Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 16:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Inden køb af HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
keyser soze
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg efterhånden læst en del på dette glimrende forum om htpc - og da jeg selv går og overvejer, hvad jeg skal bygge min htpc op af, så vil jeg lige høre brugere herinde, om det jeg havde forestillet mig, er helt afsporet...

Kabinettet: DIGN HV5 fra iUNEED
MOBO: mit eksisterende Asus A7N8X-Deluxe
CPU: min eksisterende AMD Athlon XP 2600
CPU-blæser: min eksisterende Mist Silent Twin

Eller skal jeg ud i at købe noget nyt i stedet - overvejer også lidt en AMD Athlon 64 3000+ på et 939-bundkort og så med en Thermal Right passiv køler (sammen med en SilenX blæser f.eks.)??

PSU: SilenX iXtrema Micro-ATX 280 eller 320W - er ikke helt sikker på cpu-strømforbruget, vil egentlig helst nøjes med 280W-udgaven
1-2 stk. SilenX 11 eller 14dB kabinetblæsere
Lydkort - jeg kan se på forummet her, at et Aureon 7.1 Space / Audiotrak Prodigy 7.1 er et godt valg...
Grafikkort: Jeg har et Radeon 9100 og starter nok med det, men overvejer at købe et Radeon 9600 med passiv køler
TV-tuner: PVR-500 MCE
RAM: 2x512mb
DVD-brænder: Formentlig en Pioneer 108
HDD: 1 stk. Seagate 120gb SATA-disk opsat i en 5 1/4 hdd-ramme

Håber nogen vil komme med indspark - gode som dårlige! Tak.

Til top Vis keyser soze's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyser soze
 
keyser soze
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Skulle der ikke være nogen, der har et velmenende ord som svar på denne tråd?

Til top Vis keyser soze's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyser soze
 
KasparJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2005
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hvis din nuværende hardwarekonfiguration lever op til de krav du har, ville jeg personligt beholde dette. Har ikke selv nogle erfaringer med det, men er blevet informeret om at Seagates SATA-diske skulle larme mere end deres IDE-diske, vel og mærke ved samme hastighed.

Desværre er udluftningsmulighederne i kabinettet ikke helt optimale. 2x60 mm blæsere ville nok skabe en del støj, et godt alternativ ville være Silverstone. Desværre ville de 2x60 mm blæsere muligvis være påkrævede da en AMD 64 nok afgiver en del varme. Thermalright laver rigtig gode køleprofiler, dem vil jeg gerne anbefale.

Kender intet til SilenX strømforsyningerne.

www.silverstonetek.com
Til top Vis KasparJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasparJ
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes