Forfatter |
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står ved en korsvej, og søger lidt rådgivning fra forummets kompetente medlemmer... (*fedte fedte*)
Jeg skal til at investere i ny cd (inden alt for længe) og har i den forbindelse til veje at gå.
1: Købe en sony 505/707 (super god cd såvidt jeg ved), og så beholde resten af setuppet som det er. (Densen B100 og Pro-ac klon)
2: Købe Denon S10, sælge B100 og købe en ren effektforstærker i stedet, da S10 jo har variabel udgang. Effekten skulle prismæssigt ligge omkring hvad jeg kan få for B100 - så vel cirka 3500. Jeg kunne især godt tænke mig at prøve en AR - hvilket så måtte blive en Ear 202.
Jeg har vel 3000 - maks 4000 - inden så længe, som jeg kan bruge cd'en. Højtalerne skal ikke skiftes.
MVH __________________
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu spurgte du godt nok til de kompetente, men jeg jeg svarer alligevel.
Beholde resten af setup'et. Jeg har ikke hørt mange cd-afspillere der lød bedre gennem den variable udgang frem for gennem en effektforstærker.
Men det kan selvfølgelig være at den der Ear spiller så godt, at det er det rigtige. Omvendt, så kan lyden jo ikke komme langt nok frem i skoene til dig, så tror du ikke du skulle bleve ved B100'eren? __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes helt klart at du skulle købe en Arcam cd!  __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, spørgsmålet er vel om S10's variable udgang overhovedet er noget værd, og om Ear 202 er så væsnetligt meget bedre end B100 (hvis den overhovedet er bedre), at der ville blive tale om en generel forbedring, på trods af at Sony 505/707 er bedre cd-afspillere end S10 uanset om man bruger S10's variable udgang eller ej.
Hvis B100'en bliver, så bliver det helt sikkert en Sony 505/707 jeg skal have. Jeg skal bare lige finde en...
|
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
505 og 707 har da også variabel udgang så hvorfor vil du have en s10 bare for det?
Snup en 707
|
Til top |
|
|
Thomas Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi,
ud fra hvad jeg har hørt, vil jeg ikke gå vejen med at bruge cd
spilleren direkte på effektblokke, men det bygger også kun på mit
eget setup hvor der kan hentes en del med den (rigtige)
forforstærker :) og på hvad jeg har hørt "ude i byen"... ;)
Du skriver ichthyosofistisk vidensmængde, det er vel taget ud fra
ichtyostegaen ikke sandt?? ..som vistnok var trinnet lige omkring da
fisken begyndte at gå på land :) . men hvad det har med telepati at
gøre aner jeg ikke....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
marty skrev:
505 og 707 har da også variabel udgang så hvorfor vil du have en s10 bare for det? Snup en 707 
|
|
|
Hehe - når men der kan bare se. Så er det problem jo løst. Så skal jeg bare finde sådan en. Takker... __________________
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du vil blive glad for sådan en 707'er.....jeg er bestemt glad for min. Den skal ikke skiftes ud foreløbeligt.....med mindre jeg skulle få en Accuphase forærende.....og det sker vel næppe...!!!
Håber du finder en..... 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas skrev:
Du skriver ichthyosofistisk vidensmængde, det er vel taget ud fra ichtyostegaen ikke sandt?? ..som vistnok var trinnet lige omkring da fisken begyndte at gå på land :) . men hvad det har med telepati at gøre aner jeg ikke.... |
|
|
Det er taget fra en sociologisk klassiker af Berger og Luckmann, der hedder "Den sociale konstruktion af virkeligheden". At forklare det dybere er nok både irrelevant og kedeligt, men hovedpointen er at virkeligheden er en social konstruktion. Eksempel er fra en amerikansk (!) sekt, der spiste rå fisk da de mente det muliggjorde galaktisk telepati. __________________
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
Tror du vil blive glad for sådan en 707'er.....jeg er bestemt glad for min. Den skal ikke skiftes ud foreløbeligt.....med mindre jeg skulle få en Accuphase forærende.....og det sker vel næppe...!!!
Håber du finder en..... 
|
|
|
Hvis du nu finder dig en Accu. så send mig lige en PB. Den guldfarvede 707'er du har, får bare mundvandet til at løbe...
HAr du prøvet den variable udgang og er den noget værd i så fald? __________________
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he....det skal jeg gøre Obi.... 
Har kun lige prøvet den meget hurtigt, lagde ikke umiddelbart mærke til den helt store forskel, mellem den og den "faste" udgang. Almindeligvis bruger jeg dog også den balancerede udgang.....
Ærgeligt du bor helt i København, ellers kunne jeg da godt have kommet forbi med den, til en lille lytte-aften....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kunne være hyggeligt. Hvis du en gang tager turen til djævleøen, kan du jo lige sende en PB, så kan vi sikkert finde på noget...
|
dumbo Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal jeg gøre....
|
Til top |
|
|
Tøffe Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yo Obi Jon
Jeg bruger den variable udgang på min 707'er uden nogen form for problemer. Primært fordi man kan indstille lydniveauet lidt mere præcist via denne udgang end på min receiver. Har ikke opdaget en revolutionerende stor forskel i lydkvaliteten på "variable" og "fixed" udgangene (ligesom Dumbo), men jeg vil også indrømme at jeg kun har eksperimenteret meget sparsomt med at skifte mellem de to.
Held og lykke med at finde en - den er ventetiden værd 
Tøffe
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
videnskabsmændge = videnskabsmængde?
Mvh. Jens/Modifix. -er og har altid været en udannet brokkeröv..
(nyt eller gammeldags komma her over?) __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm - det med variabel udgang er en nødløsning. Jeg prøvede selv med min accuphase DP65, der har en rimelig god digital volumekontrol. Jeg satte den direkte til mine eAR1001, og spillede en uges tid. Det lød faktisk helt ok - indtil jeg satte min NLE forforstærker (til 2000,-) til - og hold k.... hvor lød det godt i forhold til den digitale volumekontr. Så min konklusion er altid en forforstærker
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups - glemte lige at nævne: Densen B100 er bedre end eAR202/?CD m. variabel udgang
|
Til top |
|
|