Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: DENSEN DEMO (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Endelig oprandt dagen hvor broderskabet i Odense HiFI & Musikklub skulle have besøg af Thomas Sillesen (Head Hocho) og Morten Nielsen (Marketing manager og web master) fra DENSEN AUDIO TECHNOLOGIES. Dagen var onssdag den 9. februar og det skulle siden vise sig at blive en rigtig positiv oplevelse for flere af klubbens medlemmer.

Vi var ca. 12 medlemmer fra klubben samlet hos formanden (Søren Flindt), der denne gang havde tilbudt at vi kunne holde arrangementet hos ham privat. Og, der skal i den forbindelse lyde en stor tak til Søren for at stille lokaler til rådighed.

Thomas og Morten havde bedt om, at vi stillede et reference-anlæg til rådig for direkte sammenligning af dette mod diverse Densen produkter. Thomas lagde ud med at spille et yderst spændende nummer med den fantastiske svenske sangerinde Stina Nordenstam, der bl.a. tidligere har arbejdet sammen med Yello tilbage i 1996. En kvinde med en skrøbelig men samtidig fantastisk fantastisk røst. man kan vist godt drage lidt paraleller til Beth Gibbons (sanger i Portishead). Et nummer, hvor vokalen virkelig er i centrum, garneret med ypperlige violinkompositioner, der nærmest flænger hele lydbilledet for igen at samle dette. Det viste sig dog hurtigt, at der manglede noget nerve i musikken og stemningen var heller ikke helt på plads, men da selv samme nummer blev spillet på det udvalgte Densen set-up skete der virkeligt noget....Hvad det var, der skete kan diskuteres. Èn ting er i hvert fald helt sikkert; alle tilhører stoppede med at småsnakke og allerede i indledningen af numret var der en næsten pinlig tavshed, hvor vi blot ventede på vokalens komme. Stina var lige pludselig blevet levende og nærværende.

Det samme billede gentog sig gang på gang, i takt med at skiverne røg ind og ud af CD-afspilleren. Hver gang, skiven lå i DENSEN BEAT 400 PLUS blev alle lige pludselig en smule mere opmærksomme på hvad der skete i musikken. Der blev lyttet til gamle indspilninger med bl.a. The Jam, The Beatles, Joni Mitchel (i et fantastisk festfyrværkeri af vokal udfoldelse fra 1969). Det kan godt være, at der her var tale om gamle "l**te indspilninger" med sindsyg dårlig lyd, men ikke desto mindre spillede de forskellige set-ups musik....Musik, var det vi var kommet for at høre og ikke udpensling af diverse detaljer og om sangerinden stod plantet i centrum osv. Det, det hele drejede sig om var musik....og, musik, det fik vi ved Gud!

Det første set-up som Hr. Sillesen spillede på, var en blanding af nyt og gammelt. Højttalerne var JM Focal Lab 907 Berylium (mener jeg), højttalerkablerne var NordOst Red Dawn Rev. II og interconnects bestod af nogle DIY-kabler fra Hr. Sillesens "høvlbænk". Afspilleren, der blev benyttet under hele seancen var BEAT 400 PLUS, pre.ampen var BEAT 200 og sidst min ikke mindst én af to nyheder som folket fra Esbjerg havde medbragt, nemlig det nye effekttrin BEAT 305. Dette effekttrin til den nette sum af 7.000 Kr. var virkelig nøjlen til musikalitet og et overlegent kraftoverskud, på trods af de beskedne 2x60 watt. Men, hvilke 60 watt. Dette effektrin er så gennemmusikalsk, at det kun kan blive en bestseller for DENSEN, den lave pris taget i betragtning. Undertegnede må i samme åndedrag tilføje, at jeg på intet tidspunkt tidliger har hørt en så overbevisende amp. til under 30K. Jeg tror ikke, at vi var mange "brødrer", der helt kunne fatte, at dette lille kraftværk virkelig kun koster 7K. Det er ihvertfald med på min ønskeseddel, når fødselsdagen nærmer sig.

Aftenen fortsatte med ivrige diskussioner om musikalitet og hvad et set-up skal kunne og hvad det ikke skal kunne. Ganske spændende debatter, der altid giver stof til eftertanke.

Da det samlede panel af medlemmer var blevet masseret med sprøde toner fra det føromtalte set-up, var der tid til at gå en klasse op i performance og i pris. Højttalere og kabler forblev de samme og ligeså med afspilleren, i form af BEAT 400 PLUS.

Aftenens anden nyhed skulle på banen, og denne gang var der igen tale om et effekttrin. Det drejede sig om den spritnye BEAT 330 (stereoeffekttrin), der virkelig ved første øjekast tager en med storm. Der er benyttet samme kabinet som DENSEN BEAT 350 monoblokke, og det gør sig særligt bemærket med gællerne i siderne på kabinettet. Et smuk æstetisk stykke kunst, med ultrahøj WAF. Et trin, der mestrer 2x130 watt, og til den nette sum af 30.000 Kr.

Det var ikke alle medlemmer, der lige kunne høre de helt store forskelle på BEAT 305 og 330, men de var der!

Den helt store forskel udgjorde pre.ampen BEAT 250, der nu blev koblet på systemet. En pre.amp, der ikke længere har de karakteristiske store blanke potmetere (der ellers kendetegner DENSEN), men er udstyret med 8 knapper på fronten som resten af den nye serie. Både afspiller, tuner og forforstærker har nu helt samme udtryk og det signalerer helt klart høj æstetik og stilsikkerhed i designet...Et display flankeret af 4 knapper på hver side...STIL

Den føromtalte forforstærker er uden tvivl noget af det bedste, der findes på hele markedet, uanset pris. Alt blev så meget bedrer, at man ikke skulle tro dette var muligt. Musik blev formidlet med en charme og begejstring som jeg ikke tidligere har hørt. Skal dog siges, at jeg har lyttet til højttalere, der er mere vellydende end JM Lab'erne.

Men det altafgørende i dette set-up var timing. Musikerne spillede virkelig i takt og specielt rytmegrupperne står stadig som lysende stjerner i min bevidsthed. Om det var med Beat 305 eller 330, der var spændt på denne BEAT 250 var sådan set uden den store betydning. Begge set-up's evnede det vigtigste; nemlig det at spille musik, så man bare får lyst til at smide endnu en skive i spillen.

Så, ligger man inde med alt fra 50K til 80K som man endnu ikke har øremærket til minkpelse og andet godt fra dyreriget, så ved jeg godt, hvad de burde bruges til.

Slutteligt vil jeg takke Thoams og Morten samt klubbens medlemmer for en rigtig hyggelig og yderst berigende aften, hvor det ikke var snakken om transienter og perspektiver samt andre HiFi-termer, der var i centrum, men det som vi alle brænder for, nemlig MUSIK!

Musikalske hilsner

Rune FLEX Skov

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Savle savle....jeg er grøn af misundelse - jeg vil også høre den nye 250'er.

Jeg går og drømmer om B150+B400XS+VA Beethoven en drøm på omkring 85K ak ak!

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Kan vi lige få et link eller to til de føromtalte produkter tak

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

Kan vi lige få et link eller to til de føromtalte produkter tak

www.densen.dk

Du kan dog ikke beskue de helt nye effekttrin endnu, da de kun har en lille uge på bagen, men de er i forretningerne om ca. 5-7 dage (ifølge Thomas Sillesen).

Mvh. FLEX

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Uhada, lyder til at det er ved at være tid til at kigge på en opgradering

Mange tak fordi du tog dig tid til at dele oplevelsen Rune FLEX

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

hvidbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Kanon indlæg Rune

Spændende læsning, jeg er drøn misundelig.

Er der nogen der ved om der findes en sådan klub i Esbjerg??

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Hej hvidbjerg

Der findes så vidt jeg ved ikke en klub i Esbjerg. Det kunne være vi skal lave en .

Mvh

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Når den nye "lille" nu er så kraftig som den er, på trods af de forholdsvis få watt, kan den mon så trække et sæt Beethoven Concert Grand?
Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:
Når den nye "lille" nu er så kraftig som den er, på trods af de forholdsvis få watt, kan den mon så trække et sæt Beethoven Concert Grand?

Ja kan ders B300 og B100 , men bedst med B300XS .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Klart. Men B300XS koster også 16.000 mens den nye "lillebror" kun koster 7.000 hvilket passer mig LANGT bedre.
Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

som en ekstra fjer i hatten til densen må jeg nok indrømme at en 300xs også vil være mit fortrukne valg, den kan altså nogle tricks med va bcg man ikke får i den prisklasse ellers.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:
Klart. Men B300XS koster også 16.000 mens den nye "lillebror" kun koster 7.000 hvilket passer mig LANGT bedre.

Ja se det kan jeg ikke gøre noget ved , jeg har haft B300XS på prøve to gange nu og det er en nice amp .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

ARGH! bare TVING mig til at brug flere penge, end jeg synes jeg har.. LOL

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:

Hej Skoust.

Jeg vil nu ikke tøve med at springe på det nye 305 effekttrin...det er rå power og gennemmusikalsk. Har også hørt Beat 300XS og jeg ved godt hvilket jeg ville vælge. Du kan jo opså vælge at springe på 2 stk. 305'er og biampe, så er du garanteret nok effekt langt ind i det næste århundrede.

Mvh. FLEX

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Hvad med B-150? Er der slet ingen der syntes den er spændende? Jeg er er vild for at høre den.

Sillesen&Co skriver..."This new High-End integrated will build on the new preamp (B-250) and the new monoblock (B-350). With all the same features as the B-250 and the same strenght as the B-350. This is going to be a killer integrated amp."

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

cst1967
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Lyder som om det var en kanon dag....

Hvad bestod ref. anlæget af..?

Mit DIY-Højtaler
Til top Vis cst1967's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cst1967 Besøg cst1967's Websted

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:

Skoust skrev:

Hej Skoust.

Du kan jo opså vælge at springe på 2 stk. 305'er og biampe, så er du garanteret nok effekt langt ind i det næste århundrede.

Mvh. FLEX

MEN - Jeg har Vienna Acoustics, og ingen af deres højttalere kan bi-wires / -ampes..

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Hej Skoust.

Jeg ved ikke om det skulle være noget problem at trække dine Vienna Acoustic med et Beat 305 effekttrin, men jeg tror det ikke. Jeg har tidliger været så heldig at få lov til at låne et sæt Strauss af Jensen og de var spædt for til en BEAT 100, og den havde ingen problemer.

Men snak da med Jensen eller Thomas Sillesen, de er nok en del mere vidende på det felt end undertegnede.

Mvh. FLEX

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

cst1967 skrev:

Lyder som om det var en kanon dag....

Hvad bestod ref. anlæget af..?

Det bestod af Eichmann-kabler hele vejen igennem, DIY-højttalere, Pioneer CD (kan ikke huske modelnavnet, men det var en modificeret udgave med stabil platter mechanisme), samt Audiolab for- & effekttrin.

Mvh. FLEX

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg kommet et skridt videre - jeg har solgt den ene af mine forstærkere og en cd-afspiller, så nu skal jeg ha fundet ud af om det skal være B300 eller B305.. (Da jeg stadig ikke kan finde det sidste til en 300XS )

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes