Forfatter |
|
Peter Pan Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LinTronic Branchemedlem

LinTronic
Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nicolai,
Jeg forstår på dig at du er utilfreds med din TT455-RT-238. Efter at have solgt mere end 2.000 bokse er det en speciel oplevelse at møde en utilfreds kunde, men det måtte jo komme på et tidspunkt.
Jeg erindrer ikke at have kommunikeret med dig, men er din boks defekt, eller mener du der er produkter du ikke kan styre, så vil jeg da anbefale at skriver direkte til mig, fremfor at beskrive dine problemer her, hvilket ikke løser det for dig.
Kan du præcisere dine problemer vil det være een hjælp.
Ring eller skriv så vi kan løse dine problemer. Vi står inde for hvad vi leverer. Vi står tilrådighed døgnet rundt også i week-ender.
__________________ Mvh,
Michael Lindgaard
http://www.lintronic.dk
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 04:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Michael og velkommen på hifi4all 
Det må jeg sige det kalder jeg aktiv forbruger hjælp, meget flot  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Peter Pan
Jeg overvejere at lave beolink i badeværelset, hva vil du forslå af højtaler? vil ha dem sat op i gips loftet, de skal jo kunne holde til fugt. har tænkt lidt på sådan nogle til både, har du en bedre ide?
Hilsen
Nicolaj
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Nicolaj.b Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til peter
Tak for det. men det er måske lige voldsomt nok og ha en subwoofer i badet
Men du har da givet mig en ide, for kan se at B&w laver nogle gode indbygning´s højtalere
Hilsen
Nicolaj
|
Til top |
|
|
Nicolaj.b Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan Peter
Er kommet hjem fra Lintronic 
Jeg kan godt love dig at det hele virker perfekt nu, Er bare helt vild glad 
Har lige fået trukket kabler så alle mine recivere står under sofaén nu, det er dejligt og slippe for og kigge på de grimme kasser 
Hilsen
Nicolaj
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Nicolaj.
Jeg er rigtigt glad på dine vegne.
Det er lækkert at dette forum kan fungere på denne måde, til glæde for alle parter.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Zenon Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 153
|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.......
Jeg er den lykkelige ejer af en 33årig B&O Beolap1700, jeg vil gerne skifte elektrolytterne i udgangen, men hvilke lyder "bedst" til B&O??
Da jeg ikke ønsker at være lykkelig håber jeg på et godt råd, så jeg igen kan blive blot en glad mand......
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Zenon Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 153
|
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daws Peter......
Tak for svar, så må jeg lige kontakte "hurtig" i en fart.....
Jeg har den smukke version med lyst træ.......ligner noget egetræ....
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette billede gav en del tilbagemeldinger. Det er Beolab 3500 der er en Beolink højttaler
og nok umulig at integrer i et ikke b&o system, der var årsagen til skriverier frem og til
bage. Nu har jeg fundet en Center højttaler fra Jamo som er til at håndtere, og den er da
også ganske pæn nederst. Her under ennu en løsning.
Jamo Center højttaler A 360, se hvordan den bliver centerhøjttaler i B&O setup.
------------------------------------------------------------ --------------------------------------
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|

Elspareskinne til tv.
Så nemt fungerer det. Sluk tv og andet udstyr. Sæt tv'ets strømstik i den markerede stikprob i elspareskinnen Sæt de øvrige strømstik i elspareskinnen fra dvd, parabolmodtager, video, halogenlampe etc. Tænd for strømmen til elspareskinnen og tænd for dit tv via din fjernbetjening. Herefter tænder dit udstyr automatisk, når du tænder dit tv og og slukker automatisk, når du slukker tv'et. Afbrydningen af udstyret sker når strømforbruget i tv-stikket falder til under 20 watt.
http://www.frb-forsyning.dk/Default.aspx?ID=557
Her et eks. på hvordan vi kan bruge en El-Spareskinne, og mit foreslag til et hybrid b&o setup.

Opdatering.
Jeg har ladet mig fortælle at BeoLab 3500, nu også vil blive udstyret med PowerLink bøsning. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej på B&O siden...
Jeg er den lykkelige ejer af et sæt BEOVOX MS 150 og et 150,2. Der er en løbende ændring og modifikationer som kommer langsomt men sikkert. Disse højttalere kan som regel købes for 500-1500 kr., men de fire bassenheder er som regel altid gået fra i ophænget. Men jeg har som skrevet stor glæde af disse gamle svende, og de spiller faktisk helt ok hifi og de er også forholdvis pæne....men 80er-agtigt......ja....på sådan en Jacob Jensen måde. Træsorterne er ved at vinde indpas igen (mahogni og teak). Maghoni kabinetterne passer SÅ godt til min gamle Denon POA 3000 / PRA 2000 sæt...80er lir. Men jeg kan ikke fremhæve det gode kabinet og virkelig lækkert forarbejdet....kabinetet på 150eren er fineret på bagsiden.....hvorimod 150.2 har fået sparet fineret bagpå....en sjov detalje.

Filteret er ikke sådan lige at gennemskue, og en modifikation skal gøres ordenligt. Derfor begyndte jeg at tænkte på et diagram kunne være cool. Jeg prøvede at ringe til B&O, dog uden at forvente de ville læsse et diagram af til mig. MSerne er over 20 år gamle og næppe noget de gider tænkte jeg.
Jeg talte med Hanne Iversen hos B&O. Hun henviste til alle de der rep.steder som Bass-rep, AT-højttalere service osv. Jeg forklarede at de HELT SIKKERT ikke kunne hjælpe, men blot kunne lave kantophænget. Efter noget overtalelse, heriblandt er sand historie om det ene sæt jeg har er købt en tidligere B&O medarbejder søn, og hans far var med til lave disse vidundere på B&O´s nu lukket fabrik i Skjern. Jeg har selv har været i branchen og fortalte jeg ikke skulle serieproducerer 150erne igen, men det var til min egen fornøjelses skyld....altså modifikationer som diagrammet skulle bruges til!
Jeg fik med andre ord overtalt hende til at forsøge sig. Så fandt hun diagrammer til Ms150 + 150,2. De ryger i posten og kommer en af dagene. Det er nemmere end jeg havde troede....det er fanme service. Det tjener de ikke en kleine på - ægte service. Stor ros til B&O....virkeligt dejligt at hun ville hjælpe. Nu bliver det spændende...jeg tror dels skal jeg skifte til en Morel tweeter, lave bagkammer til diskanten, justerer filter og måske vil et par Jensen kondensatorer også kunne gøre sig nyttigt....og noget VDH clearwater til indvendig forkabling, og et sæt fede WBT bøsninger. Men det hører vist mere til DIY afdelingen.
Men glad og tilfreds, det er jeg.
Mvh
Bradford __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
Nu bliver det spændende...jeg tror dels skal jeg skifte til en Morel tweeter, lave bagkammer til diskanten, justerer filter og måske vil et par Jensen kondensatorer også kunne gøre sig nyttigt....og noget VDH clearwater til indvendig forkabling, og et sæt fede WBT bøsninger. Men det hører vist mere til DIY afdelingen.
Men glad og tilfreds, det er jeg.
Mvh Bradford
|
|
|
Hej Bradford, føres dit billede der blev væk 
Det lyder virkeligt som om du er tændt på at få noget ud af dine Beovox MS, og
når dit diy projekt køre, er jeg sikker på at vi er mange der meget gerne vil
have et par nye beskrivelser, og nogle billeder af dette forløb
Også syntes jeg at B&O skal have en aplauss for deres service. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter..
Jo...jeg tror det kunne være skægt at dokumenter med overvejelser, beskrivelser, billeder osv som en serie. Dels kunne det inspirer andre til at prøve det samme, men det er også sjovt at giv lidt igen på boardet. Jeg har nydt de mange hjemlige beskrivelser af DIY projekter...det er en inspirator!
Mvh
Peter __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio beslægtet Internet, verdens største Web & FTP Side.
Her finder du alt om audio. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle vil have 16 X 9 og digital nu, kan du undvære det har dette tv alt det andet som b&o folk sætter pris på, og den må kunne findes billigt nu.
MX6000 Blank Sort og Hvid, Produceret i en længere periode, de sidste modeller havde kontrast skærm og special coated billedrør, Vison Clear teknik som bl.a indbefatter at den kan skrue op og ned for lys farve og kontrast afhængigt af lys forholdne i det rum det er placeret i samt andre billed forbedrene teknikker, 2 x 2-vejs højttalere i et passivt basreflex system. 2 scart indgange begge aktive + S-video stik. Audio udgang 7 polet DIN stik, Powerlink højttaler stik 8 polet DIN stik, motorstand tilslutning, og fuld kompatibelt med alle B&O's Audio/video produkter, lynhurtigt text-tv og Beo4 fjernbetjening. nypris var Ca. 13.000,-
(MX7000 er identisk med MX6000, men med aktivt højttaler system, en forstærker til hver af de fire højttaler enheder)

|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 01 April 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt projekt, Bradford. Jeg bliver misundelig. Jeg leder som en gal efter et "white paper" fra B&O om MS 150, som jeg fik for 20 år siden...giver lyd, hvis det dukker op
Dog ville jeg gå udenom Morel og vælge en Seas diskant, fx 27TDFC, som er billigere og bedre.
|
Til top |
|
|