Emne: Pioneer: er det iorden? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 18 Februar 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer, er det et mærke man bør holde sig fra?
Har ikke rigtig nogen erfaring med mærket udover, at nogle af de første DVD afspillere der kom, var fra Pioneer... Men jeg har kigget lidt på "Pioneer VSXAX 5 Ai-s" og jeg kan rigtig godt li designet, og den har en masse fede features. Men, hvordan er kvaliteten? Havde ikke lige mulighed for at høre den, og det siger jo heller ikke så fandens meget, hvis man ikke høre den hjemme ved én selv...
Alternativet er NAD T773v2, og jeg elsker simpelthen NAD lyden, men det er jo på bekostning af en fandensmasse features, og jeg er også lidt skuffet over det tekniske i NADs nyere receivere, f.eks. ineffektiv blæser køling, der ligner en nød-løsning, og knap så eksotiske komponenter, dårlige print, og printudlæg (se bare alle de lus de laver...) Og de har byttet deres masive alu. fronter ud med plastik :-(
Har også kigget lidt på Yamaha RXV2500 eller RXV1500...
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 18 Februar 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
| Alternativet er NAD T773v2, og jeg elsker simpelthen NAD
lyden, men det er jo på bekostning af en fandensmasse features, og jeg
er også lidt skuffet over det tekniske i NADs nyere receivere, f.eks.
ineffektiv blæser køling, der ligner en nød-løsning, og knap så
eksotiske komponenter, dårlige print, og printudlæg (se bare alle de
lus de laver...) Og de har byttet deres masive alu. fronter ud med
plastik :-(
Har også kigget lidt på Yamaha RXV2500 eller RXV1500... |
|
|
Til syvende og sidst er det vel lyden der er vigtigst eller hvad? Hvor
mange af de fandensmasse features som Pioneer'en har ekstra, vil du
egentlig komme til at bruge? Hvad er det som T773 ikke kan, som du
mangler?
|
| Til top |
|
| |
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 18 Februar 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
jeg har altid holdt af kvaliteten hos poineer. Jeg synes de laver solide og velfungerende enheder - også de billige. Jeg har selv dvd afspiller og laserdisk afspiller og de har holdt i uendeligt mange år uden det mindste brok. Det er ikke det bedste hvad angår lyd, men på den anden side har jeg heller ikke betalt alverden for dem.
Lydmæssigt kender jeg ingen af de komponenter du nævner. Jeg har haft en gammel nad integreret som i forhold til prisen lød fantastiskt - neutral og åben. Jeg kan personligt godt lide nad, men har ikke kigget inde i dem eller lyttet til dem i mange år. De har efter min mening tidligere givet god kvalitet til prisen. Mht. features så er det mit indtryk at de altid har haft begrænset mængde af fancy features, og man skal huske at spørge sig selv om man har behov for dem...
|
| Til top |
|
| |
divorcy Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 18 Februar 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har selv ax3, som er lillebroderen til ax5, og den er jeg ovenud tilfreds med. Kiggede også selv på ax5, men efter min vurdering, synes jeg ikke, at den var pengene værdi i.f.t til ax3'eren.
Kan næsten alt, og især den aut. indstilling af surr. fungerer perfekt. Jeg kunne ihvertifald ikke indstille den bedre selv...
Og den trækker et par dali 909, og det gør den squ godt, synes jeg selv
__________________ Surround er et must, Film ses i hjemmebiffen
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 18 Februar 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du behøver bestemt ikke frygte Pioneer!
Pioneer er ikke så kendte i DK, da de er forholdsvis dyre her, samt at deres billige modeller ikke rigtigt er det helt vilde og ofte anklages for at have en noget tynd lyd. VSX-AX5ai ligger i en helt anden klasse, og hvis du ser på de anmeldelser der er af den, vil du også finde ud af at det bestemt ikke er nogen ringe maskine.
De har en fandens masse features ja!, men deres udstyr er nu rimeligt simpelt at bruge i forhold til konkurrenterne, og det behøver altså slet ikke at være dårligt med mange features. F.eks. kan Pioneers forstærker (som de eneste) biampes, hvis man kun vil bruge 5 højttalere i stedet for 7. DVS. at hver fronthøjttaler bliver trukket af hele to forstærkere! På mine forældres VSX-2014i giver det i hvertfald et kraftigt løft i lydkvaliteten, så det er ikke kun skidt med mange features! At pioneer så også laver nogle af de absolut bedste DVD-afspiller gør dem jo heller ikke ringere.
Vil du alligevel ikke have så mange features, synes jeg nu bestemt også at du skal prøve at ta et kig på Marantz, dem er der mange brugere her på forumet, som er rigtig glade for!
|
| Til top |
|
| |
hell Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 19 Februar 2005 kl. 02:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har altid haft en forkærlighed for Pioneer 
Det er dog efterhånden 15 år siden jeg sidst selv har haft et Pioneer anlæg stående, men regner ikke med det vare så længe før jeg køber Pioneer igen (er nemlig kommet til at sælge vores NAD forstærker 
Også vær lige flink at spare digselv for 880 kr ved at købe den i HiFi-Lageret istedet for:
__________________ - - A Desire To Go Down In Flames! - -
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 19 Februar 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
>> Divorcy Har været ved at kigge lidt på den AX3'er også, og den er også rigtig fed, ja stortset den samme ;-) Men der er lige nogle væsentlige forskelle, eller dvs. at den er stort set identisk med den der hedder AX5i, men den nye model hedder AX5Ai, og hvad jeg lige har kunne læse mig til, så er de modeller der hedder "A" i enden (AX3'ere fås såvidt jeg kan se ikke i den udgave?) bla. udstyret med en større kapacitet i strømforsyningen, dobbelt chassis, forgyldte terminaler, og en hel del mere... Bla. er "A" modellen også næsten 4Kg. tungere, sandsynligvis pga. det dobbelte kabinet.
Men man må jo også sige stop på et tidspunkt, ellers ender man jo med en til 35.000kr. 
>> Hell Tak for tippet! Det er jo værd at tage med ;-) og hvad angår garanti sager osv., så er det aligevel de der 3 udvalgte værksteder man skal henvende sig til...
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|