Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 13:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bedre soundstage (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Projectorfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er den glade ejer af et sæt System Audio SA2k, der spiller forrygende samtidig med at WAF'en jo og nogenlude OK. Jeg føler dog det kniber med at få lydbilledet til at brede ordentligt ud fra højttalerne, og dermed opnå en mere 3-dimensionel oplevelse af musikken. Ifølge testen et andet sted her på siden er løsningen klar nemlig en GamuT D200, hvilket dog nok er lidt over mit budget. Jeg spiller i dag på en Cayin 252B, jeg på mange måder er rigtig godt tilfreds med, men kunne det blive endnu bedre ...

Er løsningen en ny forstærker, og i så tilfælde har I en idé til hvad jeg skal lytte til?

Jeg forventer at kunne afsætte ca. 12000 til en ny forstærker - gerne brugt.

Jeg har prøvet at flytte rundt på højttalerne, så jeg tror desværre ikke jeg kan møblere mig ud af problemet.

Til top Vis Projectorfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Projectorfreak

Elleson Audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Hej

http://www.highend-sound.com/produkter/detail.asp?iType=36&a mp;iAd=116

Det kunne være et forslag..

Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges

Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
Til top Vis Elleson Audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elleson Audio Besøg Elleson Audio's Websted

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 03:26 | IP-adresse registreret  

Hej Projectorfreak,

Jeg har prøvet Rogue Audio her hjemme og det gav et kæmpe soundstage. Stor og flot lyd  så rør er måske løsningen?

Frank.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Kender godt den Cayin 252b, har selv haft en på prøve med henblik på evt. køb fra KT radio i Odense men som du oplever det, syntes jeg ikke den spillede bredt nok, lyden er herlig som omtalt i testen andet steds her på siten, men afstanden mellem "væggene" skrumpede noget...!

Har dog købt en Matantz SR 4300 reciever, da jeg havde et Nakamichi PA5E effekttrin stående "væggene" blev flyttet tilbage på plads

Forslag, tja Rotel, Arcam, Primare som brugt, ligger inden for dit budget, men lyt dig frem!!

KT radio låner dig helt sikkert noget isenkram med hjem til en lytter, kan se du kommer fra Odense

Til top Vis Jdluxe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jdluxe

sprinter
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 27 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Hej freak.

Hvis det er soundstage, du er ude efter, så er det noget f.eks. Creek, er mestre i og kendt for. De har en større integreret sag til omkring 10k, der er yderst velanmeldt. Jeg har ikke lige hørt den, men dens lillebror til 5k, og der blev jeg meget overrasket over dens soundstageformåen. Sugden er også mestre i denne diciplin - soundstage og stort magtfuldt og roligt lydbillede, men de starter ved 10k for den mindste - A21A, og så risikrere du, aldrig at skulle købe forstærker igen - de spiller fortryllende(har engang haft en, og leger nu med tanken om at finde min gamle kærlighed igen), hvis det ikke lige er headbangers ball, du gør det mest i.

Vinyligst

Til top Vis sprinter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sprinter

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Forstærkeren kan være årsagen, ellers er det ofte et højttaler-placeringsspørgsmål. Hvis ht står for tæt på vægge eller andre objekter kan det let smadre lydbilledet.

Mvh,

Karsten

Projectorfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Elleson Audio
Den ser ret spændende ud, 12K er dog temmelig mange penge for en 10 år gammel forstærker, hvor jeg så skal have en fornuftig pre oveni

Volkommen til Jdluxe. Jeg støver af og til rundt i KT-Radio for at se om de har noget spændende, men synes deres udbud for tiden er temmeligt kedeligt.

Jeg vil prøve at lytte til nogle af de foreslåede produkter, hvis jeg kan finde nogle der er til at komme i nærheden af økonomisk. Det lyder dog lidt farligt med en forstærker man risikerer ikke at skulle skifte igen. Jeg er dog lidt i tvivl om hvor meget effekt SA2K'erne skal have for at lyde fornuftigt. Efter hvad jeg har hørt, skal højttalerne have en forbavsende stor forstærker for at åbne op, så A21A'erens 25w lyder ikke af så meget selv om det er klasse A.

Hvordan er det forøvrigt med Zappulserne, hvordan vil de ligge f.eks. i forhold til Sirius'en. Predatoren bliver jo på det nærmeste skamrost i anmeldelsen her på siden.

Jeg har prøvet at flytte en del rundt på højttalerne, og er nok ved at passere grænsen for hvad kæresten kan acceptere  Højttalerne står pt. ca. 60 cm. fra bagvæggen og 50 fra sidevæggen. Der er ca. 3,5 meter imellem højttalerne. Jeg vil lige prøve at rykke dem længere sammen for at se om det hjælper, men det vil ikke være praktisk muligt at have dem til at stå sådan på grund af indretningen.

Kom endelig med flere erfaringer/forslag.

Til top Vis Projectorfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Projectorfreak

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes