Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 18:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: NTSC kontra PAL (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jeskris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Hej Venner

Jeg har et lille spørgsmål som jeg håber i begavede HiFi mennesker kan hjælpe mig med.

Sagen er den at jeg har en Sony DAV S500 DVD jeg gerne vil have gjort kodefri. Det er såmænd ikke så meget det der er problemet, for jeg tror nok jeg næsten har fundet ud af hvordan den fikses. (noget med en universal fjernbetjening som jeg allerede har da den til TV'et stod af)

Men nu vil jeg gerne vide om de region 1 film jeg vil afspille og som jo højst sandsyneligt er i NTSC format, om de kan vises i farver på mit TV? Mit TV (et Tandberg møg apparat jeg blev loket til at købe) kan ikke omstilles til NTSC fra PAL. Men når nu DVD afspilleren er blevet gjort kodefri, laver den så selv signalet om ra NTSC til PAL? For hvis ikke, er der jo ikke meget fidus i at gøre DVD'en kodefri hvis de film man så har mulighed for at se bliver vist i sort/hvid.

Håber nogen kan hjælpe.

På forhånd tak

Jesper

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Din afspiller har i setup menuen sansynligvis mulighed for at vælge hvilket format den udsender billedet i - PAL/NTSC/AUTO er det mest almindelige. Afspilleren vil med andre ord sende billedet ud som henholdsvis PAL eller NTSC uanset hvad discen er, eller også vil den sende filmens format ud hvad det end måtte være med AUTO.

Du bør prøve auto først og se hvad dit tv siger til det - for KAN det vise NTSC er dette det bedste. Konverteringen fra NTSC til PAL (det er ikke ægte PAL, men noget der ligner godt nok til at narre de fleste PAL fjernsyn), er nemlig ikke så ligetil endda, og du vil opleve at billedet "hakker" lidt, specielt ved langsomme panoreringer og efterteksterne. Men du får farver på.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper

Nu kender jeg godtnok ikke lige Sony DAV S500 DVD, men alle de DVD afspillere jeg har haft med at gøre, har kunnet konvertere NTSC til PAL. Selv de helt billige skod-afspillere til 299,- Kroner har den funktion. Jeg vil derfor tro at det også er tilfældet med din Sony. Har du prøvet at kigge i dens menuer eller i manualen? Der må det da fremgå om det er muligt.

jeskris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. Det vil jeg prøve

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Damn RogueAgent

Du er hurtig på aftrækkeren, men det fremgår jo også af dit nick

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Hæhæ - det var vist tilfældigt... Har ikke været på h4a i en uges tid, så skulle lige se hvad der sker...
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

jeskris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

I skal have tak for svarene, så håber jeg bare at det kan lade sig gøre at "nulstille" min afspiller. Det er godt nok ikke lige den letteste at få gjort regionsfri. Enten er det noget med en palm pilot eller et fysisk indgreb i maskinen, men håber det kan lykkedes med min Cameleon remote. Evt nogen der har erfaring med det?

Jesper

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes