Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 17:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til opsætning af Panasonic Plasma ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige Fået mig et Panasonic TH-37PA30 dejligt plasma...

men er lidt i tvivl om hvordan jeg opsætter den... jeg tænker på Farver, Kontrast, lys osv..

er der nogen der kan hjlæpe mig evnt med deres egen opsætning?? jeg har prøvet en slags calibrerings DVD men det var mest lyd...

er det bedst at ha meget kontrast på eller hva ???

der er også nogle slags opsætninger der hedder. Dynamic, Normal, Biograf og Auto men kan ikke helt finde ud af hvilken jeg skal bruge???

er der nogen der kan hjælpe mig med opsætningen ?? eller nogle ideer??

Skod Fjæs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Hej Iceman

Der er mange der siger at man ikke skal ha`fuld kontrast på mht. leve tid på tvèt + det "skal" køre ca. 200 timer for at det er "kørt" til. Men det sidste tror jeg ikke man skal tænke så meget på.

Jeg har det samme tv,dog 42 tomme og jeg køre ikke med fuld kontrast(normal tror jeg det hedder i opsætningen) og mht. faver,skarphed,lys eller mørk er det jo en smagssag. Et godt tip(syntes jeg) er at trykke på Aspect knappen til der står `Panasonic Auto`, så søger tvèt selv for at fjerne de sorte striber over og under billedet. (Så undgår du ihvertfald burn-in pga. striberne)

Mit bedste råd er at du leger lidt med at få det bedste billedet på en tv kanal og en dvd film, og ud fra det så finde en god indstilling som du kan bruge til begge ting.

Jeg har et Panasonic TH-42PA30 

Til top Vis Skod Fjæs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skod Fjæs

iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Skod Fjæs skrev:

Hej Iceman

Der er mange der siger at man ikke skal ha`fuld kontrast på mht. leve tid på tvèt + det "skal" køre ca. 200 timer for at det er "kørt" til. Men det sidste tror jeg ikke man skal tænke så meget på.

Jeg har det samme tv,dog 42 tomme og jeg køre ikke med fuld kontrast(normal tror jeg det hedder i opsætningen) og mht. faver,skarphed,lys eller mørk er det jo en smagssag. Et godt tip(syntes jeg) er at trykke på Aspect knappen til der står `Panasonic Auto`, så søger tvèt selv for at fjerne de sorte striber over og under billedet. (Så undgår du ihvertfald burn-in pga. striberne)

Mit bedste råd er at du leger lidt med at få det bedste billedet på en tv kanal og en dvd film, og ud fra det så finde en god indstilling som du kan bruge til begge ting.

Jeg har et Panasonic TH-42PA30 

Hej da jeg fik det igår (onsdag) valgte jeg også panasonic auto i aspect ration... men gik hurtigt over til 16:9 da den kunne finde på at ZOOME billedet så man ikke fik det hele med... det skete dog ikke så tit....

hvor højt står din kontrast ca. ??

og hvad synes du om dit 42" ??

Skod Fjæs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 05:45 | IP-adresse registreret  

Hej igen Iceman

Jeg har sat min kontrast i midten, det samme har jeg gjordt med farver og skarphed, men lys har jeg sat lidt over midten.

Jeg syntes at mit 42" er kanon, rigtigt flot billede og design og så til en fornuftig pris. Hvad siger du til dit 37"? 

Til top Vis Skod Fjæs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skod Fjæs

iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget glad for min 37" den har et flot billede...

jeg har koblet min Digital parabol til og det er faktisk et godt billede... og min dvd er koblet til via component og det ser rigtigt flot ud

Bamse2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Halløjsa!

Jeg har også lige fået et TH-37PA30 i onsdags(sjovt nok) så vil lige være med 

Den har et overraskende godt billede og lyden er skam også fin(selvom den har fået lidt dårligere anmeldelse i en test).

Jeg læste i en tråd herinde, at fodbold via antennekablet var helt håbløst. Det det kan jeg kun sige sludder. Billedet er klart hjemme hos mig og man mister ikke focus når spillerne løber. Det skal så siges at jeg kun har ét TV tilsluttet antennekablet, der er dobbeltafskærmet.

Mht. til componet video. Det skulle vist være bedre end RGB, men jeg kan ikke umiddelbart se forskel. Har 2 sony dvd-afspiller med hvert sit signal og kan køre picture-in-picture med hver. Har I testet det?

Har I iøvrigt også bemærket at det ca- tager 1sek at skifte kanal, men kun ½sek, hvis I trykker "C" og derefter "kanalkoden" (til f.eks. TV3)?! Et bud til hvorfor der er så "stor" forskel?

mvh

Bamse

Til top Vis Bamse2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bamse2000

iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

hej Bamse2000 kører du progressive scan igennem component???  det gør jeg og jeg kan se forskel... jeg bruger en Harman Kardon DVD 25 

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Bestil "Digital Video Essentials"
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Bamse2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

iceman24 skrev:
hej Bamse2000 kører du progressive scan igennem component???  det gør jeg og jeg kan se forskel... jeg bruger en Harman Kardon DVD 25 

Ja, men jeg kan stadig ikke se forskel.

Dog skal det lige siges at min Sony DVD er en ældre model, så måske er det derfor.

mvh

Bamse2000

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes