| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker for linksene, som jeg ska have studeret nærmere ved lejlighed. Har lige et enkelt spørgsmål til skemaet på adressen: http://www.speakercity.com/box_alignments/Vifa_box.shtml
For den aktuelle basenhed og et "vented box option 1" system ser det ud til at kabinetvolumenet bør være 0,04 CF svarende til ca. 1.1 liter hvilket virker forkert. Er det mig der læser skemaet forkert, eller hvad er forklaringen?
Den gamle konstruktion er et byggesæt købt hos Dansk Audio Teknik, ved navn Gipsella. Her består kabinettet af 2*13 mm gipsplade. Jeg har overvejet bare at genbruge målene på det gamle kabinet og så erstatte gipspladerne med MDF, men det frarådede en medarbejder hos DAT, idet konstruktionen angiveligt skulle være optimeret til gipspladens akustiske egenskaber.
Målene på den gamle konstruktion er: Indvendigt volumen: ca. 32 liter Udvendige mål (H*B*D): 42*29*33 cm Basportsradius: 50 mm Basportslængde: 87 mm
For det nuværende delefilter kan jeg læse mig frem til, at bassen afskæres med 6 dB pr. oktav og diskanten 12 dB pr. oktav.
Mvh. Christian Meyer
|