handle!
Jeg er egentlig træt af at høre om folk der konstant spørger hvad det koster i Tyskland. Fair nok, man kan spare penge, men det skal være et vist niveau før jeg ikke støtter DK og dermed os alle sammen...
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aaaarh, jensen - du behøver ikke belære mig om samfundsøkonomi o.lign. Så undlad lige din generalisering når du svarer...
Du kunne jo bare have svaret josan, med det du lige har skrevet til mig... 
Dét jeg opponerede mod, var såmænd bare det dersens svar du kom op med. Sjovt som folk har kort lunte herinde... Og det er da endnu mere sørgeligt når det er et branchemedlem IMHO...
Go' weekend...  __________________ Women Respond To Bass!
|
| Til top |
|
| |
josan Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen!
Nu ved du jo lige så godt som jeg, at hvis et firma har en enedistributør, så sælger de ikke til private udenom denne... det ville alt andet lige vel også være illoyalt for importøren og ødelægge samarbejdet. Det der især undrer mig er, at forskellen i % på topmodellen er 45% mens den på den mindre er 30%. Uanset moms, told m.m. er der udfra listeprisen stadig en difference på mellem 8-10000... og det er iht. listeprisen og ikke kostprisen for importøren!
Jeg har lidt på fornemmelsen i dette tilfælde, at den faldende dollarkurs ikke er kommet køberne til gode her.
Mvh.
Johnny __________________ Big boys like big toys...
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at tage et kig på hvad danske produkter så koster i USA. Det er ikke kun i danmerk at oversøiske produkter kan være lidt dyrere.
Forresten skal der op den opgivne pris på de $12.000 lige bemærkes at den amerikanske moms ikke er med så vidt jeg ved. Så hvis vitager 69894.- og lægger moms på 25% oveni bliver det 87367, 5. Læg så noget transport, reklame og andre omkostning i - så er forskellen vist ikke så stor længere.
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars2004 skrev:
|
jo jo men priisen på edb udstyr er stort set identisk i Dk og i Tyskland.
Her kan det danske marked på 5 mio godt følge med de 80 mio syd for grænsen.
|
|
|
jammen så kom da med et eksempel på at rigtig hifi er så meget billigere i tyskland ?
og nej ik en sony receiver eller noget i den stil, ik det tråden går på.. find priserne på Mark Levinson, asr, de højttalere der startede tråden (meadowlark) så stor er forskellen heller ik
og nu sammenligner du igen skidt og kanel.. der er næsten ingen avance på computere køb over nettet, hvis du ser i butikker, er tyskland stadig billigere.
men at sammenligne noget som alle har (computere) med noget som kun et fåtal har (Hifi) det kan man ikke !
men dem der potentielt har 16 gange flere kunder sælger selvfølgelig mere og derfor bør der være en mindre pris (når momsforskellen er indregnet)
nu ved jeg ik om det er sandt men vi har jo et ry her i DK for at være de mest kritiske og prisbeviste forbrugere inden for hifi.. og køber kun hvis vi får 99% rabat, måske derfor priserne er lidt højere herhjemme ?så forhandleren har noget at slå af på ?
hvor mange har sidst købt nyt til fuld pris ?
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
[QUOTE=lars2004]
hvor mange har sidst købt nyt til fuld pris ?
|
|
|
Nej - folk køber kun rabatter. Hvis et produkt er billigt nok er folk klar til at købe det. Hellere gøre en god handel end få det man skal bruge og betale hvad det koster.
Det er til tider mit indtryk
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
lars2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
AV32R skrev:
Håber du er bedre til at sælge... 
|
|
|
Ja men hvis han ikke fatter der er andet end tronsport og moms så fatter han det aldrig .
Hvad hvis det går i stykker ? , skal den impotør og shop ikke leve der sælger det ?.
Jeg er ret sikker på mange herinde for alt for meget i løn , skla i gå ned ? .
Det i laver på jers job skal det ikke sælges også ? eller har i bare et stort hul i finder penge i ??
Man kan blive ved.
Hvis i tænker sådan , så skulle i til at ligge jers liv godt om , så var det meget bedre vi betalte fro alt selv .
slut med at give penge til de syge og svage , slut med SU og alt andet l**t .
men det tænker i ikke lige over .
|
|
|
Gad vide om Jensen har samme moral når han tager syd for grænsen for at købe øl, slik, vin, billige DVD og hvad man nu ellers kan få dernede.
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm.
Folk vil gerne have mange produkter at vælge imellem, men ham/dem der bruger tid og kræfter på at importere dem, må ikke tjene noget på det... Det gør det unægteligt svært at overleve for de der udelukkende lever af Hifi...
Brian
__________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
| Til top |
|
| |