Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 01:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Omskifter med phonostik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mufufu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Hej :)

Jeg er i fuld gang med at lave et lille radiostudie herhjemme ved mig selv. Jeg har fået det fixet alt sammen så det fungerer men der er lige nogle enkelte mangler. Jeg har et spørgsmål angående en omskifter!

Jeg har en mixerpult, en computer med 4 lydudgange, en minidish optager samt microfon og en lang række andre ting der er uinteressante for det her.

Det jeg skal bruge er en omskifter så jeg kan vælge hvor signalet skal sendes hen af - minidish optagere, ud, til computeren eller andet. Altså det signal der kommer fra udgangen af mixeren ind i "omskifteren" jeg snakker om og så skal man så kunne vælge hvilken udgang signalet skal sendes ud af. Den skal hverken være smart at se på, forstærke eller andet.

Jeg mener bestemt jeg et eller andet sted har set sådan en ting: En sort boks med en knap på som kan drejes til at vælge hvilken udgang og phonostik bag på. Ca. 10 x 8 x 5 cm. tror jeg.
Jeg ringede til en Kvikly i en nærliggende by og spurgte men de mente ikke de kendte noget til sådan en ting. Ringede også til en Expert men han kunne kun finde en med "højtaler-klemmer" bagpå.

Husker prisen var omkring 70-100 kr. i en Kvikly eller måske Bilka!?

Måske nogen der kan bekræfte det??

Skulle du forstå hvad jeg skriver og lige ved hvor man kan få sådan en eller noget tilsvarende der kan det samme som beskrevet ovenfor vil jeg meget gerne høre fra dig ;)
Jeg vil helst at det er med phonostik og helst 3 udgange.

Mange hilsner Thomas :D

Til top Vis mufufu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufufu Besøg mufufu's Websted

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hey mufufu !

Kan denne måske bruges:  http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=6 0&ClassID=53 ?

- den skal så bare tilsluttes "bagvendt", til dit formål.
Spørg evt. firmaet, om denne tilslutning vil fungere efter hensigten.

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Enables the connection of 5 stereo audio sources to the stereo input of an amplifier. In/out via nickle-plated RCA phono sockets. Black ABS plastic housing.

• Inputs - 5 x stereo
  • Output - 1 x stereo
  • Channel separation - 60dB @ 1kHz
  • Attenuation - 70dB @ 1kHz
  • Dimensions - 183 x 86 x 45mm

Om du så kan bruge den omvendt, dvs. 5x out og 1x in det ved jeg ikke.

http://www.cybermarket.co.uk/ishop/923/shopscr536.html

• Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

mufufu
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2005
    Lokalitet: Vestjylland
    Sendt: 22 Februar 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Hej Erik, vi er så tæt på. Mange tak. Husker ikke at prisen var så høj men ellers er det præcis sådan en bare med 3 udgang (indgange) og selvfølgelig 1 indgang (udgang) jeg skal bruge. Huskede prisen var omkring 70-100 kr. i en Kvikly eller måske en Bilka!?

Måske nogen der kan bekræfte det?

Ellers hvis prisen er 199 kr. (229 inkl. porto) så skal jeg vist selv gøre et godt forsøg på selv at bikse noget sammen!?!

Også tak til dfms.

//Thomas

Til top Vis mufufu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufufu Besøg mufufu's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
    Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
    Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes