Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 08:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Inspiration til en ny cd-afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Jeg søger lidt inspiration til en ny cd-afspiller til godt og vel 5000kr. SACD og/eller DVD-Audio er okay men på ingen måde en nødvendighed.

I øjeblikket spiller jeg på en Pioneer 565 og en Pioneer AX3-forstærker. Forstærkeren er jeg fint tilfreds med indtil videre, selvom den nok bliver udskiftet på længere sigt, men multimaskinen er altså ikke noget vidunder til cd’er. Højttalerne er i øvrigt System Audio 1280 og det bliver de ved med at være et godt stykke tid endnu. Kablerne bliver i øvrigt TMC så snart jeg får rejst mig fra mit sygeleje og betalt ”Syska”.

Jeg har tænkt meget over hvad det er, jeg leder efter i en ny cd-afspiller, og mest af alt er det musikalitet, nærvær (intimitet?) og et bredt lydbillede. Kvindestemmer er vigtigere end mandestemmer forstået på den måde at jeg meste lytter til fx Lisa Ekdahl, Diana Krahll.

Jeg hører faktisk langt mindre rock end jeg gjorde før jeg skiftede mit gamle anlæg ud. Jeg har en mistanke om at de primært skyldes SA’erne, men uanset deres begrænsninger så er de nu stadig en klar forbedring.

På mit nuværende anlæg kommer det til at lyde frygtelig rodet hver gang der kommer gang i den, og jeg bliver meget hurtigt træt i hovedet af det. Suede som jeg hørte meget førhen er nærmest uudholdeligt. Det er som om at lydbilledet braser sammen hver gang det bliver en smule kompliceret.

Lidt simplere musik lyder til gengæld rigtig godt, og jeg er godt klar over at jeg ikke kan løse alt med en ny cd-afspiller men jeg er sikker på at det er et godt sted at starte.

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte at sige at det gerne måtte være brugt.

Projectorfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvis det skal være en SACD afspiller kunne et godt bud være en Marantz SA8400 (jeg så der var en på brugtmarkedet - http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=31468), den har en rimelig god lyd og et OK stereoperspektiv, der var dog som om der var lidt fnidder i diskanten på den jeg havde lånt. Dette fænomen kan måske skyldes min forstærkers lidt hårde klang.

Efter min mening får du dog mere for pengene ved at købe en ren CD afspiller, da Marantz'en langt fra var på højde med min Cayin 252 i samme prisleje.

Til top Vis Projectorfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Projectorfreak

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Wow! Det er faktisk lidt vildt fordi indtil videre er det den det eneste jeg er kommet frem til, og resten af mit anlæg er også sort så det passer perfekt.

Det ville nu alligevel være rart med flere input. Det overrasker dog lidt at du mener at Cayin 252 er så meget bedre. Jeg bliver vidst nød til at lytte til den. Jeg har længe haft et godt øje (øre?) til deres matchende forstærker.

Jeg skal dog også have lyttet til noget Primare, men nu må vi se.

Kasper76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Du kan også prøve at lytte til Marantz 7300 hvis du er ligeglad med sacd...

Det er nok den bedste cd-afspiller til under 5.000,-

Den kan fås ny for ca. 3.500,- (nypris 5.000)

Til top Vis Kasper76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper76 Besøg Kasper76's Websted

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Tak skal du have Kasper76. Jeg det ville være dumt ikke at lytte til 7300'eren, og høre hvad den kan når nu jeg overvejer SA8400 og SACD ikke er en tvingende nødvendighed.

Jeg havde egentlig regnet med lidt mere respons, men okay, der har været temlig mange "Hvilken cd-afspiller"-tråde, så måske folk er træt af dem.

Men altså: Musikalitet, intimitet og bredt lydbillede - er der slet ikke andre der kan komme med flere ideer? Eller i det mindste sige at jeg intet begreb har om Hifi-terminologi, fordi den sætning giver ikke mening... Bare et eller andet?

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Hvad med classic´s. Den overvejer jeg selv! Den fik en flot test herinde, da den kostede 5000kr. At den nu koster 3500 kr gør det jo ikke ringere.
Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes