Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 04:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Celestion Q12 Alnico Blue 12" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bammerdrengen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juli 2003
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hej dér!

Jeg er den lykkelige ejer af 1 Celestion Q12 Alnico Blue 12" instrument-højttaler. Jeg ved de både fremstilles i 8 ohms og 16 ohms udgaver. Hvordan finder jeg ud af hvilken af de to modeller jeg har? Er det noget jeg kan måle mig til med et multimeter, når det er en impedans og ikke en ohmsk modstand som jeg skal måle (jeg er IKKE ekspert på området!)?

På forhånd tak for et brugbart svar!!

Bammerdrengen
Til top Vis bammerdrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bammerdrengen
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

bammerdrengen skrev:
Hej dér!

Jeg er den lykkelige ejer af 1 Celestion Q12 Alnico Blue 12" instrument-højttaler. Jeg ved de både fremstilles i 8 ohms og 16 ohms udgaver. Hvordan finder jeg ud af hvilken af de to modeller jeg har? Er det noget jeg kan måle mig til med et multimeter, når det er en impedans og ikke en ohmsk modstand som jeg skal måle (jeg er IKKE ekspert på området!)?

På forhånd tak for et brugbart svar!!

Bammerdrengen

Mål DC modstanden i svingspolen. I begge tilfælle vil den være mindre end den nominelle impedans

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
bammerdrengen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juli 2003
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Hej Bjørn

Tak for svaret. Jeg har målt enheden til 6,7 ohm, så efter din beskrivelse vil jeg gå ud fra, det er en 8 ohms enhed.

Have fun...
Til top Vis bammerdrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bammerdrengen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes