Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 23:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: En surround-nybegynders kvaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
obrandt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Status: Offline
Sendt: 25 August 2003 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Hej!

Har investeret i hvad jeg efter nogen søgen nok vil kalde et nybegynder surround-sæt. Men hvad - jeg er jo nybegynder, og er nu endt her da jeg har et par spørgsmål jeg endnu ikke har kunne få besvaret andetsteds.

Systemet:

Pioneer VSX C300 Receiver

JBL 138 (cen) 5.1 højtaler system:

4 små satelitter, en lille center og en aktiv subwoofer.

Mine spørgsmål:

På subwooferen er der en indgang der hedder LFE. Så vidt jeg ved er dette beregnet til lavfrekvente signaler. Men skal jeg stadigvæk benytte de 2 analoge indgange på den? I så fald har jeg et problem, for receiveren har ingen ekstra udgange hertil. Kun en LFE udgang.

Ligeledes er der en fase-indstilling på subwooferen. 0 eller 180 grader. hvad er den til?

På fronten er der en drejeknap - "Crossover". Nogen idéer om hvad dette er?

Satelitterne er meget små, så vil en almindelig ledning indeholde nok kobber til at levere hvad der skal til? Eller er jeg her helt ude i hampen! :)

Sidst - Når jeg spiller Cd'ere giver alle satelitter lyd fra sig, men ved radio kun front-højtalerne. Har jeg indstillet receiveren forkert?

Håber I kan bære over med disse nybegynderspørgsmål.

Til top Vis obrandt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obrandt

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 August 2003 kl. 18:58 | IP-adresse registreret