Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Phono/mini jack (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clive
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg leder efter et kabel med mini jack i den ene ende og phono stik i den anden ende, så jeg kan forbinde min PC's lydkort til min receiver på den analoge måde. Men ser man bort fra længden, kan jeg kun finde banan stik af slagsen. Findes der virkelig ikke nogle med hun stik i stedet, eller skal jeg selv lodde dem på? Grunden til jeg spørger, er fordi jeg kun behøver en meget kort længde, da jeg allerede har 5 meter ledning, med banan i den ene ende og hun i den anden ende, at gøre godt med.
Jeg tager både i mod forretninger, samt bestillinger over nettet.

Mvh. Clive

Rettelse: Det som jeg skrev til sidst "da jeg allerede har 5 meter ledning, med banan i den ene ende og hun i den anden ende, at gøre godt med" mener jeg selvfølgelig med "han" stik i begge ender, ellers behøver jeg jo ikke et kabel med mini jack og hun stik.

22/02-05 UPDATE!: Jeg har fundet en noget mere billig løsning: Hvis jeg køber et mini jack/han phono-kabel og forbinder det med mit nuværende han phono-kabel (samme i begge ender) og så køber et hun-hun samlestik, vil det så være en løsning? Tænker mest på lyd kvaliteten/signaltabet, for det omtalte kabel samt hun-hun connectoren vil jeg købe i Hi-Fi Klubben (et link følger længere nede). Problemet er at det andet han phono-kabel, som jeg i forvejen har, er et meget billigt et som man kan købe i steder som Bilka, Fona eller Merlin og det fra Hi-Fi Klubben er jo et noget bedre kabel. Vil det være godt at sammensætte disse tre kabler/stik?
(Link: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/diverse_kabler /detail/BANDRIDGE_PGA3402_kabel.htm?id=3756  og http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/diverse_kabler /detail/BANDRIDGE_PGP2002_.htm?id=5000
Til top Vis Clive's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clive

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Et kort check på nettet kunne godt give det indtryk, at du er nødt til at lave dem selv, eller alternativt få nogen til at gøre det for dig. Jeg forstår til gengæld godt at du gerne vil korte længden lidt ned.

Hvis du ikke selv er så stærk i at lodde er vi da sikket nogen herinde der kan hjælpe. Du kan jo evt. købe et kabel med Phono i begge ender, og så klippe dem af i den ene, for at sætte hun Mini jack i der. Problemet er jo nok også at få plads til 2 stykker kvalitets kabel i en mini Jack bøsning. Mange af de gode kbler har en diameter på ca. 6 mm, pr. mono kanal.

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

En hvilken som helst elektronik-biks bør kunne sælge dig fx. et minijack - 2xphono kabel og nogle hun-hun phono-convertere, eller eventuelt et lille "klumpe-dumpe" converter-stik, der består af et minijack-han + 2xphono-hun.
Eneste problemer med sidstnævnte er, om der er plads bag på computeren og belastningen i lydkortets stik af den samlede vægt af converter-stik + stik og kabeltræk med dit nuværende kabel.

Prøv fx. Monacor, Brinck, Aage Nielsen, m.fl..

PS. Husk lige, at banan-stik er noget helt andet. Bruges ikke til signalkabler men til testledninger og højttaler-forbindelser m.v.

Clive
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Tak for svarerne. Jeg vil prøve at se hvad der egner sig bedst, men kan sagtens lodde. Jeg vil bare ikke sammensætte for meget kabel grej, da det største tab i en ledning jo er i enderne, så vil prøve at gøre det så enkelt som muligt.

KimG > Tror vist jeg to fejl med banan stik og "han" stik, men skal nok huske det til en anden gang

Mvh. Clive

jfinderup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Til top Vis jfinderup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jfinderup

jfinderup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

UPS!

Så ikke lige detaljen med hun-stik...

Men jeg kan dog ikke lige se i hvilken forbindelse du skal bruge hun-stik. Selv har jeg forbundet mit PC-lydkort til min forstærker med kablet fra AV-connection

Clive
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

jfinderup - grunden til, at jeg søger et kabel med mini jack/ hun phono er at min receiver står et stykke fra min PC, og da jeg i forvejen har et 5 m. langt kabel med han phono-stik i begge ender, vil jeg derfor gerne bruge det. Så sparer jeg også penge ved at købe et så kort mini jack/hun phono-stik som muligt.

Mvh. Clive

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

tjah.. både kt radio og min lokale electronic world har det i 5 og 10 meter... så det burde kunne gøres...

skal dog siges at jeg selv har et jeg fik en elektronik kyndig kammerat til at lodde sammen

mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Hej

jeg bruger selv løsningen med et 5 meter phono og så et adapter stik altså en lille stik med minijack til 2 hun phono, det vil klart også være den billigest løsning og de fåes i mange kvaliteter

som det bliver skrevet kan det dog godt bliver lidt tungt for lydkortet, men det kan andre kvalitetskabler også, så det er ikke en dårlig ide at lave en lille aflastning, ved at binde kablet op, evt. med en strips til et af de andre kabler....

Til top Vis mr.Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr.Thomsen

HAM SELV
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

mr.Thomsen skrev:

Hej

jeg bruger selv løsningen med et 5 meter phono og så et adapter stik altså en lille stik med minijack til 2 hun phono, det vil klart også være den billigest løsning og de fåes i mange kvaliteter

som det bliver skrevet kan det dog godt bliver lidt tungt for lydkortet, men det kan andre kvalitetskabler også, så det er ikke en dårlig ide at lave en lille aflastning, ved at binde kablet op, evt. med en strips til et af de andre kabler....

Lige mine ord!!!

http://www.el-supply.dk/elpix/530606.JPG

HAM SELV

Til top Vis HAM SELV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAM SELV

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes