Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 14:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til køb af 16:9 TV: Sony vs Philips (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zenith
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg er en ny bruger på forummet, og jeg har et rimeligt svært (synes jeg selv ) spørgsmål.

Jeg står overfor at flytte ud af min gamle lejlighed og ind i en ny, og i den forbindelse får jeg 6.000 kr tilbage i indskud, og disse penge regner jeg med at investere i et fjernsyn.

Jeg har fundet frem til 3 muligheder, hvoraf 2 af dem er brugte, og det ene er et nykøb.
Jeg vil primært have et TV fordi jeg ser mest film på det, men da 2 af købene kan inkludere noget hjemmebiograf halløj (omend af ussel kvalitet), så er disse også lidt tillokkende.

Mine 3 valgmuligheder er:

1:
TV: Sony KV32FX65 32" 100 Hz (Link)
Hjemmebiograf: DVD + Sony DAV-S300 (5 højtaler + 1 Sub) (Link)

Sælger har købt det d. 5/9-2001, og skriver der er garanti på det til 5/9-2006 (men dette kan vel ikke overdrages?)

Jeg er ikke gået igang med at prutte med ham om prisen, men han forestiller sig umiddelbart omkring 5.000 kr for det, men mon ikke han vil gå ned i en 4300-4500 kr?

Fordele: 100 Hz
Ulemper: Det ældste setup

2:
TV: Philips 32PW6506 32" 50 Hz (Link)
Hjemmebiograf: JVC TH-A30C (Link)

Nypris for sælger var 8.000 kr for ca. 1 år siden og han har stadig købsbevis og garantibeviser osv.

Han startede ud med at have 5.500 kr, men nu siger han 4.000 kr, hvilket jeg synes er en meget fair (?) pris.
Han har været eneste ejer og det fejler ingenting

Fordele: Flot stand, laveste pris
Ulemper: 50 Hz

3:
TV: Philips 32PW8609 32" 100 Hz (El-Giganten - Link)
Hjemmebiograf: Enten ingenting, købe noget billigt noget til en 1500 kr (det har Elgiganten nemlig også i denne uge) eller også vente og så få noget ordentligt senere.

Dette kunne købes spritnyt fra El-Giganten til 4.799 kr, og de har noget Sony hjemme-biograf værk til en 1.500 kr også, så det vil (hvis jeg vælger at købe det Sony halløj) lande på 6.300 kr i alt, hvilket er det dyreste, men samtidigt også det bedste og nyeste, som jeg ser det.

Fordele: Spritnyt, 100 Hz, valgmuligheder mht. hjemmebiograf
Ulemper: Dyreste løsning.

Sådan, så er sagen fremlagt. Hvad siger I til det? :-)

Vil selvfølgeligt gerne have det bedste, men så mange penge vil jeg heller ikke bruge på det *host* Philips 32PW9509 *host*

Det vigtigste for mig er klart fjernsynet, ordentlig hjemmebiograf må komme til senere (hvis jeg får den ide at det er vigtigt).

Fandt en sammenligning::
Sammenligning på Pricerunner.com
Det er en sammenligning af alle 3 nævnte fjernsyn på features. Listen er selvfølgelig ikke komplet, men giver et okay overblik.
De har dog lavet en fejl med 32PW8609, det har *ikke* Progressive Scan!

Tak for hjælpen!

PS. Jeg vidste ikke lige hvor det bedste sted at poste dette var, så jeg fik vist postet det forkerte sted først, beklager dobbeltpostningen.
Til top Vis zenith's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zenith

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes