| Forfatter |
|
Clive Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg leder efter et kabel med mini jack i den ene ende og phono stik i den anden ende, så jeg kan forbinde min PC's lydkort til min receiver på den analoge måde. Men ser man bort fra længden, kan jeg kun finde banan stik af slagsen. Findes der virkelig ikke nogle med hun stik i stedet, eller skal jeg selv lodde dem på? Grunden til jeg spørger, er fordi jeg kun behøver en meget kort længde, da jeg allerede har 5 meter ledning, med banan i den ene ende og hun i den anden ende, at gøre godt med. Jeg tager både i mod forretninger, samt bestillinger over nettet. Mvh. Clive Rettelse: Det som jeg skrev til sidst "da jeg allerede har 5 meter ledning, med banan i den ene ende og hun i den anden ende, at gøre godt med" mener jeg selvfølgelig med "han" stik i begge ender, ellers behøver jeg jo ikke et kabel med mini jack og hun stik.
22/02-05 UPDATE!: Jeg har fundet en noget mere billig løsning: Hvis jeg køber et mini jack/han phono-kabel og forbinder det med mit nuværende han phono-kabel (samme i begge ender) og så køber et hun-hun samlestik, vil det så være en løsning? Tænker mest på lyd kvaliteten/signaltabet, for det omtalte kabel samt hun-hun connectoren vil jeg købe i Hi-Fi Klubben (et link følger længere nede). Problemet er at det andet han phono-kabel, som jeg i forvejen har, er et meget billigt et som man kan købe i steder som Bilka, Fona eller Merlin og det fra Hi-Fi Klubben er jo et noget bedre kabel. Vil det være godt at sammensætte disse tre kabler/stik? (Link: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/diverse_kabler /detail/BANDRIDGE_PGA3402_kabel.htm?id=3756 og http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/diverse_kabler /detail/BANDRIDGE_PGP2002_.htm?id=5000
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et kort check på nettet kunne godt give det indtryk, at du er nødt til at lave dem selv, eller alternativt få nogen til at gøre det for dig. Jeg forstår til gengæld godt at du gerne vil korte længden lidt ned.
Hvis du ikke selv er så stærk i at lodde er vi da sikket nogen herinde der kan hjælpe. Du kan jo evt. købe et kabel med Phono i begge ender, og så klippe dem af i den ene, for at sætte hun Mini jack i der. Problemet er jo nok også at få plads til 2 stykker kvalitets kabel i en mini Jack bøsning. Mange af de gode kbler har en diameter på ca. 6 mm, pr. mono kanal. __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
En hvilken som helst elektronik-biks bør kunne sælge dig fx. et minijack - 2xphono kabel og nogle hun-hun phono-convertere, eller eventuelt et lille "klumpe-dumpe" converter-stik, der består af et minijack-han + 2xphono-hun. Eneste problemer med sidstnævnte er, om der er plads bag på computeren og belastningen i lydkortets stik af den samlede vægt af converter-stik + stik og kabeltræk med dit nuværende kabel.
Prøv fx. Monacor, Brinck, Aage Nielsen, m.fl..
PS. Husk lige, at banan-stik er noget helt andet. Bruges ikke til signalkabler men til testledninger og højttaler-forbindelser m.v. __________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
Clive Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarerne. Jeg vil prøve at se hvad der egner sig bedst, men kan sagtens lodde. Jeg vil bare ikke sammensætte for meget kabel grej, da det største tab i en ledning jo er i enderne, så vil prøve at gøre det så enkelt som muligt. KimG > Tror vist jeg to fejl med banan stik og "han" stik, men skal nok huske det til en anden gang  Mvh. Clive
|
| Til top |
|
| |
jfinderup Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jfinderup Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPS!
Så ikke lige detaljen med hun-stik...
Men jeg kan dog ikke lige se i hvilken forbindelse du skal bruge hun-stik. Selv har jeg forbundet mit PC-lydkort til min forstærker med kablet fra AV-connection __________________ /Jfinderup
|
| Til top |
|
| |
Clive Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jfinderup - grunden til, at jeg søger et kabel med mini jack/ hun phono er at min receiver står et stykke fra min PC, og da jeg i forvejen har et 5 m. langt kabel med han phono-stik i begge ender, vil jeg derfor gerne bruge det. Så sparer jeg også penge ved at købe et så kort mini jack/hun phono-stik som muligt.
Mvh. Clive
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 22 Februar 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjah.. både kt radio og min lokale electronic world har det i 5 og 10 meter... så det burde kunne gøres...
skal dog siges at jeg selv har et jeg fik en elektronik kyndig kammerat til at lodde sammen  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
jeg bruger selv løsningen med et 5 meter phono og så et adapter stik altså en lille stik med minijack til 2 hun phono, det vil klart også være den billigest løsning og de fåes i mange kvaliteter
som det bliver skrevet kan det dog godt bliver lidt tungt for lydkortet, men det kan andre kvalitetskabler også, så det er ikke en dårlig ide at lave en lille aflastning, ved at binde kablet op, evt. med en strips til et af de andre kabler....
|
| Til top |
|
| |
HAM SELV Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr.Thomsen skrev:
|
Hej
jeg bruger selv løsningen med et 5 meter phono og så et adapter stik altså en lille stik med minijack til 2 hun phono, det vil klart også være den billigest løsning og de fåes i mange kvaliteter
som det bliver skrevet kan det dog godt bliver lidt tungt for lydkortet, men det kan andre kvalitetskabler også, så det er ikke en dårlig ide at lave en lille aflastning, ved at binde kablet op, evt. med en strips til et af de andre kabler....
|
|
|
Lige mine ord!!!
http://www.el-supply.dk/elpix/530606.JPG
HAM SELV
|
| Til top |
|
| |