Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 10:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sanyo Z3 - spørgsmål (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået min Z3'er sat op med lærred osv. Nogle skriver at man kan forbedre billedet ved diverse indstillinger, men jeg syntes umidelbart ikke der er meget at hente frem for standard indstillingerne. Er der nogle med Z3, der vil fortælle om erfaringer på dette område? Jeg kører med et 720p opskaleret signal fra Yamakawa 375 via DVI. Jeg har et gråt lærrede fra Lissau (se signatur).

Derudover er jeg i tvivl om hvad det der med irisen går ud på. Noget med at den kan ændre den, men hvad betyder det i praksis.

Kort sagt søger jeg en bedre forståelse af projektoren og optimal indstilling, selvom jeg godt er klar over at optimale indstillinger er individuelle.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke selv en Z3, men på www.avsforum.com har jeg fundet masser af tweaks til min Infocus projektor. Der er endda en speciel tråd omkring tweaks til Z3, som jeg synes du bør kigge nærmere på:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=c130c759e3e3 9e41e3c71d64b1236f64&threadid=468801&h

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet!

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:
Jeg har fået min Z3'er sat op med lærred osv. Nogle skriver at man kan forbedre billedet ved diverse indstillinger, men jeg syntes umidelbart ikke der er meget at hente frem for standard indstillingerne. Er der nogle med Z3, der vil fortælle om erfaringer på dette område? Jeg kører med et 720p opskaleret signal fra Yamakawa 375 via DVI. Jeg har et gråt lærrede fra Lissau (se signatur).

Z3 er rimeligt fornuftigt indstillet fra fabrikken, så du kan ikke hente "meget" (i hvert fald ikke sammenlignet med hvad forskel det kan gøre på et tv)

per_zk skrev:
Derudover er jeg i tvivl om hvad det der med irisen går ud på. Noget med at den kan ændre den, men hvad betyder det i praksis.

Iris'en er en fysisk blænde, der bremser lyset. Ved at skrue ned for Iris'en får du mindre lys, men dermed også bedre sort. Den korrekte indstilling er en smagssag, men jeg foretrækker stort set helt i bund. Det kan også afhænge en del af billedstørrelsen.

Mht. finjusteringer, så er en kalibrerings-DVD som Digital Video Essentials alle pengene værd. Én ting er de testbilleder man kan bruge, lige så vigtigt er det at man får indblik i hvad de forskellige indstillinger gør - såsom at kontrast ikke justerer kontrast som sådan, men hvid-niveau. Tilsvarende justerer lys/brightness ikke lyset, men sort-niveauet...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet Otto, jeg kører pt. med Iris på 0. Syntes godt nok ikke der er for godt sort niveau, men vil prøve at skrue ned for Iris.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes