Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 23:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til kvalitetsløft! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Glady
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har i tankerne at købe Denon 3805 og deres 3910 dvd afspiller.

Men vil lige hører noget om hvor strømstærk den receiver er?

har iøjeblikket et sæt K.E.F surround højttalerer som den 100 % kan trække overbevisende. Men jeg er utrolig vild med Dali Evidence lyden og især 870 modellen Så ville lige hører om der er nogle der ved om den Denon kan trække sådan et sæt, og selvfølgelig med Evidence center også 370 som baghøjttaler. (regner kun med det bliver 5,1 og ikke 7,1)

Jeg kender p.t ikke så meget til Denon, men har hørt en masse godt omkring den. Og jeg er blevet lidt lun på den 3910 dvd, derfor tænkte jeg på at skifte min Yamaha Rxv-1300 receiver ud samtidigt, for at matche og kører Denon link samtidigt.

Havde også Pioneer AX5 avi-s samt 868 dvd i tankerne, men lidt svært at hører det sæt på Dali Evidence uden at købe først

Ved godt det bedste forslag er lyt selv, og det har jeg også tænkt mig hvad angår Denon, men ville lige hører om nogle kunne hjælpe, eller bare råde mig til at kigge andre mærker også?

Grunden til det er Denon og Pioneer jeg kigger på er at de står begge to temmelig stærkt på især dvd-fronten, og selvom jeg indtil videre må nøjes med at bruge mit crt 32" fjernsyn er det jo godt at være rustet lidt til et skifte til projektor eller plasma eller hvad fremtiden bringer...

Jeg hører ser lige så meget film som jeg hører musik, så 50-50 vil jeg sige, men en ok stereo-lyd burde man vel kunne forvente af dvd afspillere i den klasse. Min aldrende Sony dvd afspiller 725D, er ved at være lidt træt, den brummer og har tit problemer med at acceptere hvad jeg fodrer den med. Også har den aldrig kunnet tage brændte cd-er. Så det var egentlig først bare den der skulle skiftes, men når man nu har hånden i pungen, og ikke har en "bedre-halvdel" at tage hensyn til, er det jo med at få købt, inden den ide måske bliver bremset igen

Til top Vis Glady's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Glady

Glady
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Ingen der har nogle ide'er omkring hvor strømstærk Denon 3805 er?

Kunne godt tænke mig, at hører nogle ejere af den receiver, fortalte hvad de trak af højtalere så?

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Glady skrev:

Kunne godt tænke mig, at hører nogle ejere af den receiver, fortalte hvad de trak af højtalere så?

Min 3805 trækker et par Dali Evidence 470SE i front, og det gør den ganske glimrende . Hvorfor er du på jagt efter 870? Inden jeg købte mine Evidence 470SE lavede jeg en A-B test mellem 470SE og 870, og 870 fik ikke et ben til jorden. Dali har virkelig formået at gøre et eller andet ved SE. Så hvis du holder fast i 870 bliver du nødt til at tage SE-modellen .

Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en 2802er som har trukket et sæt evidence 870 til front og 470 som bag og naturligvis c70. det klarede den uden problemer, så jeg er ikke i tvivl om at 3805eren også kan gøre det.

MHT til forskellen på 870 og 870 SE syntes jeg faktisk at den gamle model spiller bedre. Jeg syntes diskanten virker lidt skarp i de nye SE modeller.

MVH WRONG

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Hvis det også handler lidt om penge, så vil jeg mene, at 3910 er en smule overdrevet til den receiver.

Du kan fint køre med 2910 eller for den sags skyld 1400, som pt. fåes meget billigt!

Der er i dag meget lille forskel på DVD/CD modellerne i oplevet ydelse, dvs. de er alle rigtig gode. 3910 er naturligvis rigtig god, men jeg er i tvivl om, hvorvidt de sidste kroner er givet godt ud!

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Der skal jo også være noget at bygge videre på i fremtiden, og der er 3910 skam et godt køb, men ingen tvivl om at 2910 også kan gøre det.

3805 kan sagtens trække de højttalere du spørger til. Det allerbedste havde derimod været at kunne sammenligne 3805 med Pioneer´en, men det er jo en næsten umulig opgave!

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har også et par Evidence 870'ere forbundet med en Denon 3803 og jeg er fuldt tilfreds med dette. Har dog ikke lyttet til 870 SE af den simple grund jeg ikke jeg skal have dem!!  Så jeg ved ikke hvad jeg går glip af eller undgår...
Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Glady
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har været så dum at lytte til Helicon serien også men er bare nødtil at begrænse mig et sted forløbigt, det er jo også det gode ved denne "hobby" der er jo altid nået der er bedrer og dermed sikkert langt dyere, så kan man altid opgraderer hvis man vil...

Har det bare sådan at de Evidence nok bliver min ende station,  men de er også en drømme højttaler for mig... (Men man skal jo aldrig sige aldrig)

Til Gerdes: har ikke hørt 870 standard og se i a-b test, de stod i hver deres rum. har dog også hørt 470 i a-b test og må sige at jeg ikke har bestemt mig helt, skal have en stor stak cd'er med en dag, fordi Wrong måske har lidt ret i det med diskanten, skal dog nærlytte noget mere forskelligt for at finde ud af det, for syntes også de omvendt lukker lidt mere op for mellemtonen

Til Thomas: Der er vel lidt flere muligheder på sigt i 3910 dvd'en, tænker på fremtidig stor skærm? men skal det forståes sådan du mener cd lyden er relativt ens i de modeller? Så har den også Denon link det ser jeg også som en fordel da det sparer en del kabel rod samt det skulle lyde rigtigt godt...

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Hej Glady.

Jeg kan kun anbefale denon link frem for optisk og coax. Specielt i surround er det helt suverænt med super hul igennem, så jeg kan godt forstå du vil have 3910 frem for 2910.

MVH WRONG

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Hej Glady.

Jeg kan kun anbefale denon link frem for optisk og coax. Specielt i surround er det helt suverænt med super hul igennem, så jeg kan godt forstå du vil have 3910 frem for 2910.

MVH WRONG

Mht. SACD så skal man jo benytte analoge kanaler mellem forstærker og afspilleren, men tager Denon Link højde for dette?

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

JA. Så vidt jeg ved mangler man den sidste tilladelse inden man kan overføre SACD gennem denon link. Alle nyere forstærkere er (3rd generation) og kan modtage SACD digitalt men dvdafspillerne er kun (2nd). Så når den sidste tilladelse er givet skal man lige have firmwere opgraderet sin afspiller og så skulle det ellers køre derudad

MVH WRONG

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

JA. Så vidt jeg ved mangler man den sidste tilladelse inden man kan overføre SACD gennem deonon link. Alle nyere forstærkere er (3rd generation) og kan modtage SACD digitalt men dvdafspillerne er kun (2nd). Så når den sidste tilladelse er givet skal man lige have firmwere opgraderet sin afspiller og så skulle det ellers køre derudad

MVH WRONG

En hvor stor forbedring er Denon Link i forhold til de traditionelle? Alle snakker om det, men min 2900 og 3803 har ikke mulighed for det...

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun sammlignet med coax og optisk og der er jeg ihvertfald ikke itvivl om hvad der er bedst. Med denon link er der mere af det hele. Mere punch, præcision, detaljering og hul igennem. Jeg skal ikke kunne sige om man kan få et coax der er bedre men hvis man kan er jeg heller ikke i tvivl om at man skal smide en hel del penge på bordet for det.

MVH WRONG

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes