| Forfatter |
|
Bastian Forum Bruger


Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har nogen her nogle gode forslag til et sæt stereo højttalere til et lille rum (16 m2 med skråvægge) Jeg har endnu ikke lagt mig fast på prisen, men SA 2K master bliver det desværre ikke!!
Jeg skal have købt forstærker, cd og højttalere, så hvis nogen kender en rigtig god kombination af produkter, der spiller godt sammen, er forslag velkomne.
Jeg er ikke basfanatiker og diskanten må ikke være skarp/skinger!
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Obii Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har du lidt mere information, så som budget, musiksmag? Bruger du cd eller vinyl og hvilken forstærker? På plads beskrivelsen lyder det som om du kunne bruge nogle standerhøjtalere, og her er der meget at vælge imellem 
Nogle bud kunne være Sonus Faber, Aurum Cantus (laver begge standerhøjtalere i et "rimeligt" prisleje - men man skal nok op omkring 12.000 for et sæt?) Eller som du selv skriver SA 2K 
Billigere bud kunne være DLS (hos TC) eller VA Haydn (sammesteds - kan absolut anbefales - kanon højttaler til prisen hvis du spør' mig) eller måske SA 710/720?
__________________ The door is open but the ride ain't free....
|
| Til top |
|
| |
flemming38 Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dansk Audio Tekniks Amadeus Icon er en formidabel lille højttaler. __________________ min hjemmebiograf
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger


Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for indlæg.
Jeg skal beklage tavsheden fra min side. Jeg har haft store problemer med mit netværk og internet, men nu kører tingene igen.
Højttalere har jeg dog fået købt! 
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke?
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger


Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have studeret rummet nærmere overbeviste jeg mig selv om at, de godt kan "bære" en gulvhøjttaler, hvis bare denne ikke var for "basstærk/bastung" Så det endte med SA 1280. Til den pris den sælges til i øjeblikket virker det som en glimrende løsning for mig!
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dem. Det skulle også være rigtig vellydende.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger


Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak!
Ja og så skulle de passe som hånd i handske med Primare som jeg spænder for dem!
|
| Til top |
|
| |
Obii Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Glimrende valg - eneste problem med dem er den lidt lette lyd - men hvis rummet kompenserer for det får du en rigtig go' lyd til ikke alt for mange penge
go' fornøjelse __________________ The door is open but the ride ain't free....
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger


Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obii!
Mit rum viste sig at være meget meget bedre end jeg troede akustisk. Det spiller ganske enkelt forrygende, men de kræver lidt arbejde de kære 1280´ere...Så jeg forstår godt dit indlæg!...ganske få centimeters flytning og lyden er markant anderledes! Som de står nu får jeg bas som jeg kan lide det! Hurtig, tør og egentlig ret dyb! Imponerende af de små enheder, synes jeg!
|
| Til top |
|
| |