Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 12:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic TX-36PD30 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ReneC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 12 September 2003 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Så er dyret bestilt!

Kommer på torsdag!



Nu må du endelig dele dine erfaringer med os andre, og tilykke!



__________________
Hellere stor og charmerende, end lille og irriterende.
Til top Vis ReneC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ReneC
 
ReneC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 24 September 2003 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Intet nyt under solen?

__________________
Hellere stor og charmerende, end lille og irriterende.
Til top Vis ReneC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ReneC
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 24 September 2003 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Jow...

Det kom i torsdags.  Blev leveret af kun en mand, så jeg skulle hælpe ham med at bære det op. 

Jeg bor på 5. sal og fjernsynet vejer 89 kilo.....

Så vi besluttede os for at det ville være mest praktisk at pakke det ud nede i opgangen.  Her opdager jeg så, at der var to ridser i kabinettet!

Så det røg retur! Jeg var sgu glad for at jeg opdagede det der nede og ikke efter vi havde båret det op

Det nye tv kommer så i weekenden eller i starten af næste uge. 

Men for f..... da hvor jeg ikke glæder mig til at bære det op!!!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 24 September 2003 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Har lige læst en anmeldelse i det tyske blad "Heimkino" og de vurderer det til, at være det bedste fjernsyn på markedet!

Så jeg må sige at jeg glæder mig til, at få det leveret......igen

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
hejfejs
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 25 September 2003 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Gevir skrev:
Det tyske magasin "Video" har netop testet dette TV og det fik 71 point ud af 100 og betegnelsen "gut".  Et ganske middelmådigt resultat.

Da max. er 100, vil jeg ikke betegne resultatet som "middelmådigt". Det er nok snarere den rigtige danske betegnelse for point fra 61 og nedefter. På tysk "befriedigend" (tilfredsstillende). Karakteren for billedkvalitet er iøvrigt 32 eller "sehr gut".

Til top Vis hejfejs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hejfejs
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 25 September 2003 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Nogle folk hænger sig for meget i tests/anmeldelser, og er de modstandere af produktet, overfortolkes der normalvis også - sædvanligvis er det smarteste stadig at se tv´et i real-life, og ja det sparker røv! (Og så er det hamrende flot)

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Gevir
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 25 September 2003 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Jeg modtog lige mit TV i dag, men skulle dog "kun" bære det op på 3. sal. Jeg har kun lige haft tid tid til at bære fjernsynet op i min middagspause. (vi var tre mand stærk), så en egentlig test må vente da skemaet er lidt presset.

Til top Vis Gevir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gevir
 
Gevir
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 25 September 2003 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Til hejfejs:        Udtrykket " et ganske middelmådigt resultat" skal naturligvis vægtes med baggrund i pris/ydelsesforholdet. Video vægter ikke parametret pris! Der er ingen tvivl om at når Video giver et tv betegnelsen "gut" at så mener de også at det er et godt tv. Hvis du har set Videos testliste vil du erfare at apparater til mindre værdi har scoret højere pointantal.
Til top Vis Gevir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gevir
 
hejfejs
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 25 September 2003 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Gevir, det skriver du jo netop ikke noget om, pris/ydelsesforholdet altså. Så det virkede ikke "naturligvis" for mig. Video angiver iøvrigt pris/ydelse som "sehr gut - gut" og som "kauftipp" i sammenligning med Philips 36 PW 9767. Jeg går ind for at holde karakter for ydelse og pris/ydelse adskilt. Priser kan hurtigt ændre sig. Det er nok også derfor 99 ud af 100 tests i diverse magasiner har en "bedst i test"-vinder og en "bedste køb"-vinder. For mig er det helt fint!
Til top Vis hejfejs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hejfejs
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 25 September 2003 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Nogle folk hænger sig for meget i tests/anmeldelser, og er de modstandere af produktet, overfortolkes der normalvis også - sædvanligvis er det smarteste stadig at se tv´et i real-life, og ja det sparker røv! (Og så er det hamrende flot)

 

Har du købt det???

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1070
Sendt: 26 September 2003 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

hmm... Hvis jeg skulle bruger så mange klejner på en ny billed enhed, så ville jeg gå efter en projektor..... det er meget sjovere....

__________________
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
Til top Vis Webmonkey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Webmonkey
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 29 September 2003 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Så kom det endeligt!!!

Det var godt nok noget af en udfordring, at få det 90 kg tunge fjernsyn op på 5 sal! Men det lykkedes dog i sidste ende! Fik sat det op i en fart!

Satte almindeligt kabel-tv (tdc) til og tændte....

Der blev jeg godt nok en anelse skuffet!   Billedet var temmeligt grynet og der var en del støj på det.  Og med en størrelse på 36 tommer bliver sådanne fejl eksponeret ubarmjertigt!!    Man kan roligt konstatere, at den indbyggede tuner ikke er meget værd!

Situationen blev dog en helt anden da jeg satte selector boxen til!  Her kommer boxen tydeligt til sin ret.  Hvilken forbedring!! (og hvilken lettelse jeg fik!!)

Billedet er knivskarpt, dybt og farverigt (dog ikke for farverigt!).  Der er ingen billedforstyrrelser ved hurtige bevægelser, som ellers er noget der plager andre 100 hz fjernsyn.  Virkeligt imponerende!

Da jeg så prøvede at afspille en dvd, ja så gik det helt galt   Min kæbe ramte gulvet med et ordentligt klask .  Jeg har aldrig set et så godt billede på et billedrørs-fjensyn før!! (og jeg har virkeligt set mange på det sidste; loewe, sony, phillips etc).  Kontrast, detaljerigdom og farve er simpelthen uovertruffen!!

Hertil skal jeg lige tilføje, at jeg endnu ikke har testet med progressive scan fra dvd afspilleren (min dvd afspiller understøtter kun dette for NTSC). 

Panasonic fjernsynet har dog sine egne forskellige scan modes; "alm" 100 hz, Acuity og progressive.  

Man kan altså lade fjernsynet de-interlace billedet af sig selv og derved få noget der (på papiret) svarer til progressive signal (som kom det direkte fra kilden).  Dette virker forbavsende godt!

Men (og dem er der jo altid desværre) så kører det i 50 hz i progressive.  Dvs. der kan være noget flimren i billedet.  Om dette er generende er vel afhængigt af personen.  Jeg ved endnu ikke helt om jeg synes om det eller ej.

Panasonic har dog inkluderet deres "acuity" teknologi i dette fjernsyn.  Dette bevirker, at der så bliver godt 800 scan-linier i stedet for de normal godt 600!! Samtidigt køres der dog i godt 70 hz.  Dvs flimmeret forsvinder.  Der er altså tale om en gylden mellemvej mellem progressive og 100 hz. 

Og der er kun én ting at sige om Acuity..........og det er.....WOW!!!!

Jeg mangler stadigvæk en del kalibrering, fintuning etc. og det ovenstående er derfor kun foreløbige indtryk, men det kan kun blive bedre .

Der er selvfølgelig også nogle negative sider ved dette fjernsyn.  For det første er lyden på selve fjernsynet kun middelmådig.  Man kan tydeligt fornemme at panasonic har fokuseret på billed-delen og forsømt lyd-delen lidt.  Dette betyder nu ikke så meget for mig, da jeg allivel har sat fjernsynet (og dvd afspilleren)til min receiver. 

En anden ting er, at jeg har opdaget at det ene hjørne buer en anelse.  Og der er altså kun tale om en anelse.  Man skal vide det er der, før end man lægger mærke til det.  Dette skulle dog (efter længere research på andre forums) være til at rette! 

Alle billedrørs tv har problemer med geometrien!!  Og jeg har faktisk været heldig, at få et med et så relativt lille problem (med geometrien).

Den indbyggede tuner er heller ikke noget at råbe hurra for.  Jeg kan derfor på det kraftigste opfrodre til at man fodrer det med et digitalt signal (sattelit eller selector).  Så bliver der, som tidligere nævnt, tale om en HELT anden historie

Endelig er fjernbetjeningen ikke noget at skrive hjem om.  Den er funktionsdygtigt, men køn er den ikke.  Lidt synd, at der ikke er blevet ofret mere på den, specielt når panasonic har gjort så meget ud af designet på selve tv'et og det medfølgende bord.

Konklusionen lyder altså, at dette fjernsyn er det bedste billedrørs tv på markedet i dag (i hvert fald af de adskillige jeg har set).  Jeg er som sagt ikke helt færdig med at fin-indstille det (manger min kalibrerings dvd), men det kan jo kun gå fremad!

Panasonic TX36PD30 får de varmeste anbefalinger herfra!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
ReneC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo godt, så skal der bare spares nogle klejner op nu.

__________________
Hellere stor og charmerende, end lille og irriterende.
Til top Vis ReneC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ReneC
 
Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Kan man bestille pr. efterkrav hos Zarsen? For det er da nogle interessante priser de har.

Jeg er dog pt. mest interesseret i Sony's FQ85 model da det ikke er til mig selv, men mine forældre som er Sony fikserede. Kan du/evt andre- sige om panasonic'ens billede skulle være bedre end fq85 modelen da denne har fået digital natural motion? Det er hovedsagligt pga. denne funktion at fq85 modellen blev valgt.
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Panasonic TX-36PD30 har vundet adskillige priser i diverse engelske og tyske Hifi blade.  Desuden har det også vundet den europæiske EISA Award.

Dette tv har uden tvivl det bedste billede på markedet i øjeblikket.  (jeg har set phillips, sony, loewe osv.) 

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Så kom det endeligt!!!

Det var godt nok noget af en udfordring, at få det 90 kg tunge fjernsyn op på 5 sal! Men det lykkedes dog i sidste ende! Fik sat det op i en fart!

Satte almindeligt kabel-tv (tdc) til og tændte....

Der blev jeg godt nok en anelse skuffet!   Billedet var temmeligt grynet og der var en del støj på det.  Og med en størrelse på 36 tommer bliver sådanne fejl eksponeret ubarmjertigt!!    Man kan roligt konstatere, at den indbyggede tuner ikke er meget værd!

Situationen blev dog en helt anden da jeg satte selector boxen til!  Her kommer boxen tydeligt til sin ret.  Hvilken forbedring!! (og hvilken lettelse jeg fik!!)

Billedet er knivskarpt, dybt og farverigt (dog ikke for farverigt!).  Der er ingen billedforstyrrelser ved hurtige bevægelser, som ellers er noget der plager andre 100 hz fjernsyn.  Virkeligt imponerende!

Da jeg så prøvede at afspille en dvd, ja så gik det helt galt   Min kæbe ramte gulvet med et ordentligt klask .  Jeg har aldrig set et så godt billede på et billedrørs-fjensyn før!! (og jeg har virkeligt set mange på det sidste; loewe, sony, phillips etc).  Kontrast, detaljerigdom og farve er simpelthen uovertruffen!!

Hertil skal jeg lige tilføje, at jeg endnu ikke har testet med progressive scan fra dvd afspilleren (min dvd afspiller understøtter kun dette for NTSC). 

Panasonic fjernsynet har dog sine egne forskellige scan modes; "alm" 100 hz, Acuity og progressive.  

Man kan altså lade fjernsynet de-interlace billedet af sig selv og derved få noget der (på papiret) svarer til progressive signal (som kom det direkte fra kilden).  Dette virker forbavsende godt!

Men (og dem er der jo altid desværre) så kører det i 50 hz i progressive.  Dvs. der kan være noget flimren i billedet.  Om dette er generende er vel afhængigt af personen.  Jeg ved endnu ikke helt om jeg synes om det eller ej.

Panasonic har dog inkluderet deres "acuity" teknologi i dette fjernsyn.  Dette bevirker, at der så bliver godt 800 scan-linier i stedet for de normal godt 600!! Samtidigt køres der dog i godt 70 hz.  Dvs flimmeret forsvinder.  Der er altså tale om en gylden mellemvej mellem progressive og 100 hz. 

Og der er kun én ting at sige om Acuity..........og det er.....WOW!!!!

Jeg mangler stadigvæk en del kalibrering, fintuning etc. og det ovenstående er derfor kun foreløbige indtryk, men det kan kun blive bedre .

Der er selvfølgelig også nogle negative sider ved dette fjernsyn.  For det første er lyden på selve fjernsynet kun middelmådig.  Man kan tydeligt fornemme at panasonic har fokuseret på billed-delen og forsømt lyd-delen lidt.  Dette betyder nu ikke så meget for mig, da jeg allivel har sat fjernsynet (og dvd afspilleren)til min receiver. 

En anden ting er, at jeg har opdaget at det ene hjørne buer en anelse.  Og der er altså kun tale om en anelse.  Man skal vide det er der, før end man lægger mærke til det.  Dette skulle dog (efter længere research på andre forums) være til at rette! 

Alle billedrørs tv har problemer med geometrien!!  Og jeg har faktisk været heldig, at få et med et så relativt lille problem (med geometrien).

Den indbyggede tuner er heller ikke noget at råbe hurra for.  Jeg kan derfor på det kraftigste opfrodre til at man fodrer det med et digitalt signal (sattelit eller selector).  Så bliver der, som tidligere nævnt, tale om en HELT anden historie

Endelig er fjernbetjeningen ikke noget at skrive hjem om.  Den er funktionsdygtigt, men køn er den ikke.  Lidt synd, at der ikke er blevet ofret mere på den, specielt når panasonic har gjort så meget ud af designet på selve tv'et og det medfølgende bord.

Konklusionen lyder altså, at dette fjernsyn er det bedste billedrørs tv på markedet i dag (i hvert fald af de adskillige jeg har set).  Jeg er som sagt ikke helt færdig med at fin-indstille det (manger min kalibrerings dvd), men det kan jo kun gå fremad!

Panasonic TX36PD30 får de varmeste anbefalinger herfra!

Tillykke med fjernsynet - du har fået et apparat i særklasse. Geometrien har du mulighed for til husbehov at rette selv, men der vil altid være lidt som dog kan ses på et prøvebillede. Og til lyden må je hellere fortælle dig at Panasonic har en uhyggelig lang tilspilningsperiode på højttalerne i deres tv - tro mig, det bliver meget bedre!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Ronin, tak skal du ha' !

Har du selv dette tv?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
peja
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Til Jdg1

Hvor meget måtte du slippe i fragtomkostninger? 

Til top Vis peja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peja
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Ronin, tak skal du ha' !

Har du selv dette tv?

Nej desværre, jeg købte mit Philips et godt stykke tid inden PD30 kom - havde jeg vidst lidt tidligere at PD30 kom havde jeg ventet!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også gerne vide om du købte hos Zarsen og hvad transport udgiften var. Yder Panasonic iøvrigt Europa garanti, så man ikke skal sende tv'et til tyskland i tilfælde af fejl? Jeg har været inde og kigge på Panasonic's hjemmeside, men kunne umiddelbart ikke finde nogen oplysninger om dette.
Zarsen leverer tilsyneladende ikke pr. efterkrav til Danmark kun i Tyskland(æv!)

Er der forresten evt. nogen der har hørt nogle leverings datoer på Sony's KV-32FQ85 model?
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes