Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 10:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Streaming radio recorder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Jeg lytter en del til house musik og det bliver desværre ofte spillet lørdag aften på P3. MEN jeg har opdaget at DR.DK har givet lytterne en mulighed for at høre deres ynglingaprogrammer på andre tidspunkter og i en bedre kvalitet end den de streamer direkte ud i.

Jeg kunne godt bruge en freeware recorder så jeg kunne optage disse og lytte til dem på min ipod. Kender I et godt program til dette?

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 
finnogangela
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Er ikke helt klar over hvilket lydformat, der er tale om, men bruger selv Waverepair til at optage med (Pga. fornem lydniveauvisning), Nero Waveeditor til at redigere, og CdeX til at konvertere Wav til Mp3

Til top Vis finnogangela's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finnogangela
 
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Lydformatet er som udgangpunkt lige meget da jeg altid kan konvertere det bagefter, men det jeg har brug for er et program som kan fange den stream som kommer fra internetradioen og så optage den til disken.

jeppe

 

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 
finnogangela
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Waverepair kan optage "What you hear". Programmet er shareware, men optagefunktion bl.a. er fuldt funktionel, så du kan jo bare prøve, om det virker..
Til top Vis finnogangela's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finnogangela
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes