Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 12:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Kanal 5 på Plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kfalken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har netop købt et Pioneer Plasma som skulle være det bedste plasma på markedet pt. Men når jeg ser Kanal 5 (Tv Danmark´s Kanal 5 i over 30 min.) så deres meget skarpe røde logo i venstre hjørne "hænger" fast når jeg skifter kanal.  (forsvinder igen efter ca. 1 minuts tid) er det noget jeg skal være bange for eller er det bare gennerelt?????

Udover den kanal er billedet KANOOOOON

Mvh Kfalken

Til top Vis kfalken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kfalken

kfalken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Ik nogen der har noget og sige til dette?????

Mvh Kfalken

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke selv plasma, men det undrer mig at fejlen kun skulle komme ved Kanal 5, mange af de andre tv stationer har jo også logoer i venster og højre hjørne ?

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Måske fordi deres logo er mere rødt eller har en højere kontrast?

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Har selv Philips 9966 plasma   men kanal 5 er der ikke problemer med -

Men tekst tv og andre hvide stations logo bliver der i over 10 minutter.

Om det er plasma sygdomme skal jeg ikke sige  - men dem jeg har set på har ikke de fejl ude i butikkerne.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

kfalken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også mene at grunden til at det bliver "hængene" er at deres logo er meget rødt......

Hans123 Mit pioneer har overhovedet ikke noget der ligner skygger ved tekstv og hvide logoer.

Jeg vil også sige at jeg SAGTENS kan leve med den MEGET lille skygger der er, men ville bare lige høre fra jer..........

Har også mailet til KANAL 5 samt pioneer...Venter på svar...

Mvh KFalken

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Tror nu ikke at kanal ændrer logo   men man har jo lov at håbe.

Bare mit kun havde den lille fejl dit har

prøv at se mine fejl:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17647&P N=1&TPN=2

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

kfalken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Ja sådan gør min bestemt ikke, men det må da også være en fejl fra Phillips?????

(Står godt nok i min brugervejledning at teksttv ikke må "stå" på skærmen i længere tid)

Tilbage til Kanal 5.....Jeg er bare bange for at logoet på Kanal 5 "brænder" sig fast perminent.

Nogen der ved om det kan lade sig gøre??????

Mvh Kfalken 

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Burn-in er normalt med plasma - også ved normal brug af et plasma-tv. Jeg mener endda, at mange producenter i brugsvejledningen direkte skriver at fænomenet er forventeligt og ikke skyldes f.eks. et defekt tv-apparat. På den måde kan de holde sig selv økonomisk ansvarsfri for de ubehagelige konsekvenser burn-in kan få for seeroplevelsen på et godt, dyrt plasma-tv.

Ser man mange tv-programmer i 4:3, kan der også skabes lodrette felter i siderne som bliver tydelige når man ser 16:9 materiale - der er mange ting at tage højde for med et plasma-tv.

Lcd-tv og de fremtidens fladskærmteknologier lider ikke af burn-in. Derfor er plasma også så småt på vej ud af markedet, kun et par år efter at de fik deres gennembrud hos forbrugerne. Nogle af de store producenter har proklameret at de fremover vil koncentrere sig om Lcd eller andre teknologier.

Mvh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Marcus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Det er helt normalt, har selv FDE 435 (fedeste plasma på markedet) og det er det samme her. Skal du ikke hænge dig i, det forsvinder jo kort tid efter. Istedet bør man nyde at farver kan være så gode på den skærm, det er uhyggeligt!

Til top Vis Marcus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marcus

HDfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:

Burn-in er normalt med plasma - også ved normal brug af et plasma-tv. Jeg mener endda, at mange producenter i brugsvejledningen direkte skriver at fænomenet er forventeligt og ikke skyldes f.eks. et defekt tv-apparat. På den måde kan de holde sig selv økonomisk ansvarsfri for de ubehagelige konsekvenser burn-in kan få for seeroplevelsen på et godt, dyrt plasma-tv.

Ser man mange tv-programmer i 4:3, kan der også skabes lodrette felter i siderne som bliver tydelige når man ser 16:9 materiale - der er mange ting at tage højde for med et plasma-tv.

Lcd-tv og de fremtidens fladskærmteknologier lider ikke af burn-in. Derfor er plasma også så småt på vej ud af markedet, kun et par år efter at de fik deres gennembrud hos forbrugerne. Nogle af de store producenter har proklameret at de fremover vil koncentrere sig om Lcd eller andre teknologier.

Mvh Thomas

Det er nu ikke helt rigtigt de nye generationer af plasmaskærme skulle være lige så beskyttet mod burn-ins som alm tv.

Til top Vis HDfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HDfreak

HDfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

kfalken skrev:

Hej,

Jeg har netop købt et Pioneer Plasma som skulle være det bedste plasma på markedet pt. Men når jeg ser Kanal 5 (Tv Danmark´s Kanal 5 i over 30 min.) så deres meget skarpe røde logo i venstre hjørne "hænger" fast når jeg skifter kanal.  (forsvinder igen efter ca. 1 minuts tid) er det noget jeg skal være bange for eller er det bare gennerelt?????

Udover den kanal er billedet KANOOOOON

Mvh Kfalken

Det er garanteret image-retention du har set. Det er "normalt på din nye plasmaskærm og vil forsvinde igen.

HUSK at reducere contrast/brightness kraftigt de første 200 timer. Det  vil minímere chancerene for permanente burn-in. 

Til top Vis HDfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HDfreak

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

HDfreak skrev:
Agent Cooper skrev:

Mvh Thomas

Det er nu ikke helt rigtigt de nye generationer af plasmaskærme skulle være lige så beskyttet mod burn-ins som alm tv.

Korrekt, men det gælder kun udvalgte modeller - specielt fra de bedre mærkevareproducenter, og det hjælper ikke de mange millioner forbrugere som allerede har investeret penge i en plasmaskærm. På avsforum.com var der for et stykke tid siden et branchemedlem som skønnede, at 9 ud af 10 plasmaskærme (over en årerække) der var blevet solgt på hans arbejdssted var uden nogen form for beskyttelse. Tror godt at man kan regne med, at diverse billigmærker som der sælges mange af i DK, kan placeres i denne katagori - desværre.

Efter nogle års normal brug, vil burn-in formodentligt blive mere og mere tydeligt, men måske vænner man sig til det?

Mvh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 06:38 | IP-adresse registreret  

Husk at reducere brightness og contrast.

Det kan ikke siges for mange gange. Brug Digital video Essentials eller lignende til at foretage justeringen med, så du er klar over hvad du laver og ikke bare "gætter" hvad indstillingerne skal være på.

Det kan ikke siges nok gange.

Har forøvrigt selv Pioneren og derer ingen problemer overhovedet.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes