Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 11:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: De gode gamle CW DC-15... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Hej alle...

Jeg er meget interesseret i et par Cerwin Vega DC-15 højtalere, men vil gerne have et par baghøjtalere og en center som kan spille godt sammen med disse højtalere. Hvad ville her være et godt køb med hensyn til baghøjtalerne og centerhøjtaleren, med en samtidig fair pris?

Mvh. ugge

Til top Vis Ugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ugge

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke om du har traditionelle baghøjttalere i tankerne som jo typisk er noget mindre end fronterne, men hvis plads ikke er et problem så ville jeg også gå efter CV til bagkanalerne. Evt. et par ældre brugte med 10 eller 12" bas- de er til at få for penge. Center er lidt en anden ting - hvis det er en traditionel center til et alm. tv så mener jeg at CV har produceret nogle, men ellers må du gå efter en som nogenlunde matcher fronternes "agressivitet". Du kan også overvej selvbyg og bruge en stor hornhøjttaler?? men der er jo det med magnetisk afskærming.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om det har det længere, men i HFK havde de et CV byggesæt, bestående af en 8" bas og en 1" diskant, som den i DC serien. Så skal du bare snedkerere et kabinet selv, så er du kørende. Du kan evt købe to sæt, men det vil blive en ret voldsom center, med to stk 8" basser.

En anden mulighed, er at finde det gamle Sat6, eller hvad det hed. De små satelitter leverer et overraskende godt ludtryk, og så får du endda en ekstra sub med i prisen. Sådan et sæt koster ikke ret meget længere, og så mangler du igen "bare" en center.

Mht center vil jeg anbefale dig at prøve den nye fra Cerwin Vega. Den koster ikke en sk*d, og spiller både højt, og rækker dejligt dybt af en center at være. Det tror jeg vil spille super sammen med dine ellers fine DC-15'ere.

Held og lykke med valget..

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes